С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 май 2004, 0:00, 1015 прочитания

Любен Дилов-син: „Наши приятели бизнесмени и журналисти“ ще издават „Новинар“

Лидерът на „Гергьовден“ и Мирослав Боршош са новите собственици на вестника

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Информацията, която се търкаляше от месец в медийните среди, че Любен Дилов-син ще е новият издател на вестник „Новинар“, беше официално потвърдена в края на миналата седмица. Тогава лидерът на „Гергьовден“ Дилов и бившият председател на младежкото СДС Мирослав Боршош се появиха в редакцията на изданието, за да съобщят, че са новите собственици. В съдебната регистрация на „Новинар“ ЕООД все още липсват промени, но според Дилов дружеството вече е преобразувано в ООД, в което дяловете се разделят между него и Боршош. „Изкупихме фирмата от досегашните собственици. До месец и половина ще я преобразуваме в АД. Като акционери ще влязат наши приятели бизнесмени и журналисти, които искат да помогнат на вестника. Целта е да наложим управление на миноритарните дялове, т.е. малките акционери да могат да влияят върху редакционната политика“, обясни за „Капитал“ Дилов. Той отказа да назове имена на бъдещи собственици.
Може би след промените ще проличи дали вестникът е преминал в друг кръг на интереси. Досега „Новинар“ се свързваше с бившия председател на Столичния общински съвет (СОС) Антоан Николов, след като през есента на 1999 г. стана собственост на „Райли“ АД, съдружници в което са приватизирани общински фирми като „Чистота София“ (с мажоритарен дял), „Авеста трейд“, „Сирена 98“, „Деиком“ и „Евелин С91-Евелина Добрева“ (собственост на съпругата на бившия шеф на „Софийски имоти“ Тошко Добрев). Въпреки че новите издатели твърдят, че промяната в собствеността не е само формална, е трудно да се приеме, че вестникът няма да остане под влиянието на същия икономически кръг. След като Дилов-син влезе в СОС, стана ясно, че ще защитава интересите на лобито около Антоан Николов. Като втори в листата на коалицията на „Гергьовден“ - БЗНС-НС - Демократическа партия влезе Тошко Добрев, а представителите на движението адвокатстват на „Софийски имоти“ в скандалите около фирмата през последните месеци. Предполага се, че рокадата в собствеността е по-скоро имиджова, някои я свързват и с предстоящите (парламентарни и евентуално местни за София) избори...
„Избрахме „Новинар“, защото в момента беше на пазара. Оказа се, че има много интересна аудитория - около 14 000 читатели, за които е единствен вестник. Идеята е тази аудитория да се надгради, да се разшири към младежка и ще го направим чрез новите автори“, обясни Дилов. За разлика от досегашните официални собственици за него може да се каже, че разбира от вестникарство. Дилов, който е завършил журналистика, е работил като редактор в АБВ, „Поглед“, „Софийски университет“, „1000 дни“. Бил е съсобственик и главен редактор на вестник „Ку-Ку“ и главен редактор на вестник „Експрес“. През последните години Дилов беше съдружник със Слави Трифонов във фирмата, която продуцира „Шоуто на Слави“ и официално се водеше идеолог на предаването. Когато се кандидатира за кмет, Дилов продаде дяловете си и в момента не е ясно какви са отношенията му с гологлавия водещ.
Официално двамата нови издатели са си разделили позициите - Мирослав Боршош е директор и отговаря за финансовите въпроси, а Любен Дилов е член на редакционния съвет. Вестникът няма главен редактор, макар че през последната седмица тази роля се изпълнява от Дилов. Освен със съдържанието на вестника той се занимавал и с рекламата, докато се сформира нов отдел.
Новите издатели не отричат слуховете, че вестникът има натрупани дългове. „Поехме активите и пасивите, които бяха големи - подготвили сме добри погасителни планове. Вече имаме шест едногодишни договора с големи рекламодатели заради нас двамата“, обяснява схемата на издръжка Дилов. Договарянето на реклама между собствениците на медии и рекламодатели е изкривяване, което от години пречи на истинската конкуренция на медийния пазар. Както и субсидирането на медии от други бизнеси. „Намирането на пари за нас не е проблем. Няма вариант да не успеем, освен ако не се появят някакви скрити задължения“, убеден е Дилов. Целта на новите издатели е до една година да направят „Новинар“ третия вестник по тираж и рекламни приходи. „Правил съм вестник, който печели от тираж, знам как. Над 30 000 тираж ще е успешен“, твърди Дилов.
В момента сред националните всекидневници след изданията на ВАЦ - „Труд“ и „24 часа“, които от години доминират тиражите, следва „Стандарт“ с около 35 000 броя (120 000 в петък заради тв приложение). Последната година се характеризира с общ спад в тиражите на вестниците. Стабилни остават само икономическите всекидневници като „Дневник“ и „Пари“. „Новинар“ поддържа тираж около 15 000 броя (по-висок в понеделник - 24 000), но той е и най-евтиният всекидневник (40 стотинки) след жълтия „Виж“.
До седмица трябвало да проличи новата редакционна политика на вестника, за който вече работи и екипът на сайта на Мирослав Боршош - vsekiden.com. Очаква се като външни автори да се включат Мартин Карбовски и Велислава Дърева. Ще се появи приложение „Менте - оригинали“, както и рубриката на Иван Кулеков и Христо Бойчев - „Къде е най-евтино“. Вестникът замислял и съвместни приложения с тв предавания на bTV и „Нова тв“.
В един от първите дни на новия екип „Новинар“ изненада с цикламенорозов цвят на страниците, което се прие като знак, че новият екип ще експериментира повече с формата, отколкото със съдържанието. Оказа се, че това е техническа грешка.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 979 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4156 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Новият стар шеф на БНР

Поля Станчева беше преизбрана за шеф на държавното радио

Още от Капитал
Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

От какво боледува педиатрията

За лечението на 1.2 млн. деца в България се отделят само 11% от бюджета на здравната каса

20 въпроса: Красимир Георгиев

Често предизвиква себе си, а с това мотивира и други хора към промяна

Камион желание

Отново за мобилните кухни, уличната храна и къде да я опитаме този месец

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10