Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
20 ное 2004, 0:00, 1297 прочитания

Половината билбордове в София са незаконни

До две седмици ще има проект на нова наредба за външната реклама

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Три нови проекта за наредба, която да регулира рекламната дейност на територията на София се обсъждат в момента, потвърди за „Капитал“ началникът на сектор „Реклама“ в Столична община Евгени Радев. Те трябва да разрешат и проблемите с незаконното разполагане на рекламни съоръжения на територията на града. Проектите са внесени от главния архитект на столицата Стоян Янев, арх. Борислав Борисов и от съветника от групата на Съюз на свободните демократи (ССД) Радомир Чолаков. В момента те се обсъждат в направление „Архитектура и градоустройство“ и комисията по „Местно самоуправление и нормативна уредба“. Очаква се до две седмици да бъде изготвен проект за нова наредба, базиран на трите предложения, който ще бъде внесен в общинския съвет.
В момента пазарът на външна реклама в столицата се регулира от наредба, приета през 1996 г., и от въведения през 2000 г. мораториум, който забранява строежа на билбордове на територията на София. Въпреки забраната непрекъснато се появяват нови съоръжения за външна реклама основно върху частни терени. Според Евгени Радев в момента от общо около 1000 билборда над 500 са построени след влизането на мораториума в сила, като от тях само една четвърт са минали през процедура за узаконяване. Столична община не може да премахне незаконно построените рекламни съоръжения, защото текстовете от действащата в момента наредба за рекламната дейност са базирани на вече несъществуващия Закон за териториално и селищно устройство, отменен през 2001 г. „Така ние махаме съоръженията и директно попадаме в съдебната зала“, коментира Радев.
Проектът на Радомир Чолаков предвижда освен въвеждането на работещи правила, които да позволят на служителите на общинската администрация да демонтират незаконните съоръжения и премахването на транспарантите и на металните табели, прикрепени към стълбовете. Според общинския съветник „моделът на старата наредба е много либерален и можеш да слагаш каквато си поискаш реклама, където си поискаш“. Неговият проект е базиран на текстове от правилника, по който се регулира рекламната дейност на територията на Мюнхен. Чолаков поставя като приоритет на Столична община премахването на излишните съоръжения и след това създаването на механизъм, по който да бъдат разпределяни местата за реклама. Идеята е това да става с обявяване на конкурсни процедури.
По всичко личи, че намеренията на общинарите са да регламентират и някои видове външна реклама, които в момента не са включени в текстовете на действащата наредба, като рекламните автомобили например, които не плащат никаква такса за дейността си. Основната промяна, която се очаква след приемането на нов правилник, е общинските служители да имат възможност да демонтират незаконните съоръжения. Но това няма да доведе до създаването на пазарни принципи, по които да функционира външната реклама. Агенциите сега работят, като подписват анекси за нови периоди към договорите си с общината. Засега не е ясен механизмът, по който биха се обявявали евентуални конкурси за външна реклама и дали те ще могат да променят настоящото разпределение на позициите. В момента пазарът е доминиран от лобитата около Стефан Софиянски (агенциите „Рекламна мрежа 5“ и Wal· на Елена Урумова и „Имидж“ на Диляна Грозданова) и бившия председател на Общинския съвет Антоан Николов (общинска фирма „Егида“ и агенция „Прима“). Доскоро двете групи нямаха значима конкуренция, но собственикът на рекламна агенция „Крес“ Красимир Гергов направи сериозна заявка за лидерската позиция, като събра рекламните площи на „Маркани лайн“ и „Пинакъл груп“ в Balkan News Outdoor и така новата агенция се превърна в най-големия собственик на рекламни съоръжения заедно с „Рекламна мрежа 5“.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Ваксина срещу комуникационна криза Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

27 мар 2020, 1039 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (24 март)

Рекламните фестивали ФАРА и Cannes Lions се отлагат; Telenor лансира кампания с домашни видеа; Призивите за дистанциране на компаниите и др.

24 мар 2020, 1402 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Скритата реклама за Big Brother

Още от Капитал
Корпоративни карти за 3.5 млн. евро

Българската стартираща компания Payhawk привлече нова инвестиция за 3 млн. евро и общо досега е получила 3.5 млн. евро.

Непреодолимата сила на короната

Как извънредното положение ще се отрази на облигационните отношения

Битката за икономиката също е битка за живот

Какво предприемат държавите в Европа и какво може да направи България

За маската на един лекар

Българската здравна система посреща най-сериозното си изпитание през последните десетилетия в недобра форма

Добри новини

За конструктивната журналистика и начините да намалим стреса от информационния поток

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10