По стръмния СКАТ на национализма

Бургаският канал има основната заслуга за популярността на Волен Сидеров

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

„Никола Вапцаров е боклук, трябва да бъде изхвърлен от учебниците; геноцидът срещу българското население е целенасочен...“ и още обидни квалификации срещу етническите малцинства в България, откровена агресивност и злобни подигравки. Това не са халюцинации, а твърдения, които можете да чуете от ефира на бургаската кабелна телевизия СКАТ.

Всъщност „Национална телевизия СКАТ“ ООД е регистрирана през 1992 г. като компания за кабелна телевизия и излъчва два телевизионни канала - СКАТ (излъчва се от София и се предава чрез сателит до цяла Европа) и СКАТ+ (излъчва от Бургас и се предава чрез мрежата на БТК до районите, където има кабелна мрежа на СКАТ). „Неудачният медиен закон тогава даде възможност да се нароят толкова много кабеларки. Според буквата на закона, за да изградиш кабелна мрежа, трябваше да правиш и програма“, коментира председателят на Съвета за електронни медии (СЕМ) Райчо Райков. Според регистрацията на медийния съвет кабелната телевизия е с общ политематичен профил. Според собственика на СКАТ Валери Симеонов обаче „профилът ни е на патриотична българска телевизия“. И Симеонов, и изпълнителният директор на медиата Данчо Хаджиев обясниха пред „Капитал“: „Преди три години направихме промяна на телевизионния профил на програмата.“ Мотивът им:

Искали да са различни

и ако се съди по програмната схема, скандалите около предавания на медиата и поводите СЕМ нееднократно да издава наказателни постановления и да прави специален „фокусиран мониторинг“ на телевизията, явно целта за различност е постигната (още по темата на стр. 15 - 18). Сред скандално известните предавания освен ежедневната 10-минутна рубрика „Атака“ на Волен Сидеров, са „Сигнално жълто“ на Албена Вулева, „Размисли и страсти“ на проф. Юлиан Вучков, „Безкомпромисно“ с Георги Жеков. Спорни тези и тенденциозни коментари има и в други предавания на телевизията като „Сите българи заедно“, „От трета страна“. „Може да помислим и сега, след изборите, да преосмислим рекламната си политика. След успеха на „Атака“ ни потърсиха няколко агенции и стари наши клиенти, които ни бяха забравили“, обясни Хаджиев.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал