„БТК мобайл“ почти си има агенция

Четири рекламни агенции са се явили на финалния етап на конкурса

Съревнованието за един от най-очакваните и най-големи рекламни бюджети на пазара през тази година е към своя край. В условията на пълна секретност БТК е провела срещите си с големите рекламни агенции, които да предложат цялостна стратегия за въвеждането на пазара на „БТК мобайл“. Според източник на „Капитал“, пожелал анонимност, мениджърският екип на компанията вече е избрал четири финалиста. Това са New Moment New Ideas Company, които и в момента обслужват телекомуникационния оператор, Leo Burnett Sofia, Lowe Swing Communications (автори на първия вариант за ново лого на компанията, което впоследствие бе преработено от английски консултанти), и рекламна агенция „Крес“. В четвъртък са били проведени финални презентации на участниците, а резултатите вероятно ще бъдат оповестени в рамките на следващите две седмици. От БТК отказаха официален коментар. Агенциите също не пожелаха да коментират може би заради подписани споразумения с клиента да не се изнася информация преди края на конкурса.

Компанията има защо да бърза. Стартът на „БТК мобайл“ вече бе отложен веднъж през пролетта. Тогава от БТК заявиха, че мобилният оператор ще стартира в началото на септември, но вероятно и този срок няма да бъде спазен и това ще стане или в края на месеца, или през октомври. Иначе победителят в конкурса за избор на обслужваща агенция ще разполага с изключително кратък срок, за да подготви кампанията. Ако пускането му се забави повече, има риск посланията на оператора да се загубят в рекламната „какофония“ около зимните празници. На фестивала на Асоциацията на рекламните агенции в Слънчев бряг през юни в неофициални разговори се разпространяваше шегата, че слоганът за старта на кампанията на „БТК мобайл“ е ясен - „Тръгна!“

Без да има обявени официални суми, може да се предполага, че бюджетът на кампанията ще бъде поне един-два милиона лева до края на годината. От старта на първата в историята си рекламна кампания БТК е вложила близо 4.7 млн. лева в печатна и тв реклама.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще