Новият брой: Накъде след вота
Close

M-Tel догонва Coca-Cola

Procter&Gamble отново е на върха, НДСВ влезе в топ 20

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Само през първата половина от годината мобилният оператор M-Tel е вложил в телевизионна реклама почти толкова, колкото за цялата 2004 г. В класацията на най-големите рекламодатели в телевизията за януари - юни 2005 г. M-Тel се нарежда веднага след традиционните лидери P&G и Coca-Cola с инвестиции в размер на 4.737 млн. лева, а за изминалата година компанията е вложила 5.897 млн. лева. До края на 2005 г. най-вероятно тенденцията ще се запази най-вече поради две причини - 10-ата годишнина на компанията и старта на третия мобилен оператор. Globul също не са останали по-назад - за 2004 г. общия бюд­жет за тв реклама е бил 4.615 млн. лева, а за първата половина на 2005 г. - 3.871 млн. лева и пето място в класацията. БТК е на 14 позиция с 1.814 млн. „рекламни“ лева.

Мониторингът на Market Links следи осем телевизионни канала („Канал 1“, Би Ти Ви, „Нова тв“, „Евроком“, Msat, „Европа“, „Диема+“ и „Диема 2“) и отчита общо 147.082 млн. лв., инвестирани в телевизионна реклама за първите шест месеца на годината. От тях близо 60% се дължат на най-големите 50 рекламодателя. Посочената сума, както и бюджетите на рекламодателите трябва да се разглеждат, като се взима предвид, че от тях не са извадени отстъпките за рекламните агенции, медиашопове и рекламодатели, пазаруващи директно рекламно време, както и бартерните договори. За да се добие реална представа за тв рекламните инвестиции от сумите трябва да се извадят между 15% и 50%.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар