С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 юни 2005, 0:00, 1472 прочитания

Ооо, Сашо

Рекламен клип скара производител на кренвирши и коалицията на Александър Томов

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Политическата клептомания застигна и рекламния бизнес. Със старта на предизборната кампания култовият израз „Ооо, Пепи“ вече напомня не само за „Вкусните спомени“ за кренвирши, но и отправя политически послания.
„Ооо, Пепи“, казва мъж зад щанд в бяла престилка, но вместо истинската Пепи (София Василева) в кадър се появява Йоана Буковска с роза в ръка. Актрисата е лице на Александър-Томовата „Коалиция на розата“. Предизборният клип, в който участва, много напомня популярната реклама на кренвиршите „Леки“, но всъщност представя партията на Томов. Освен репликата клипът използва и рекламното лице на продукта, актьорът Максим Генчев.
Производителите на кренвиршите, които работят повече от година по налагане на марката „Леки“ от „Белла - България“, реагираха остро и определиха партийния клип като „грозен опит за кражба“. „Не финансираме партията и не искаме наш продукт да се свързва с нея. За съжаление обаче много хора вече асоциират компанията ни с „Коалиция на розата“, коментира PR мениджърът на „Белла“ Елена Драганова. От фирмата обясниха, че представители на партията не са се свързвали с компанията и не са искали позволение от тях да използват идеята на клипа. Въпреки протестите на „Белла“ зам.-председателят на „Коалиция на розата“ Румен Занков обясни пред „Капитал“: „Нямаме проблеми с производителите, след като не са се свързвали с нас.“ Изпълнителната директорка на „Белла - България“ Елза Маркова пък обясни, че адвокатите им са ги посъветвали да потърсят правата си по съдебен ред.
Като основен виновник за скандалната кражба се сочи рекламното лице на кренвиршите Максим Генчев. Впреки че отрича, актьорът всъщност е член на партия „Българска социалдемокрация“ - част от коалицията на розата. Генчев е и началник на предизборния щаб на партията в град Елин Пелин, откъдето е родом. Водачът на листа за София-окръг на коалицията Драгомир Драганов също потвърди пред „Капитал“, че Генчев е свързан с предизборния щаб в Елин Пелин.
В подозрителна тайнственост е забулена организацията и заснемането на предизборния клип. От пресцентъра на партията почти иронично коментираха, че и за тях е малка тайна кой е снимал клипа, и отказаха да назоват режисьора. Занков пък обясни „Един екип на Максим, с който той работи, направи клипа, негова е идеята.“ Самият актьор Максим Генчев потвърди пред „Капитал“, че се е съгласил да направи предизборния клип, за да направи услуга на Александър Томов, който му бил стар приятел - „беше ми войник в казармата“, обясни той. Заснемането на клипа по думите му е струвало общо 2000 лв.: „Томов искаше всичко да е съвсем евтино. Той настоя да се използва репликата „Ооо, Пепи“, защото е популярна. Аз имах друга идея за клип. Наемник съм в цялата тази работа. С Томов вече сме скарани. Едвам успях да си взема хонорара от 1000 лв. Той принципно не обича да плаща“, каза Генчев. По договор актьорът има забрана в рамките на една година да не рекламира кренвирши, за друго в него не се споменава.
Председателят на партията Александър Томов не беше открит за коментар до редакционното приключване на броя. „Ние сме млада коалиция и искаме да се идентифицираме бурно, за да ни разпознават“, обясни Занков. „Това, че рекламата на кренвиршите е популярна и хитова, е повлияло при избора. Акцентът в клипа е върху Йоана Буковска. Но все пак аз от кампанията не разбирам. Свържете се с медийните ни стратези“, коментира Драганов.
„Случилото се е грозно и не е правилно. Този клип ляга на имиджа на друг продукт и въвежда консуматора в заблуждение“, коментира продуцентът от компанията, изработила оригиналния клип на кренвиршите - SIA Advertising, Нико Тупарев.
Маркетинговата директорка на „Белла - България“ Мая Герасимова обясни за „Капитал“, че налагането на марката „Леки“ е започнало през май миналата година и активната рекламна кампания за налагането и е траела повече от година. „За кренвиршите „Леки“ сме използвали най-голяма част от маркетинговия бюджет за телевизия. Кампанията ни струва 950 хил. лв. Покрай кренвиршите имахме и много PR акции. Продължаваме да градим имиджа на марката и асоциирането и с политическата партия няма да се отрази добре“, коментира Герасимова. Миналата година Българската асоциация по маркетинг награди клипа за кренвиршите.
От „Коалиция на розата“ обясниха, че клипът вече няма да се излъчва и е подготвен друг, в който не участва Йоана Буковска, и не се чувстват виновни за случилото се. „От понеделник в цялата страна ще бъдат сложени 48 билборда и над. 90 хил. плаката с лицето на Буковска“, каза Занков.

Румяна Калчева - управляващ директор на Market Test

Като проста и много успешна мога да определя формулата за налагане на марката и продукта на „Белла - България“. Кренвиршите „Леки“ имат високи резултати като познаваемост. Рекламата залага на носталгията, а за всеки маркетолог е ясно, че тя продава. Има и други марки на пазара, които използват носталгията - кисело мляко, кашкавал. Носталгията обикновено се използва, за да се търси сигурност, а оттам и мотивация. Според мен политическата сила използва именно тази интерпретация на рекламата - връщането назад, за да се търси сигурност. По принцип всичко е пазар. Има хора, които възприемат и изборите като пазар, но огрубяването на посланието и аналогиите с кренвиршите не е от полза за политическата сила. Откровената аналогия може да породи усещането за липса на алтернатива за партията. Обикновеният гражданин основателно би си помислил каква е тази партия, която дори собствен свестен клип не може да си направи. Ако са такива идеите и за рекламен клип, какви са политическите, може ли да прави качествена и почтена политика. Работата ми в агенцията показва, че „Леки“ е марка, която често се споменава и е запомнена. Според мен първият етап, който е свързан с познатост на марката, е успешно реализиран от компанията и ако приемем, че тя вече е във втория етап - разбиране на марката, от „Белла - България“ са прави да негодуват, защото в етапа, в който се изграждат ценностите на марката, не е много приятно тя да се свързва и с политическа сила.



Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Павел Станчев става изпълнителен директор на унгарската TV2 Павел Станчев става изпълнителен директор на унгарската TV2

До средата на май той ще продължи да е главен изпълнителен директор дистрибуция на френския търговски телевизионен оператор - TF1

22 апр 2019, 939 прочитания

Не на скучната реклама Не на скучната реклама

Техническият директор на рекламната агенция 72andSunny Тобин Нажот разказва как се създава и запазва доверие в дигиталната среда

19 апр 2019, 1145 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Накратко

Пламъците над "Аванти"

Компанията за внос и продажба на алкохол и цигари има вече два опожарени обекта

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София