Третият GSM с две агенции

Leo Burnett Sofia и РА „Крес“ ще обслужват VivaTel

За изключително кратко време предвид практиката на големите компании в България мениджърите на „БТК мобайл“ избраха победителите в обявения конкурс за рекламна агенция, която да обслужва мобилния оператор на БТК. Това са Leo Burnett Sofia и рекламна агенция „Крес“. Финалните преговори бяха проведени преди 10 дни, а в сряда с официално съобщение бяха обявени и победителите. Leo Burnett поема медийната част от кампанията по стартирането на оператора, а „Крес“ - btl (below the line - немедийна „реклама под чертата“) дейност. Ден преди да бъдат съобщени резултатите, беше обявена и марката, под която „БТК мобайл“ ще продава услугите си на потребителите - VivaTel. Говорителят на БТК Ясен Гуев отказа коментар, тъй като в компанията е било „взето решение да не се коментира нищо извън официално разпространеното съобщение“. В него се казва, че в задълженията на Leo Burnett се включва „изработването на креативна концепция за телевизия, радио, външна реклама и интернет“, а на „Крес“ е възложено „организирането и провеждането на събития, специални промоции, игри и др.“. От двете рекламни агенции изразиха задоволството си от факта, че са били определени за победители.

„Ще работим по цялата медийна част от кампанията, ще изготвим криейтива и концепцията на марката. Също така ще консултираме компанията и на стратегическо ниво, и при изготвянето на медиа плана“, каза изпълнителният директор на Leo Burnett Sofia Ася Маджарова. Според нея все още не е определено през коя агенция ще се извършва купуването на рекламно време и площи за кампанията на VivaTel и допълни, че „тепърва ще се уточняват подробностите“ по кампанията. Николай Караджов, директор „Обслужване на клиенти и нов бизнес“ в „Крес“, обясни: „В момента се изясняват детайлите по работата, която ни предстои през следващите две-три седмици.“ Той допълни, че все още не са уточнени границите, в които ще работи агенцията. „Логично е една компания като „БТК мобайл“ да иска да ползва услугите на повече специалисти“, коментира Караджов изненадващото решение операторът да определи два победителя в конкурса. И двете агенции се свързват с името на рекламния бос Красимир Гергов. Той е едноличен собственик на „Крес“, а за Leo Burnett се смята, че е близка до него. Маджарова каза, че би било „груба инсинуация“ да се прави връзка между влиянието на Гергов и резултатите от конкурса. „Направихме много добра презентация и всичко, залегнало в нея, ще бъде изпълнено“ допълни тя. Караджов също отхвърли подобни обвинения. „При подготовката дадохме всичко, на което сме способни. Затова смятам, че получихме поръчката съвсем заслужено.“ До редакционното приключване на броя Гергов не беше открит за коментар.

Конкурентите на VivaTel - MTel и Globul, няма да правят промени в рекламната си политика заради старта на третия GSM оператор, който според официалното съобщение ще бъде преди коледните празници. „По принцип имаме много силна рекламна кампания до края на годината. Тя върви и в момента. Затова не предвиждаме промени“, заяви мениджърът на отдел „Връзки с обществеността“ в Globul Петя Попова. „Привестваме старта на третия оператор“, каза Николай Кънчев от PR отдела на MTel и допълни, че не се планира нещо различно от вече заложеното в рекламната стратегия до края на годината. Кънчев и Попова коментираха по еднакъв начин и заявените от мениджмънта на БТК по-ниски цени, които ще предложат на клиентите си. „Да видим какво ще направят и тогава ще може да се коментира“, каза Кънчев. „Искаме да тръгнат и да видим какво ще стане. За момента това са само обещания“, каза Попова.

Още от Капитал