Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
21 май 2005, 0:00, 1191 прочитания

Външната реклама в София Статуквото печели, хаосът засега остава

Нова наредба най-вероятно ще бъде приета едва след изборите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Дълго отлаганият проект за нова наредба, регулираща пазара на външна реклама в София, разпали страстите в Столичния общински съвет. След като за пет години общинските съветници я прехвърляха от комисия в комисия, най-накрая проектонаредбата стигна до градския парламент, но нейното приемане беше отложено. В подкрепа на проектонаредбата гласуваха само съветниците от групата на СДС, след като в началото на седмицата зад нея застанаха и представителите на БСП, НДСВ и отцепилите се от групата на ССД. От другата страна на барикадата бяха партията на кмета Софиянски, „Гергьовден“ и ДСБ.

Ако проектът беше преминал

успешно гласуването, автоматично щеше да бъде отменен мораториумът върху разполагането на рекламни съоръжения в София, който бе въведен през 2000 г. При отхвърлянето му в сила остава наредбата от 1996 г., чиито административно-наказателни разпоредби не могат да се прилагат, защото са базирани на отменения през 2001 г. Закон за териториално и селищно устройство. Този недос­татък дава възможност въпреки мораториума да бъдат разполагани незаконни рекламни съоръжения. Това доведе до създаването на пълен хаос на пазара на външна реклама в столицата, подбиване на цените на големите агенции и странно изглеждащи кръстовища в централната част на града.
Проектът за наредба обединява два текста - на главния архитект на столицата Стоян Янев, отнасящ се до рекламната дейност, и на общинския съветник от БСП арх. Борислав Борисов, чийто текст касае преместваемите съоръжения (будки, павилиони, сергии и т.н.). Това обединение предизвика и несъгласието на част от общинските съветници и представителите на агенциите за външна реклама.

Според неговите противници проектът е прибързан

и се предлага в незавършен вариант. Председателят на Българската асоциация за външна реклама Георги Ненков коментира, че е неправилно да се обединяват преместваемите съоръжения с тези за реклама заради разликите в тяхната експлоатация. Освен това асоциацията протестира и срещу административното усложняване на процедурата по издаване на необходимите документи за поставяне на рекламно съоръжение. Проектът предвижда документите да се одобряват от главния архитект, когато са разположени в идеалния център, и от районните кметове за останалата част от града. Според Ненков „проблемът на старата наредба [за рекламната дейност] е, че административно-наказателните разпоредби в нея на практика не действат. Иначе тя е в пъти по-доб­ра от новата“. В проекта тези разпоредби са базирани на новия Закон за устройството на територията.
С обединяването на двата текста се бе заела Милена Стефанова, съветник от листата на СДС. Според нея твърденията на противниците на наредбата в общинския съвет, че първо трябва да бъде регулирана рекламната дейност на територията на София и след това - за поставянето на съоръжения, са несъстоятелни. „Още на следващото заседание на общинския съвет ще внесем проекта отново“, заяви Стефанова. Засега обаче няма сигнали, че резултатът ще бъде различен. Когато в началото на седмицата стана ясно, че проектът ще бъде предложен за гласуване, някои съзряха желанието на част от политическите опоненти на кмета Стефан Софиянски да му попречат да използва пълноценно възможностите на някои от големите агенции за отдаване на площи за външна реклама, смятани за близки до него. Според Стефанова зад отлагането на проекта „трябва да се търсят по-скоро икономически интереси“.

Големите участници на пазара на външна реклама

в София са продуцентската агенция „Прима“, която управлява съоръженията на общинските фирми „Егида“ и „Софийски имоти“, „Имидж“ на Диляна Грозданова (съпруга на шефа на Общинска банка Любомир Павлов), Krivicki&Co., управлявано от Румен Кривицки, „Рекламна мрежа 5“ на Елена Урумова (съпруга на зам.-кмета на София Богдан Стефанов), която държи малък брой билбордове, но доста от ракетите (рекламни пана) по спирките на градския транспорт и централните улици, и Balkan News Outdoor, собственост на Красимир Гергов. Често по билбордовете може да се срещне и името на фирмата „Булмедия“. Неин съсобственик и управител е Георги Ненков, който освен председател на БАВР е и съдружник на Красен Кралев в част от рекламния му бизнес. На пазара в София се опитва да пробие и германската компания Wall чрез дружеството „Вал-България“, в което компанията е съдружник с Елена Урумова. Друг голям международен играч - австрийската

Europlakat International, направи официална презентация

на дейността си в България в края на седмицата. Фирмата е джойнт венчър между френската JC Decaux и швейцарската Affichage Holding (APG). Нейната цел е да спечели предстоящия конкурс за отдаване на концесия на спирките на градския транспорт в София. Представителите на фирмата заявиха интереса си към 500 спирки и казаха, че ако бъдат одобрени за концесионери, ще дарят на общината спирковите конструкции, но само при положение че продължителността на договора бъде 25 години. За толкова време според тях фирмата ще може да си върне инвестициите по изграждане и поддържане на съоръженията.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения ПРОФОН ще подпомогне изпълнители и продуценти с авансови възнаграждения

Към българските правоносители ще бъдат насочени близо 1 млн. лв.

1 апр 2020, 595 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (31 март)

Комуникационни съвети по време на криза; InGlobo вече е с нов издател; IAB - САЩ: Коронавирусът ще повлияе рекламните инвестиции повече, отколкото кризата през 2008 г. Рекламите на CNN и IKEA и др.

31 мар 2020, 1425 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
TNS/ТV Plan има конкуренция

Германската компания GfK иска да изследва данните за телевизионната гледаемост

Още от Капитал
Какво правят другите държави за бизнеса

Какви мерки са предприели правителствата на Гърция, Румъния, Северна Македония и Унгария, за да се справят с икономическото въздействие от разпространението на коронавируса

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Масови тестове или карантина без край

България не може да издържи повече от два месеца със спряла икономика, а разхлабване на мерките без масово тестване носи голям икономически и здравен риск

Ваксината срещу COVID-19: В надпревара с вируса

Пандемията вероятно ще е достигнала своя пик и ще върви към овладяване, преди ваксината да е налице, но това не я прави непотребна

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

Голямото гледане 2

Отлични адаптации, талантлива актьорска игра, увлекателни сюжети и великолепно чувство за хумор – някои от сериалите, които си струва да изгледате (ако сте пропуснали)

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10