С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
  • K:Reader - изданията
1 19 мар 2005, 0:00, 1683 прочитания

С фалита „Неонор“ излезе наяве Хаосът в разпространението на печата

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Фирмата - разпространител на вестници и списания, „Неонор“, която обяви фалит през седмицата, е предлагала по-високи отстъпки, отколкото дават издателствата, за да доставя абонамент. С това е печелила абонамента за десетки министерства и държавни ведомства. Те са превели парите авансово, но след фалита остават без вестници. Тъй като „Неонор“ не е била упълномощена от някои издателствата да прави абонамент за техните заглавия, а на други не е превела събраните авансово пари, те нямат ангажимент към излъганите клиенти. Сега държавни ведомства от парите на данъкоплатците ще трябва да плащат повторно на друга фирма. Само абонаментът на Министерския съвет (МС) възлиза на 60 хил. лв. годишно.
Председателят на УС на Българската асоциация на разпространителите по абонамента (БАРА) Станко Йорданов поясни, че асоциацията многократно писмено е предупреждавала ведомствата за нелоялните фирми, включително и за „Неонор“. „Как даваш отстъпка 26%, след като получаваш от издателствата 24%“, попита Йорданов. Издателствата предлагат отстъпки на дистрибуторите на вестници и списания, за да могат да покриват разходите си по доставката. Разпространителят не може да даде на абоната по-големи отстъпки от тези, които е получил, а това е правено от „Неонор“, каза изпълнителният директор на „Разпространение на печата“ Любен Маджаров.
От БАРА смятат, че проблемът с предлагането на заглавия, за абонамента на които издателствата не са се договорили с посредник, ще се ликвидира, ако Съюзът на издателите започне да издава лицензи. „Неонор“ не е имала договор за „Труд“, „24 часа“ и много други заради некоректни финансови отношения. Йорданов посъветва абонатите, за да не остават без преса, ако дистрибуторът фалира, изрично да изискват от него удостоверение, че е упълномощен от издателите да прави абонамент. Според управителя на „Неонор“ Сергей Иванов, който на 15 март е подал молба до съда за обявяване в несъстоятелност, това не било задължително.
Все още не е ясно колко дължи фирмата на издатели и колко на абонати, но според данни на асоциацията пазарният дял е бил 800 000 лева годишно. Сред ощетените клиенти на „Неонор“, известни досега, са Министерският съвет и още четири министерства, Столичната община и БНР. От правителството заплашиха, че ще си търсят правата по съдебен ред.
По данни на БАРА фирмите - разпространители на вестници и списания, са 120. Асоциацията настоява Съюзът на издателите да се намеси за структурирането на този пазар и за въвеждането на правила. Обсъждаме да даваме референции кои дистрибутори са надеждни, заявиха от съюза.



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

05 ноември 2019
София Ивент Център

Конференция The Future of Retail


Ранна регистрация до 21 октомври.

Как ще изглежда ритейл секторът през следващите 5 години и какви са възможностите за нови пазари пред местните търговци?
Водещи лектори от България и чужбина ще представят своите отговори по време на ежегодния форум на Капитал, посветен на ритейл бизнеса.

Още акценти в програмата:


  • Нови технологии и дигитализация
  • Тенденции в ритейл маркетинга
  • Клиентско поведение и преживяване
  • Устойчива и екологична търговия
  • Синергия между физическите и онлайн магазини
  • Иновации в търговските пространства

Конференция The Future of Retail Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (15 октомври)

СЕМ започна процедура за отстраняване на директора на БНР Светослав Костов; Колко инвестират партиите в политическа реклама за местните избори; Interpartners основа група от агенции на Балканите; TikTok забрани политически реклами в платформата си и др.

15 окт 2019, 572 прочитания

"Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама "Канал 3" е фаворитът на партиите за предизборна реклама

Според официалните данни близкият до Пеевски канал е получил най-много средства от политическите формации, ВМРО и ДПС водят по инвестиции в медиите като цяло

13 окт 2019, 1892 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
БТК с нова „физиономия“

Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Ново време за "Славянска беседа"

Двама френски предприемачи са купили 2 хил кв. м за близо 3 млн. евро, за да направят офиси и споделено простраство

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Фандъкова, когато не е кмет

Желанието на настоящата кметица е да се еманципира от ГЕРБ и да спечели на своя страна "умните и красивите"

Изкуство на ръба

"Фриндж" в Единбург е най-големият фестивал на изкуствата в света