ОББ и ПИБ за малко да се скарат заради рекламните си агенции

ОББ и ПИБ за малко да се скарат заради рекламните си агенции

Софийският офис на Saatchi & Saatchi се разделя на три агенции скоро

Алексей ЛАЗАРОВ
2068 прочитания

Стартирането на рекламната кампания на Първа инвестиционна банка (ПИБ) преди няколко седмици почти предизвика скандал на рекламния пазар и между двете банки, след като се оказа, че де факто една агенция обслужва двама клиенти от един и същи пазар. Агенцията е софийският офис на мултинационалната рекламна компания Saatchi & Saatchi, а клиентите са Обединена българска банка и ПИБ. До голям скандал обаче не се стигна, след като стана ясно, че де юре с кампаниите на банките се занимават две, на книга отделни агенции. За рекламата на ОББ се грижи официално бългaрският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi Balkans, а за рекламата на Първа инвестиционна банка - неизвестната до момента агенция New Moment. Двете рекламни фирми всъшност имат едни и същи собственици. Предполагаемият конфликт на интереси обаче не притеснява нито ръководството на ПИБ, нито Saatchi & Saatchi и всъщност за тях такъв проблем не съществува. “Когато работим за клиенти от един и същи пазар, просто не можем да допуснем конфликт на интереси, защото това означава да загубим и двата клиента”, казва по този повод Ненад Лозович, изпълнителен директор на S Team Bates Saatchi & Saatchi - България. Според него в мултинационалната история на компанията, за която работи има достатъчно примери, когато агенцията е обслужвала пряко някоя фирма, а чрез дъщерна компания и неин конкурент, без да им се вреди по какъвто и да е начин. “Няма логика да работим срещу интересите на който и да било от клиентите ни, даже напротив - колкото по-добре се развива той, толкова повече пари ще отделя за реклама и всички ще са доволни”, допълва г-н Лозович.
Изпълнителната директорка на Първа инвестиционна банка Мая Георгиева също не вижда проблем в тази ситуация. Ръководството на финансовата институция е решило да започне рекламната кампания преди около година, когато се е преценило, че банката ще се преобразува от корпоративна в търговска, тоест, че ще се ориентира и към повече, но малки клиенти. Тогава е бил проведен конкурс, явили са се пет агенции и New Moment е спечелила.
До края на тази година и българският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi ще се раздели на три компании, съобщи още Ненад Лозович. Това е следствие от решението за раздробяване на мултинационалната агенция, което беше взето преди няколко години. В България ще бъдат образувани три нови фирми: S Team Saatchi & Saatchi, S Team Bates и S Team Zenith Media. Последната компания ще бъде изцяло медийна агенция. Това е нова фирма, която няма нищо общо със сега действащия на рекламния пазар медиашоп Zenit Media, уточняват от Saatchi & Saatchi.
Друга мултинационална рекламна агенция стъпи, макар и косвено, отскоро на българския пазар. Българската рекламна фирма “Бизнес дата” е подписала споразумение за представителство с американската агенция FCB. Договорът дава право на международната компания да изкупи след време до 51% от дяловете на българската фирма, съобщи управителят й Владимир Жеглов.

Стартирането на рекламната кампания на Първа инвестиционна банка (ПИБ) преди няколко седмици почти предизвика скандал на рекламния пазар и между двете банки, след като се оказа, че де факто една агенция обслужва двама клиенти от един и същи пазар. Агенцията е софийският офис на мултинационалната рекламна компания Saatchi & Saatchi, а клиентите са Обединена българска банка и ПИБ. До голям скандал обаче не се стигна, след като стана ясно, че де юре с кампаниите на банките се занимават две, на книга отделни агенции. За рекламата на ОББ се грижи официално бългaрският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi Balkans, а за рекламата на Първа инвестиционна банка - неизвестната до момента агенция New Moment. Двете рекламни фирми всъшност имат едни и същи собственици. Предполагаемият конфликт на интереси обаче не притеснява нито ръководството на ПИБ, нито Saatchi & Saatchi и всъщност за тях такъв проблем не съществува. “Когато работим за клиенти от един и същи пазар, просто не можем да допуснем конфликт на интереси, защото това означава да загубим и двата клиента”, казва по този повод Ненад Лозович, изпълнителен директор на S Team Bates Saatchi & Saatchi - България. Според него в мултинационалната история на компанията, за която работи има достатъчно примери, когато агенцията е обслужвала пряко някоя фирма, а чрез дъщерна компания и неин конкурент, без да им се вреди по какъвто и да е начин. “Няма логика да работим срещу интересите на който и да било от клиентите ни, даже напротив - колкото по-добре се развива той, толкова повече пари ще отделя за реклама и всички ще са доволни”, допълва г-н Лозович.
Изпълнителната директорка на Първа инвестиционна банка Мая Георгиева също не вижда проблем в тази ситуация. Ръководството на финансовата институция е решило да започне рекламната кампания преди около година, когато се е преценило, че банката ще се преобразува от корпоративна в търговска, тоест, че ще се ориентира и към повече, но малки клиенти. Тогава е бил проведен конкурс, явили са се пет агенции и New Moment е спечелила.
До края на тази година и българският клон на S Team Bates Saatchi & Saatchi ще се раздели на три компании, съобщи още Ненад Лозович. Това е следствие от решението за раздробяване на мултинационалната агенция, което беше взето преди няколко години. В България ще бъдат образувани три нови фирми: S Team Saatchi & Saatchi, S Team Bates и S Team Zenith Media. Последната компания ще бъде изцяло медийна агенция. Това е нова фирма, която няма нищо общо със сега действащия на рекламния пазар медиашоп Zenit Media, уточняват от Saatchi & Saatchi.
Друга мултинационална рекламна агенция стъпи, макар и косвено, отскоро на българския пазар. Българската рекламна фирма “Бизнес дата” е подписала споразумение за представителство с американската агенция FCB. Договорът дава право на международната компания да изкупи след време до 51% от дяловете на българската фирма, съобщи управителят й Владимир Жеглов.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал