Една доскучала PR-акция

Една доскучала PR-акция

5208 прочитания

13-ият рожден ден на “Мулти”:

“Мулти”-купоните не са това, което бяха”, няма как да не си помисли всеки, който познава традицията на празненствата за 6 август, с които Илия Павлов отбелязва всяка година рождения си ден в компанията на приятели около басейна на гранд-хотел “Варна”.
Преди години под звездите се подреждаше сериозна част от политическия елит на страната, броят на гостите се отчиташе в четирицифрени числа, медийният интерес се измерваше не в редове, а в страници... Това лято партито не успя да събере властта. Въпреки сериозните усилия на компанията да гради имидж под новото име “MG корпорация”.
Партито винаги се е възприемало като място за

Преброяване на верните мултаци

и затова с повишено внимание се следи кой от представителите на властта ще пристигне за рождения ден на бившата групировка. На фокус тази година бяха царските депутати, на които предварително беше казано в парламентарната група, че пътуването до “Сейнт Илия бей” не е препоръчително. Така “ембаргото” върху “Мулти”-купона предизвика по-силен медиен шум от самото събитие. Съветът на Панайотов по всяка вероятност е бил съгласуван със Симеон Втори, който само преди два месеца заедно с Николай Василев лично посети откриването на новия курорт на Илия Павлов, при това без да се крие от фотоапаратите. Според варненската преса тогава Симеон е бил посрещнат на входа на ваканционното селище от Павлов-баща с думите: “Добре дошъл, наборе.” Не е ясно дали в MG са очаквали царят да повтори жеста, но той явно е бил наясно как ще се изтълкува появата му, след като вече веднъж публично обяви пред bTV: “Смешно е да ме свързват с Мултигруп.” Симеон Втори демонстрира, че ясно раз-граничава частните си контакти отпреди 17 юни и изявите си вече в ролята на министър-председател. Така той лиши 13-ия рожден ден на бившата групировка от мечтания PR-ефект.
Всъщност депутатът Емил Кошлуков най-ясно обобщи “проблема” с “Мулти”-купона пред столичен вестник: “Естествено, че няма да отида. На лично парти се канят лични приятели. Но парламентарна група да се кани на купон не е редно. Шеф на една фирма

Да кани парламента на купона си

Това е нов протокол и очевидно много интересен. Препоръката на Пламен Панайотов е уместна и тя би важала за частните партита на всеки бизнесмен.” Царски отблясък на купона все пак имаше, защото Happy birthday пожелаха координаторът на “Национално движение Симеон Втори” Николай Маринов (бивш емигрант в САЩ) и депутатът Борислав Ралчев. Николай Маринов пристигна на купона заедно с шефа на “Рей холдинг” Иван Павлов и проведе кратки разговори с Илия Павлов. Депутатската агитка бе съставена още от социалистите Татяна Дончева, Гиньо Ганев и Бойко Рашков, които си правеха компания с Ахмед Доган и Емел Етем от ДПС. Лидерът на ДПС със сигурност е по-постоянен посетител на “Мулти”-празненствата, отколкото на заседанията в парламента.
Шумните тържества в грандхотел “Варна” се използват като демонстрация на богатство и влияние, защото сред поканените винаги има журналисти, а фотографите обикновено се допускат да снимат “по сценарий”. Целта на комуникационните стратези на MG не е да обвият в тайнственост рождения ден на корпорацията и нейния шеф, а да го превърнат в тема на медиите поне за седмица, като напомнят за контактите и влиянието си. Ясно проличават и разликите, когато има организирана PR-кампания и когато всичко е оставено само на инициативата на журналистите. Както преди година, когато 40-ият юбилей на Илия Павлов беше използван за масирана имиджова кампания, която го представи като българския Рокфелер.
Традиционните купони с времето станаха твърде шаблонни и започнаха да доскучават. Очакването около тях вече се изчерпва с няколко дребни интриги - Камен или Слави ще забавляват гостите, кой политик ще се престраши да купонясва около Гранда, кой ще седне на масата на Илия Павлов. Преди време на шумните чествания гостуваха шефовете на “Газпром”, сега - шефката на Мис Вселена. Изненадите се изчерпват до роклята на Дарина Павлова, артистичната програма и финала на партито. Вместо традиционното нощно къпане тази година то завърши с танци на г-жа “Мулти” върху масите в компанията на Мис България Ивайла Бакалова, избрана на организирания от Дарина Павлова конкурс. Акцентите в медийния отзвук бяха пирамидите от раци и октоподи.
Атракцията на партито беше участието на Слави Трифонов. Хъшът върна визитата, след като преди две седмици президентът на MG Илия Павлов гостува в шоуто му и го обяви за мултак. Не липсваха и вечните интелектуалци на “Мулти”-купоните. Вежди Рашидов дръпна поредното си слово за ролята на Илия Павлов в запазването на българската култура. Поне част от вдъхновението на известния скулптор сигурно е било почерпено от току-що завършените скулптурни композиции за обновените хотели на неговия меценат. Дончо Цончев, Доротея Тончева и Стефан Цанев бяха видимо отегчени, докато главните редактори на “Стандарт” и “Монитор” Юлий Москов и Петьо Блъсков се забавляваха с парчето на Слави “Забрави за правилата

Ще променяме играта...

По българските стандарти ефектът от PR-събитията най-често се изчислява с отзвука в медиите. Тази година купонът не постигна медийно ехо като миналата, но беше част от една поредица имиджови събития на шефа на MG. Вместо да разказва за ранчото си в Америка и контактите във Вашингтон, на шести август Павлов побърза да открие реконструирания хотел “Интернационал” в “Златни пясъци” и предизвика коментари, че този път си е направил най-големия подарък. На събитието варненският кмет Кирил Йорданов скромно обяви “MG корпорация” за най-големия инвеститор във Варненския регион. Единственият опит за чуждестранно участие в кампанията бе участието на Герхард Баум - представител на немската фирма “Трапенкамп”, акционер в дружеството, което придоби хотел “Интернационал”. Баум е и шеф на борда на директорите на “Интернационал”.
Преди това Илия Павлов даде интервю за националното радио, “организира” си кръгла маса на Българската академия на науките и участва в “Шоуто на Слави”. Човекът “Мулти” говори за натурални монополи, за бедните, защо за инвеститорите е изгодно България да е бандитска държава, за нов морал в бизнеса. А само преди няколко години беше обявил, че скоро ще си купи остров и ще се оттегли...

13-ият рожден ден на “Мулти”:

“Мулти”-купоните не са това, което бяха”, няма как да не си помисли всеки, който познава традицията на празненствата за 6 август, с които Илия Павлов отбелязва всяка година рождения си ден в компанията на приятели около басейна на гранд-хотел “Варна”.
Преди години под звездите се подреждаше сериозна част от политическия елит на страната, броят на гостите се отчиташе в четирицифрени числа, медийният интерес се измерваше не в редове, а в страници... Това лято партито не успя да събере властта. Въпреки сериозните усилия на компанията да гради имидж под новото име “MG корпорация”.
Партито винаги се е възприемало като място за

Преброяване на верните мултаци

и затова с повишено внимание се следи кой от представителите на властта ще пристигне за рождения ден на бившата групировка. На фокус тази година бяха царските депутати, на които предварително беше казано в парламентарната група, че пътуването до “Сейнт Илия бей” не е препоръчително. Така “ембаргото” върху “Мулти”-купона предизвика по-силен медиен шум от самото събитие. Съветът на Панайотов по всяка вероятност е бил съгласуван със Симеон Втори, който само преди два месеца заедно с Николай Василев лично посети откриването на новия курорт на Илия Павлов, при това без да се крие от фотоапаратите. Според варненската преса тогава Симеон е бил посрещнат на входа на ваканционното селище от Павлов-баща с думите: “Добре дошъл, наборе.” Не е ясно дали в MG са очаквали царят да повтори жеста, но той явно е бил наясно как ще се изтълкува появата му, след като вече веднъж публично обяви пред bTV: “Смешно е да ме свързват с Мултигруп.” Симеон Втори демонстрира, че ясно раз-граничава частните си контакти отпреди 17 юни и изявите си вече в ролята на министър-председател. Така той лиши 13-ия рожден ден на бившата групировка от мечтания PR-ефект.
Всъщност депутатът Емил Кошлуков най-ясно обобщи “проблема” с “Мулти”-купона пред столичен вестник: “Естествено, че няма да отида. На лично парти се канят лични приятели. Но парламентарна група да се кани на купон не е редно. Шеф на една фирма

Да кани парламента на купона си

Това е нов протокол и очевидно много интересен. Препоръката на Пламен Панайотов е уместна и тя би важала за частните партита на всеки бизнесмен.” Царски отблясък на купона все пак имаше, защото Happy birthday пожелаха координаторът на “Национално движение Симеон Втори” Николай Маринов (бивш емигрант в САЩ) и депутатът Борислав Ралчев. Николай Маринов пристигна на купона заедно с шефа на “Рей холдинг” Иван Павлов и проведе кратки разговори с Илия Павлов. Депутатската агитка бе съставена още от социалистите Татяна Дончева, Гиньо Ганев и Бойко Рашков, които си правеха компания с Ахмед Доган и Емел Етем от ДПС. Лидерът на ДПС със сигурност е по-постоянен посетител на “Мулти”-празненствата, отколкото на заседанията в парламента.
Шумните тържества в грандхотел “Варна” се използват като демонстрация на богатство и влияние, защото сред поканените винаги има журналисти, а фотографите обикновено се допускат да снимат “по сценарий”. Целта на комуникационните стратези на MG не е да обвият в тайнственост рождения ден на корпорацията и нейния шеф, а да го превърнат в тема на медиите поне за седмица, като напомнят за контактите и влиянието си. Ясно проличават и разликите, когато има организирана PR-кампания и когато всичко е оставено само на инициативата на журналистите. Както преди година, когато 40-ият юбилей на Илия Павлов беше използван за масирана имиджова кампания, която го представи като българския Рокфелер.
Традиционните купони с времето станаха твърде шаблонни и започнаха да доскучават. Очакването около тях вече се изчерпва с няколко дребни интриги - Камен или Слави ще забавляват гостите, кой политик ще се престраши да купонясва около Гранда, кой ще седне на масата на Илия Павлов. Преди време на шумните чествания гостуваха шефовете на “Газпром”, сега - шефката на Мис Вселена. Изненадите се изчерпват до роклята на Дарина Павлова, артистичната програма и финала на партито. Вместо традиционното нощно къпане тази година то завърши с танци на г-жа “Мулти” върху масите в компанията на Мис България Ивайла Бакалова, избрана на организирания от Дарина Павлова конкурс. Акцентите в медийния отзвук бяха пирамидите от раци и октоподи.
Атракцията на партито беше участието на Слави Трифонов. Хъшът върна визитата, след като преди две седмици президентът на MG Илия Павлов гостува в шоуто му и го обяви за мултак. Не липсваха и вечните интелектуалци на “Мулти”-купоните. Вежди Рашидов дръпна поредното си слово за ролята на Илия Павлов в запазването на българската култура. Поне част от вдъхновението на известния скулптор сигурно е било почерпено от току-що завършените скулптурни композиции за обновените хотели на неговия меценат. Дончо Цончев, Доротея Тончева и Стефан Цанев бяха видимо отегчени, докато главните редактори на “Стандарт” и “Монитор” Юлий Москов и Петьо Блъсков се забавляваха с парчето на Слави “Забрави за правилата

Ще променяме играта...

По българските стандарти ефектът от PR-събитията най-често се изчислява с отзвука в медиите. Тази година купонът не постигна медийно ехо като миналата, но беше част от една поредица имиджови събития на шефа на MG. Вместо да разказва за ранчото си в Америка и контактите във Вашингтон, на шести август Павлов побърза да открие реконструирания хотел “Интернационал” в “Златни пясъци” и предизвика коментари, че този път си е направил най-големия подарък. На събитието варненският кмет Кирил Йорданов скромно обяви “MG корпорация” за най-големия инвеститор във Варненския регион. Единственият опит за чуждестранно участие в кампанията бе участието на Герхард Баум - представител на немската фирма “Трапенкамп”, акционер в дружеството, което придоби хотел “Интернационал”. Баум е и шеф на борда на директорите на “Интернационал”.
Преди това Илия Павлов даде интервю за националното радио, “организира” си кръгла маса на Българската академия на науките и участва в “Шоуто на Слави”. Човекът “Мулти” говори за натурални монополи, за бедните, защо за инвеститорите е изгодно България да е бандитска държава, за нов морал в бизнеса. А само преди няколко години беше обявил, че скоро ще си купи остров и ще се оттегли...


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

Влезте в профила си

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Вижте абонаментните планове
Close
Бюлетин
Бюлетин

Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа


1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал