Рекламата в най-гледаното време на БНТ вече е разрешена
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Рекламата в най-гледаното време на БНТ вече е разрешена

Рекламата в най-гледаното време на БНТ вече е разрешена

754 прочитания

Тази неделя (27 февруари) за пръв път от 14 месеца насам в най-гледаното време по БНТ ще се излъчват реклами, съобщи шефът на дирекция “Маркетинг и продажби” в медиата Атанас Илков. Забраната за излъчване на клипове в праймтайма пада, след като миналия четвъртък беше връчена програмния лиценз на ТВ-2 ООД. Консорциумът между шведската SBS Broadcasting и Европейската банка за възстановяване и развитие получи от НСРТ разрешение да произвежда телевизионна програма, която може да се разпространява в цялата страна по кабел и сателит. Освен ТВ-2 програмни лицензи за кабел и сателит получи и “Медия броудкастинг сървисиз”, както и “Болкан нюз корпорейшън”, която обаче може да разпространява програмата си и в ефира.
“Ръководството на БНТ смята, че с този акт е изпълнена разпоредбата на параграф 9 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за радиото и телевизията и така фактически отпада забраната за излъчване на реклама в праймтайма”, се казва в писмо от ръководстовото на държавната телевизия до рекламните агенции, които имат сключени договори с нея.
Депутатите от управляващата партия наложиха при гласуването на медийния закон преди повече от година забраната за излъчване на реклама в най-гледаното време на БНТ по личното настояване на Иван Костов. Публично обявените мотиви на премиера тогава се свеждаха до това, че ограничаването на приходите на държавната телевизия ще я накара по-бързо да се реформира. Единственият ефект от ветото обаче беше главоломно увеличение на рекламните приходи в “Нова телевизия” - тогавашният фаворит на сините за националния ефир. Само първият месец след въвеждането на забраната рекламният оборотът на столичния канал се увеличи с около 150% или някъде приблизително с 200 хил. германски марки. Лесно е да се пресметне колко пари е спечелил частния канал за 14-те месеца с вето върху рекламата в прайм-тайма в БНТ. Впоследствие, обаче управляващите разлюбиха канала на Дарко Таминджич и Стефан Димитров.
От миналата седмица вече влиза в сила рекламната тарифа на БНТ, която има цени и за праймтайма - 30 секунди реклама там ще струва около 12 хил. нови лева.

Тази неделя (27 февруари) за пръв път от 14 месеца насам в най-гледаното време по БНТ ще се излъчват реклами, съобщи шефът на дирекция “Маркетинг и продажби” в медиата Атанас Илков. Забраната за излъчване на клипове в праймтайма пада, след като миналия четвъртък беше връчена програмния лиценз на ТВ-2 ООД. Консорциумът между шведската SBS Broadcasting и Европейската банка за възстановяване и развитие получи от НСРТ разрешение да произвежда телевизионна програма, която може да се разпространява в цялата страна по кабел и сателит. Освен ТВ-2 програмни лицензи за кабел и сателит получи и “Медия броудкастинг сървисиз”, както и “Болкан нюз корпорейшън”, която обаче може да разпространява програмата си и в ефира.
“Ръководството на БНТ смята, че с този акт е изпълнена разпоредбата на параграф 9 от Преходните и заключителни разпоредби на Закона за радиото и телевизията и така фактически отпада забраната за излъчване на реклама в праймтайма”, се казва в писмо от ръководстовото на държавната телевизия до рекламните агенции, които имат сключени договори с нея.
Депутатите от управляващата партия наложиха при гласуването на медийния закон преди повече от година забраната за излъчване на реклама в най-гледаното време на БНТ по личното настояване на Иван Костов. Публично обявените мотиви на премиера тогава се свеждаха до това, че ограничаването на приходите на държавната телевизия ще я накара по-бързо да се реформира. Единственият ефект от ветото обаче беше главоломно увеличение на рекламните приходи в “Нова телевизия” - тогавашният фаворит на сините за националния ефир. Само първият месец след въвеждането на забраната рекламният оборотът на столичния канал се увеличи с около 150% или някъде приблизително с 200 хил. германски марки. Лесно е да се пресметне колко пари е спечелил частния канал за 14-те месеца с вето върху рекламата в прайм-тайма в БНТ. Впоследствие, обаче управляващите разлюбиха канала на Дарко Таминджич и Стефан Димитров.
От миналата седмица вече влиза в сила рекламната тарифа на БНТ, която има цени и за праймтайма - 30 секунди реклама там ще струва около 12 хил. нови лева.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.