Новите предизвикателства пред Public Relations*

ЕС, бумът на медиите и корпоративната идентичност промениха професията

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Да кажем, че последните години бяха от най-добрите за PR, едва ли би било твърде преувеличено дори и след три години, през които най-големите PR фирми имаха малък или никакъв растеж, а бюджетите на клиентите в най-добрия случай останаха непроменени. Не би било неуместно, ако кажем, че в някои отношения това бяха „най-лошите години на нашето време“ за PR.

Преди да обясня защо мисля така, искам да кажа как аз определям понятието Public Relations. Смятам, че това уточнение е необходимо, защото днес PR има твърде различни значения - дори и за тези, чиито длъжности включват израза Public Relations или нещо подобно. Най-прос­тото определение, което съм чувал, е „PR означава да правиш добро и в замяна да печелиш доверие“. Моето определение е по-подробно, малко или повече следва дефиницията на Едуард Бернайз от неговата основополагаща книга „Кристализация на общественото мнение“ от 1923 г.: „Public relations е тази дисциплина, която помага за съгласуването на институционалното или индивидуалното поведение по начин, който е в съзвучие с обществения интерес, и когато то бъде ефективно комуникирано, създава мнения или нагласи, които мотивират целевите групи да предприемат специфични действия.“

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар