Собственикът на АКБ е новият издател на „Кеш“
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Собственикът на АКБ е новият издател на „Кеш“

Собственикът на АКБ е новият издател на „Кеш“

Велислава ПОПОВА , Иво ИВАНОВ
3764 прочитания

Собственикът на „АКБ корпорация“ Николай Банев прави първи стъпки в медийния бизнес, след като стана мажоритарен акционер в „Кеш България“ АД - фирмата, която е новият издател на вестник „Кеш“. Банев потвърди пред „Капитал“, че като частно лице е станал собственик на бизнес седмичника, и отказа допълнителна информация. Според запознати със създаването на фирмата шефът на АКБ притежава 51% от акционерното дружество, а останалите са собственост на Георги Александров, който беше издател на вестника през последните години. Справка в Булстат показва, че в края на март Александров е регистрирал „Кеш България“ ЕООД, което в момента явно се преобразува в АД след влизането на Банев като собственик. Георги Александров не беше открит за коментар. Засега той остава изпълнителен директор и член на борда на „Кеш България“. Председател на борда е Мария Банева, а другият член е Олег Опренов, разясни състава на новото ръководство на вестника Валентин Григоров, който е директор „Маркетинг и продажби“.

През март 2003 г. Георги Александров е подписал нов договор за срок от седем години с фирмата „Рингие“, по чийто лиценз се издава седмичникът и която притежава правата върху марката „Кеш“. Швейцарският концерн беше сред първите издатели на вестника, който спря да излиза през лятото на 1997 г., но по-късно беше възстановен от Георги Александров. След това „Рингие“ не възобновиха интереса си като инвеститори в България и се съсредоточиха върху проектите си в Румъния, Словакия, Чехия и Унгария. В редакцията на седмичника обаче се коментира, че в новите инвестиционни планове на „Рингие“ отново попадала България. При подписването на лицензния договор Александров е получил и правата да представлява швейцарската фирма в България, уточни Валентин Григоров. Той обясни, че засега не се предвиждат промени в редакционната политика на „Кеш“. „Влиза стратегически инвеститор във вестника. Целта е популяризиране на марката, увеличаване на тиража, привличане на нови автори“, каза Валентин Григоров. Банев беше лаконичен, че идеята му е да превърне вестника в „достоен конкурент“ на другите подобни издания, а фокусът ще е върху българските инвеститори. Тиражът на „Кеш“ през последния месец се движеше около 5600 броя. Досега вестникът се издаваше от едноименното ООД „Вестник Кеш“, регистрирано в края на 2001 г., със съдружници Георги Александров (63%), Валери Запрянов (20%), Николай Тодоров (5%), Георги Събев и регистрираната в Лихтенщайн „ВВПП Инвестмънт анщалт“ с по 6%. Според справка във фирменото дело пълномощник на офшорната фирма в България е Георги Събев. Адвокатът каза, че е представлявал в дружеството интересите на клиент, но отказа да уточни чии. Когато през 2001 г. имаше промяна в издателите на вестника на медийния пазар, се коментираше, че Красимир Гергов също има дялове в новото дружество. „Вестник Кеш“ ООД по всяка вероятност ще бъде ликвидирано. Засега не е ясно дали някой от другите съдружници в него ще стане съакционер в „Кеш България“.

Новият издател на седмичника с мото „Вестник за хората в бизнеса“ е известен с участието си в редица сделки по времето на масовата приватизация. Сред последните придобивки на Николай Банев е „Алеко спорт 99“ - дружеството, което стопанисва лифтовете, ски влековете и съоръженията за ски туризъм на Витоша. Собственик на 80% от дружеството в началото на миналата година стана ваканционен клуб „Русала“ АД (бивш „Русалка“ АД), който е част от контролирания от Банев бивш приватизационен фонд „АКБ корпорация“. По същия начин малко преди това Банев придоби контрол и върху хотел „Простор“ на Витоша. Чрез „АКБ корпорация“ Николай Банев е мажоритарен собственик на „Полимери“ АД, Девня, „Сердика“ АД, Кърджали, „Динамо“ АД, Сливен, „Елма“ АД, Троян, „Джинджерица“ АД, Разлог, „Панайот Волов“ АД, Шумен, „Изида“ АД, Елин Пелин, и „Берое“ АД, Стара Загора, и контролира още няколко завода в съдружие с РМД. Преди около два месеца сливенският завод за електромотори „Динамо“ фалира, след като съдът се произнесе на последна инстанция по иск на ОББ към предприятието. „Русалка“ АД също е в процедура по несъстоятелност след иск на СИБанк. Според неофициална информация „Изида“ почти не работи. За „Берое“ е открита процедура по несъстоятелност от Старозагорския окръжен съд. Банев е собственик и на предприятието за хартия „Костенец - ХХИ“ АД, което също работи с намален капацитет. Чрез „Хелио-тур-с“ Банев държи и голяма част от къмпингите по Южното Черноморие. Повечето от фирмите на Банев са придобити чрез бившия му приватизационен фонд по линия на масовата приватизация. Единствено „Русалка“ и „Алеко спорт 99“ са придобити чрез касови сделки.

Собственикът на „АКБ корпорация“ Николай Банев прави първи стъпки в медийния бизнес, след като стана мажоритарен акционер в „Кеш България“ АД - фирмата, която е новият издател на вестник „Кеш“. Банев потвърди пред „Капитал“, че като частно лице е станал собственик на бизнес седмичника, и отказа допълнителна информация. Според запознати със създаването на фирмата шефът на АКБ притежава 51% от акционерното дружество, а останалите са собственост на Георги Александров, който беше издател на вестника през последните години. Справка в Булстат показва, че в края на март Александров е регистрирал „Кеш България“ ЕООД, което в момента явно се преобразува в АД след влизането на Банев като собственик. Георги Александров не беше открит за коментар. Засега той остава изпълнителен директор и член на борда на „Кеш България“. Председател на борда е Мария Банева, а другият член е Олег Опренов, разясни състава на новото ръководство на вестника Валентин Григоров, който е директор „Маркетинг и продажби“.

През март 2003 г. Георги Александров е подписал нов договор за срок от седем години с фирмата „Рингие“, по чийто лиценз се издава седмичникът и която притежава правата върху марката „Кеш“. Швейцарският концерн беше сред първите издатели на вестника, който спря да излиза през лятото на 1997 г., но по-късно беше възстановен от Георги Александров. След това „Рингие“ не възобновиха интереса си като инвеститори в България и се съсредоточиха върху проектите си в Румъния, Словакия, Чехия и Унгария. В редакцията на седмичника обаче се коментира, че в новите инвестиционни планове на „Рингие“ отново попадала България. При подписването на лицензния договор Александров е получил и правата да представлява швейцарската фирма в България, уточни Валентин Григоров. Той обясни, че засега не се предвиждат промени в редакционната политика на „Кеш“. „Влиза стратегически инвеститор във вестника. Целта е популяризиране на марката, увеличаване на тиража, привличане на нови автори“, каза Валентин Григоров. Банев беше лаконичен, че идеята му е да превърне вестника в „достоен конкурент“ на другите подобни издания, а фокусът ще е върху българските инвеститори. Тиражът на „Кеш“ през последния месец се движеше около 5600 броя.

Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK