“Нова тв” печели от медийния закон 200% увеличение на рекламата
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

“Нова тв” печели от медийния закон 200% увеличение на рекламата

“Нова тв” печели от медийния закон 200% увеличение на рекламата

688 прочитания

С около 1 милион марки повече са вложени в телевизионна реклама през първите два месеца на тази година в сравнение с миналата. Това показва мониторингът върху излъчените клипове на агенцията за маркетингови проучвания “Маркет тест”. При изследването се наблюдават рекламите по двата канала на държавната телевизия, както и столичните “Нова тв” и “7 дни”. Сумите, получени от мониторинга на социолозите, не показват реално спечелените от медиите пари. Данните са пресметнати въз основа на официално обявените от медиите рекламни тарифи, без да са приспаднати агентските комисиони, количествените отстъпки и другите отбивки от цената на рекламното време.
Около пет милиона марки са били вложени през първите два месеца на 1998 в телевизионна реклама в големите електронни медии. За януари и февруари тази година сумата е нараснала с около 1 милион марки. От 20-процентното увеличение на рекламния пазар са спечелили главно “Нова телевизия” и “7 дни”. В края на миналата година беше приет новият Закон за радио и телевизия, който налага ограничения върху излъчването на реклама по БНТ по начин, който пренасочва рекламните бюджети към телевизията на Дарко Таминджич и софийския й конкурент. И докато нарастването на обема на телевизионния рекламен пазар е близо 20%, увеличението на рекламните приходи в “Нова телевизия” е над 200%. През януари миналата година по столичния канал са били излъчени реклами за приблизително 150 хил. германски марки, а през тази - за 504 хил. Още по-драстично е увеличението за февруари. През 1998 г. клиповете са на стойност 180 хил. марки, а за 1999 - почти 900 хил. марки. Значително са нараснали също и рекламните приходи в телевизия “7 дни”.
За сметка на това рекламните бюджети, вложени в двата канала на държавната БНТ през януари тази година, са чувствително по-малки, отколкото през миналата. Канал 1 е загубил от рестрикциите в медийния закон около 700 хил. марки. През февруари има малко покачване в сравнение с миналата година, но несравнимо по-малко, отколкото в “Нова тв”.

Най-големите телевизионни рекламодатели от началото на годината
Място Рекламодател Бюджет (в DM)
1. Interbrew 312 905
2. “Белана” 261 315
3. “Кока-Кола” 254 880
4. Wrigley’s 177 140
5. Beirsdorf 146 155
6. Procter & Gamble 141 925
7. McDonald’s 117 560
8. Smithkline Beecham 117 110
9. Kraft Jacobs Suchard 112 910
10. Boehringer 105 010
Източник: “Маркет тест”

С около 1 милион марки повече са вложени в телевизионна реклама през първите два месеца на тази година в сравнение с миналата. Това показва мониторингът върху излъчените клипове на агенцията за маркетингови проучвания “Маркет тест”. При изследването се наблюдават рекламите по двата канала на държавната телевизия, както и столичните “Нова тв” и “7 дни”. Сумите, получени от мониторинга на социолозите, не показват реално спечелените от медиите пари. Данните са пресметнати въз основа на официално обявените от медиите рекламни тарифи, без да са приспаднати агентските комисиони, количествените отстъпки и другите отбивки от цената на рекламното време.
Около пет милиона марки са били вложени през първите два месеца на 1998 в телевизионна реклама в големите електронни медии. За януари и февруари тази година сумата е нараснала с около 1 милион марки. От 20-процентното увеличение на рекламния пазар са спечелили главно “Нова телевизия” и “7 дни”. В края на миналата година беше приет новият Закон за радио и телевизия, който налага ограничения върху излъчването на реклама по БНТ по начин, който пренасочва рекламните бюджети към телевизията на Дарко Таминджич и софийския й конкурент. И докато нарастването на обема на телевизионния рекламен пазар е близо 20%, увеличението на рекламните приходи в “Нова телевизия” е над 200%. През януари миналата година по столичния канал са били излъчени реклами за приблизително 150 хил. германски марки, а през тази - за 504 хил. Още по-драстично е увеличението за февруари. През 1998 г. клиповете са на стойност 180 хил. марки, а за 1999 - почти 900 хил. марки. Значително са нараснали също и рекламните приходи в телевизия “7 дни”.
За сметка на това рекламните бюджети, вложени в двата канала на държавната БНТ през януари тази година, са чувствително по-малки, отколкото през миналата. Канал 1 е загубил от рестрикциите в медийния закон около 700 хил. марки. През февруари има малко покачване в сравнение с миналата година, но несравнимо по-малко, отколкото в “Нова тв”.

Най-големите телевизионни рекламодатели от началото на годината
Място Рекламодател Бюджет (в DM)
1. Interbrew 312 905
2. “Белана” 261 315
3. “Кока-Кола” 254 880
4. Wrigley’s 177 140
5. Beirsdorf 146 155
6. Procter & Gamble 141 925
7. McDonald’s 117 560
8. Smithkline Beecham 117 110
9. Kraft Jacobs Suchard 112 910
10. Boehringer 105 010
Източник: “Маркет тест”


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.