С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 ное 1999, 0:00, 1665 прочитания

ОББ и ПИБ за малко да се скарат заради рекламните си агенции

Софийският офис на Saatchi & Saatchi се разделя на три агенции скоро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Стартирането на рекламната кампания на Първа инвестиционна банка (ПИБ) преди няколко седмици почти предизвика скандал на рекламния пазар и между двете банки, след като се оказа, че де факто една агенция обслужва двама клиенти от един и същи пазар. Агенцията е софийският офис на мултинационалната рекламна компания Saatchi & Saatchi, а клиентите са Обединена българска банка и ПИБ. До голям скандал обаче не се стигна, след като стана ясно, че де юре с кампаниите на банките се занимават две, на книга отделни агенции. За рекламата на ОББ се грижи официално бългaрският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi Balkans, а за рекламата на Първа инвестиционна банка - неизвестната до момента агенция New Moment. Двете рекламни фирми всъшност имат едни и същи собственици. Предполагаемият конфликт на интереси обаче не притеснява нито ръководството на ПИБ, нито Saatchi & Saatchi и всъщност за тях такъв проблем не съществува. “Когато работим за клиенти от един и същи пазар, просто не можем да допуснем конфликт на интереси, защото това означава да загубим и двата клиента”, казва по този повод Ненад Лозович, изпълнителен директор на S Team Bates Saatchi & Saatchi - България. Според него в мултинационалната история на компанията, за която работи има достатъчно примери, когато агенцията е обслужвала пряко някоя фирма, а чрез дъщерна компания и неин конкурент, без да им се вреди по какъвто и да е начин. “Няма логика да работим срещу интересите на който и да било от клиентите ни, даже напротив - колкото по-добре се развива той, толкова повече пари ще отделя за реклама и всички ще са доволни”, допълва г-н Лозович.
Изпълнителната директорка на Първа инвестиционна банка Мая Георгиева също не вижда проблем в тази ситуация. Ръководството на финансовата институция е решило да започне рекламната кампания преди около година, когато се е преценило, че банката ще се преобразува от корпоративна в търговска, тоест, че ще се ориентира и към повече, но малки клиенти. Тогава е бил проведен конкурс, явили са се пет агенции и New Moment е спечелила.
До края на тази година и българският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi ще се раздели на три компании, съобщи още Ненад Лозович. Това е следствие от решението за раздробяване на мултинационалната агенция, което беше взето преди няколко години. В България ще бъдат образувани три нови фирми: S Team Saatchi & Saatchi, S Team Bates и S Team Zenith Media. Последната компания ще бъде изцяло медийна агенция. Това е нова фирма, която няма нищо общо със сега действащия на рекламния пазар медиашоп Zenit Media, уточняват от Saatchi & Saatchi.
Друга мултинационална рекламна агенция стъпи, макар и косвено, отскоро на българския пазар. Българската рекламна фирма “Бизнес дата” е подписала споразумение за представителство с американската агенция FCB. Договорът дава право на международната компания да изкупи след време до 51% от дяловете на българската фирма, съобщи управителят й Владимир Жеглов.



Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1453 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1230 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Обявяват ликвидация на “Дума прес” АД

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Заем с равни или намаляващи вноски

Макар и рядко, този въпрос изниква и всеки трябва да е наясно какво да има предвид

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете