Не позирай, рекламирай!

Задава се времето на малките букви в рекламите на потребителски кредити

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Ники Кънчев, Зуека, Светльо от „Хиподил“, Васил Гюров от „Ревю“, Камен Донев... Това са само част от популярните лица, които ни предлагат „евтини“ кредити и „изгодни“ депозити в рекламите на банковите институции. От скоро към този списък се прибави и името на Христо Стоичков, който участва в кампанията на банка. През 2004 г. в топ 50 на най-големите пресрекламодатели присъстваха общо 13 представители на банковия сектор с общи вложения от 8.604 млн. лева по данни на TNS/TV Plan. За първите три месеца на 2005 г. инвестициите в телевизионна реклама от същия сектор са близо 1.3 млн. лева от четири банки по данни на Market Links. И двете суми не включват бюджетите на най-големия финансов рекламодател ДЗИ/Росексимбанк, който рекламира едновременно банкови и застрахователни услуги.

Реклами с подробности

Но като че ли рекламният устрем на банките тепърва предстои да се равихри. Не защото са открили друг начин, по който да представят продуктите си, а защото се задават сериозни регулации за рекламирането на финансови продукти с цел клиентът да има възможност да сравни различните алтернативи на пазара. Мисията на Международния валутен фонд и БНБ отдавна недоволстват от бурния ръст на кредитирането. Освен с финансови инструменти, потребителското кредитиране ще се регулира в съвсем близко бъдеще и от специален закон, който ще задължи банките да съобщават на потребителите точната цена на един кредит по точно определена методология, т.е. реалните разходи по един заем.

Начинът, по който банките рекламират своите продукти и услуги, е бил обсъден на среща на 15 април между ръководството на БНБ и управителния съвет на Асоциацията на търговските банки (АТБ). След срещата от БНБ обявиха, че са препоръчали на търговските банки да следват политика на реклама на кредитните им продукти, която да дава максимално пълна, разбираема и сравнима информация на техните клиенти. Приемането на новия закон е неизбежно заради ангажиментите на България към Европейския съюз.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар