Бързата PR реакция е задължителна*

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Събитието, което провокира една от най-известните икономически кризи в света, е така нареченият ELK тест (шофиране, подобно на слалом, между поставени на пътя препятствия и неравности), по време на който новият модел на Mercedes клас А се преобръща с четиримата си пасажери на 11 октомври 1997 г. Парадоксът в случая е, че в същия ден е официалното представяне на колата на едно от най-големите автомобилни изложения в света - салона в Токио.

Mercedes лансира проекта клас А в началото на деветдесетте години на XX век. Целевите групи на „Бейби Бенц“ са предимно млади семейства, майки с деца и др. Всъщност около 80% от новите целеви групи са извън обичайната аудитория на марката, като по този начин се търси завладяването на нови пазари и осигуряването на потенциални клиенти в бъдеще. Рекламната и комуникационна кампания започва една година преди официалното лансиране на автомобила - през 1996 г. PR кампанията по представянето на клас А възлиза на около 130 млн. евро. Целият автомобилен свят очаква представянето с нетърпение, но отчасти и с известна доза скептицизъм, тъй като марката е позната до момента единствено с автомобили от висок клас.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове