Здравейте, уважаеми г-н Петров...

Все още развиващият се директен маркетинг в България освен пред рекламодателите трябва да се доказва и пред закона

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Отваряте пощенската си кутия и намирате вътре писмо от търговска компания, адресирано лично до вас. Реакциите обикновено имат три варианта. Първо, изхвърляте писмото заедно с купчината рекламни листовки в добилите популярност кофи, специално поставяни под пощенските кутии във входовете. Второ, взимате писмото и го прочитате. Трето, взимате писмото, прочитате го, но ви обзема страх, че някой непознат притежава вашите имена и адрес и може да прави с тях, каквото си поиска.

Това, което всъщност ви се е случило, е, че сте се превърнали в част от целевата аудитория на една компания, която иска да ви продаде нещо. За да постигне целта си и да достигне до вас, тя е решила да използва услугите на агенция за директен маркетинг. Въпреки че този канал за комуникация на рекламодателите с техните аудитории все още не е много популярен в България, в Европа и особено в САЩ той държи сериозен дял от общите маркетингови разходи на компаниите. Според изчисленията на агенцията за медиа купуване Universal McCann през 2004 г. в изпращането на лично адресирани писма до потребителите (директна поща) в САЩ са инвестирани над 52 млрд. долара. За бюджетите на българските агенции, предлагащи подобни услуги, все още няма точни данни. Затова пък на тях им се налага да се съобразяват със законодателството също толкова рестриктивно, колкото и европейското.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар