Новосъздадената „Видео интернешънъл България“ (ВИБ) предизвика сензация на общото събрание на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) този четвъртък, като обяви, че ще работи като sales house* на местния пазар, а първият и партньор е БНТ. Агенцията кандидатстваше за асоцииран член и представи договореностите си с държавната медиа като част от презентацията си. „Имаме споразумение да продаваме ефирното време на БНТ“, обясни на смаяните рекламисти управителят на ВИБ Майк Гъл.
„Нямаме договор с „Видео интернешънъл“, отрече генералният директор на БНТ Кирил Гоцев по-късно. „Не знам какво е представено на АРА, ще се запозная със случая и едва тогава ще коментирам“, каза той. Гоцев уточни, че в края на миналата година са се срещали с представители на ВИБ, които са се интересували от рекламното време за Евро 2004, олимпиадата и други спортни програми.Какво става
Каква е бизнес схемата, с която ще влезе на пазара, и кой доведе руската агенция „Видео интернешънъл“ в България бяха въпросите, които се разменяха с най-голяма честота през седмицата в рекламните среди, след като агенцията обяви чрез платени съобщения дебюта си на българския пазар. Отговорите и подозренията бяха най-разнообразни. От обичайните, че „естествено зад нея стои Красимир Гергов“, до „имат политическа подкрепа да влязат на пазара“. Справка в БУЛСТАТ показва, че „Видео интернешънъл България“ е създадена в края на 2003 г. През октомври е регистрирано дружество „Феър плей интернешънъл“ ООД със съдружници Христо Христов и Пламен Желев. В началото на декември дружеството е преименувано на „Видео интернешънъл България“. Съдружници във ВИБ са офшорната компания „Малона пръдакшънс лимитед“, регистрирана в Кипър, и Христо Христов, който е и управител на фирмата. Справка в регистрите показва, че Христов управлява и „Транс“ ООД, в която съдружник е „Канис“, 33% от което са собственост на директора „Маркетинг и реклама“ на БНТ Велислав Велев. Пред „Капитал“ Велев си припомни за участие в тази фирма, но обясни, че това е дружество, което е напуснал. „Аз съм бил съдружник и с брата на Красимир Гергов - Тодор“, така Велев контрира подозренията, че има нещо общо с ВИБ.
Кой лъже
е въпросът, който стана актуален, след като ВИБ обявиха, че имат споразумение с БНТ, а от държавната медиа отричат. Отговорът му може би ще изскочи през следващите дни.
* sales house (англ.) - търговска медиа къща - фирма, която продава рекламното време и място от името на собственик на медиа (според рекламния речник на The Economist)
Ще продаваме цялото рекламно време на БНТ - Имаме споразумение** да продаваме тяхната реклама. * Майкъл Гъл има над 20-годишен опит в продажбата на телевизионно време във Великобритания. Работил e в London Weekend Television, BSKyB, GMTV. |
Гергов запази позициите си в АРА Красимир Гергов ще председателства Асоциацията на рекламните агенции и през следващите три години. Собственикът на „Крес“ беше единодушно преизбран на общото събрание на организацията през седмицата. „Повече няма да искам да съм председател, ако ме преизберете сега“, подхвърли с усмивка Гергов преди избора. Някои от членовете на АРА опитаха да му създадат конкуренция, като номинираха и шефовете на Ogilvy&Mather Екатерина Попова, на Graffiti BBDO София Пенева и на McCann Erickson Александър Тороманов, но те си направиха отвод. Само един нов член беше избран в УС на АРА - Ненад Лозович, който ръководи New Мoment New Ideas Group. Той беше избран на мястото на Емил Георгиев (DeConi). Преизбрани бяха Даниела Осиковска (Taurus Consultants), Калин Йорданов (Шампионите Young & Rubicom), София Пенева, Екатерина Попова, Александър Тороманов. |
Новосъздадената „Видео интернешънъл България“ (ВИБ) предизвика сензация на общото събрание на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) този четвъртък, като обяви, че ще работи като sales house* на местния пазар, а първият и партньор е БНТ. Агенцията кандидатстваше за асоцииран член и представи договореностите си с държавната медиа като част от презентацията си. „Имаме споразумение да продаваме ефирното време на БНТ“, обясни на смаяните рекламисти управителят на ВИБ Майк Гъл.
„Нямаме договор с „Видео интернешънъл“, отрече генералният директор на БНТ Кирил Гоцев по-късно. „Не знам какво е представено на АРА, ще се запозная със случая и едва тогава ще коментирам“, каза той. Гоцев уточни, че в края на миналата година са се срещали с представители на ВИБ, които са се интересували от рекламното време за Евро 2004, олимпиадата и други спортни програми.Какво става
Каква е бизнес схемата, с която ще влезе на пазара, и кой доведе руската агенция „Видео интернешънъл“ в България бяха въпросите, които се разменяха с най-голяма честота през седмицата в рекламните среди, след като агенцията обяви чрез платени съобщения дебюта си на българския пазар. Отговорите и подозренията бяха най-разнообразни. От обичайните, че „естествено зад нея стои Красимир Гергов“, до „имат политическа подкрепа да влязат на пазара“.
0 коментара