С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
13 ное 1999, 0:00, 1740 прочитания

ОББ и ПИБ за малко да се скарат заради рекламните си агенции

Софийският офис на Saatchi & Saatchi се разделя на три агенции скоро

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Стартирането на рекламната кампания на Първа инвестиционна банка (ПИБ) преди няколко седмици почти предизвика скандал на рекламния пазар и между двете банки, след като се оказа, че де факто една агенция обслужва двама клиенти от един и същи пазар. Агенцията е софийският офис на мултинационалната рекламна компания Saatchi & Saatchi, а клиентите са Обединена българска банка и ПИБ. До голям скандал обаче не се стигна, след като стана ясно, че де юре с кампаниите на банките се занимават две, на книга отделни агенции. За рекламата на ОББ се грижи официално бългaрският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi Balkans, а за рекламата на Първа инвестиционна банка - неизвестната до момента агенция New Moment. Двете рекламни фирми всъшност имат едни и същи собственици. Предполагаемият конфликт на интереси обаче не притеснява нито ръководството на ПИБ, нито Saatchi & Saatchi и всъщност за тях такъв проблем не съществува. “Когато работим за клиенти от един и същи пазар, просто не можем да допуснем конфликт на интереси, защото това означава да загубим и двата клиента”, казва по този повод Ненад Лозович, изпълнителен директор на S Team Bates Saatchi & Saatchi - България. Според него в мултинационалната история на компанията, за която работи има достатъчно примери, когато агенцията е обслужвала пряко някоя фирма, а чрез дъщерна компания и неин конкурент, без да им се вреди по какъвто и да е начин. “Няма логика да работим срещу интересите на който и да било от клиентите ни, даже напротив - колкото по-добре се развива той, толкова повече пари ще отделя за реклама и всички ще са доволни”, допълва г-н Лозович.
Изпълнителната директорка на Първа инвестиционна банка Мая Георгиева също не вижда проблем в тази ситуация. Ръководството на финансовата институция е решило да започне рекламната кампания преди около година, когато се е преценило, че банката ще се преобразува от корпоративна в търговска, тоест, че ще се ориентира и към повече, но малки клиенти. Тогава е бил проведен конкурс, явили са се пет агенции и New Moment е спечелила.
До края на тази година и българският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi ще се раздели на три компании, съобщи още Ненад Лозович. Това е следствие от решението за раздробяване на мултинационалната агенция, което беше взето преди няколко години. В България ще бъдат образувани три нови фирми: S Team Saatchi & Saatchi, S Team Bates и S Team Zenith Media. Последната компания ще бъде изцяло медийна агенция. Това е нова фирма, която няма нищо общо със сега действащия на рекламния пазар медиашоп Zenit Media, уточняват от Saatchi & Saatchi.
Друга мултинационална рекламна агенция стъпи, макар и косвено, отскоро на българския пазар. Българската рекламна фирма “Бизнес дата” е подписала споразумение за представителство с американската агенция FCB. Договорът дава право на международната компания да изкупи след време до 51% от дяловете на българската фирма, съобщи управителят й Владимир Жеглов.



Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Един среден пръст от СЕМ 4 Един среден пръст от СЕМ

Емил Кошлуков беше назначен за и.д. шеф на БНТ след като Константин Каменаров подаде оставка

24 апр 2019, 1976 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (23 април)

Рекламните инвестиции в България продължават да растат; България стои стабилно на европейското дъно по свобода на медиите; Beefeater с нова рекламна кампания в България; Създадена е нова асоциация на малъкия и среден бизнес в телекомуникациите и др.

23 апр 2019, 1099 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Да си изградиш професия

В Института по строителство на Santa Fe College са едни от най-перспективните специалности във Флорида

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ВАЦ: Нямаме споразумение с Кеворкян

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Иван Шопов

На 18 май той ще представи на живо ремиксирана версия на Kanatitsa, съвместния си албум с фолклорното трио "Авигея"

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек