С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 юни 2005, 0:00, 1349 прочитания

Ооо, Сашо

Рекламен клип скара производител на кренвирши и коалицията на Александър Томов

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Политическата клептомания застигна и рекламния бизнес. Със старта на предизборната кампания култовият израз „Ооо, Пепи“ вече напомня не само за „Вкусните спомени“ за кренвирши, но и отправя политически послания.
„Ооо, Пепи“, казва мъж зад щанд в бяла престилка, но вместо истинската Пепи (София Василева) в кадър се появява Йоана Буковска с роза в ръка. Актрисата е лице на Александър-Томовата „Коалиция на розата“. Предизборният клип, в който участва, много напомня популярната реклама на кренвиршите „Леки“, но всъщност представя партията на Томов. Освен репликата клипът използва и рекламното лице на продукта, актьорът Максим Генчев.
Производителите на кренвиршите, които работят повече от година по налагане на марката „Леки“ от „Белла - България“, реагираха остро и определиха партийния клип като „грозен опит за кражба“. „Не финансираме партията и не искаме наш продукт да се свързва с нея. За съжаление обаче много хора вече асоциират компанията ни с „Коалиция на розата“, коментира PR мениджърът на „Белла“ Елена Драганова. От фирмата обясниха, че представители на партията не са се свързвали с компанията и не са искали позволение от тях да използват идеята на клипа. Въпреки протестите на „Белла“ зам.-председателят на „Коалиция на розата“ Румен Занков обясни пред „Капитал“: „Нямаме проблеми с производителите, след като не са се свързвали с нас.“ Изпълнителната директорка на „Белла - България“ Елза Маркова пък обясни, че адвокатите им са ги посъветвали да потърсят правата си по съдебен ред.
Като основен виновник за скандалната кражба се сочи рекламното лице на кренвиршите Максим Генчев. Впреки че отрича, актьорът всъщност е член на партия „Българска социалдемокрация“ - част от коалицията на розата. Генчев е и началник на предизборния щаб на партията в град Елин Пелин, откъдето е родом. Водачът на листа за София-окръг на коалицията Драгомир Драганов също потвърди пред „Капитал“, че Генчев е свързан с предизборния щаб в Елин Пелин.
В подозрителна тайнственост е забулена организацията и заснемането на предизборния клип. От пресцентъра на партията почти иронично коментираха, че и за тях е малка тайна кой е снимал клипа, и отказаха да назоват режисьора. Занков пък обясни „Един екип на Максим, с който той работи, направи клипа, негова е идеята.“ Самият актьор Максим Генчев потвърди пред „Капитал“, че се е съгласил да направи предизборния клип, за да направи услуга на Александър Томов, който му бил стар приятел - „беше ми войник в казармата“, обясни той. Заснемането на клипа по думите му е струвало общо 2000 лв.: „Томов искаше всичко да е съвсем евтино. Той настоя да се използва репликата „Ооо, Пепи“, защото е популярна. Аз имах друга идея за клип. Наемник съм в цялата тази работа. С Томов вече сме скарани. Едвам успях да си взема хонорара от 1000 лв. Той принципно не обича да плаща“, каза Генчев. По договор актьорът има забрана в рамките на една година да не рекламира кренвирши, за друго в него не се споменава.
Председателят на партията Александър Томов не беше открит за коментар до редакционното приключване на броя. „Ние сме млада коалиция и искаме да се идентифицираме бурно, за да ни разпознават“, обясни Занков. „Това, че рекламата на кренвиршите е популярна и хитова, е повлияло при избора. Акцентът в клипа е върху Йоана Буковска. Но все пак аз от кампанията не разбирам. Свържете се с медийните ни стратези“, коментира Драганов.
„Случилото се е грозно и не е правилно. Този клип ляга на имиджа на друг продукт и въвежда консуматора в заблуждение“, коментира продуцентът от компанията, изработила оригиналния клип на кренвиршите - SIA Advertising, Нико Тупарев.
Маркетинговата директорка на „Белла - България“ Мая Герасимова обясни за „Капитал“, че налагането на марката „Леки“ е започнало през май миналата година и активната рекламна кампания за налагането и е траела повече от година. „За кренвиршите „Леки“ сме използвали най-голяма част от маркетинговия бюджет за телевизия. Кампанията ни струва 950 хил. лв. Покрай кренвиршите имахме и много PR акции. Продължаваме да градим имиджа на марката и асоциирането и с политическата партия няма да се отрази добре“, коментира Герасимова. Миналата година Българската асоциация по маркетинг награди клипа за кренвиршите.
От „Коалиция на розата“ обясниха, че клипът вече няма да се излъчва и е подготвен друг, в който не участва Йоана Буковска, и не се чувстват виновни за случилото се. „От понеделник в цялата страна ще бъдат сложени 48 билборда и над. 90 хил. плаката с лицето на Буковска“, каза Занков.

Румяна Калчева - управляващ директор на Market Test

Като проста и много успешна мога да определя формулата за налагане на марката и продукта на „Белла - България“. Кренвиршите „Леки“ имат високи резултати като познаваемост. Рекламата залага на носталгията, а за всеки маркетолог е ясно, че тя продава. Има и други марки на пазара, които използват носталгията - кисело мляко, кашкавал. Носталгията обикновено се използва, за да се търси сигурност, а оттам и мотивация. Според мен политическата сила използва именно тази интерпретация на рекламата - връщането назад, за да се търси сигурност. По принцип всичко е пазар. Има хора, които възприемат и изборите като пазар, но огрубяването на посланието и аналогиите с кренвиршите не е от полза за политическата сила. Откровената аналогия може да породи усещането за липса на алтернатива за партията. Обикновеният гражданин основателно би си помислил каква е тази партия, която дори собствен свестен клип не може да си направи. Ако са такива идеите и за рекламен клип, какви са политическите, може ли да прави качествена и почтена политика. Работата ми в агенцията показва, че „Леки“ е марка, която често се споменава и е запомнена. Според мен първият етап, който е свързан с познатост на марката, е успешно реализиран от компанията и ако приемем, че тя вече е във втория етап - разбиране на марката, от „Белла - България“ са прави да негодуват, защото в етапа, в който се изграждат ценностите на марката, не е много приятно тя да се свързва и с политическа сила.



Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1537 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1301 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Накратко

Проверките на банките: Отново под стрес

Влизането на България в единния европейски надзор ще мине през проверка от ЕЦБ на шест български банки

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Есенният филмов маратон

По-интересните заглавия на "Киномания 2018"

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Канадци купиха златен проект до Ивайловград, търси се сепаратор на софийския боклук, арест за най-богатия македонец

Емисия

DAILY @7AM // 19.11.2018 Прочетете