БТК с нова „физиономия“

БТК даде първия залп в очакваната тежка битка между трите най-големи телекомуникационни оператора в България. Но вместо очакваното начало на рекламната кампания за старта на мобилния си оператор бившата държавна компания представи изцяло променения си корпоративния дизайн.

Кампанията по неговото въвеждане стартира преди около две седмици, когато по билбордове в София и големите градове в страната се появиха загадъчни изречения и четири сфери в долния десен ъгъл. С официалното представяне на новия дизайн стана ясно, че използваните изречения били избрани от класация на най-често употребяваните изрази по телефона („Къде си бе“, „Дай баба ти да я чуя“ и т.н.), а сферите са графичен елемент от новото лого на БТК. Логото било харесано от мениджмънта на компанията още по време на конкурса за избор на обслужваща рекламна агенция, проведен през лятото на 2004 г. Изработено е от класираната тогава за финалния кръг преговори Lowe Swing Communications, която впоследствие загуби борбата, спечелена от New Moment New Ideas. След края на конкурса мениджмънтът на БТК е купил логото от рекламната агенция. Последният му вариант е дело на британския консултант Hemong Patel, който е направил промени в графичния дизайн на Lowe Swing. БТК промени и фирмения си уебсайт, като новият е изработен от MAGStudio, но запази слогана на кампанията си „За тебе е“.

От телекомуникационния оператор не уточниха каква част от рекламния си бюджет за тази година са отделили за налагането на новия корпоративен дизайн, като от рекламния отдел коментираха, че „става въпрос за стотици хиляди евро“. Освен чрез външна и интернет реклама новото лого присъства във всички национални всекидневници и тв канали. Така компанията оправдава прогнозите, че ще заеме едно от челните места в класациите за най-големите рекламодатели през 2005 г.

Стартът на мобилния оператор на БТК с работно име „БТК мобайл“, обявен за 2 април, най-вероятно ще се отложи, а с това и очакваната масирана рекламна кампания. Конкурентите от MTel се въздържаха от коментар дали ще увеличат своето рекламно присъствие, за да противодействат на усилията на БТК. „Предвиждаме корпоративна кампания, но тя не е в отговор на тази на БТК, а е планирана още от 2004 г.“, каза Йоана Цонева, мениджър в рекламния отдел на Globul.

Още от Капитал