Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
25 фев 2006, 0:00, 1786 прочитания

Всичко се плаща

Общината показа проекта за нова наредба за рекламна дейност в София

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Рекламна рисунка в подлеза на НДК - 20 лева на кв.м. Рекламен чадър пред НДК - 50 лева на кв.м. Полет на рекламен балон над НДК - 100 лв. Така ще изглежда ценоразписът на Столичната община, ако бъде приет проектът за нова наредба за рекламната дейност на територията на София. Той е подготвен от администрацията на столичния кмет Бойко Борисов и бе публикуван за обществено обсъждане във виртуалния пресцентър на сайта на общината sofia.bg. Негов автор е сектор „Реклама“ към общината с началник Евгени Радев. Предстои текстът да бъде внесен за обсъждане в общинския съвет.

Добър проект...

„Проектът за наредба е много добър“, коментира председателят на Българската асоциация за външна реклама (БАВР) Георги Ненков. Той е бил обсъден с представители на асоциацията и според Ненков общината се е съобразила с всички предложения, които бизнесът е направил по време на обсъждането.
При приемането на предишната наредба представителите на бизнеса протестираха срещу обединяването на рекламните съоръжения с преместваемите обекти - будки, павилиони и т.н. Сегашният проект се отнася само за рекламните елементи. Той дава по-големи правомощия на кмета във взаимоотношенията с бизнеса. Ако бъде приет в сегашния си вид, кметът ще дава съгласие да стартира процесът по разглеждане на проектната документация. След това документацията ще отива в Общинския експертен съвет по устройство на територията (ОЕСУТ), който ще я разглежда срещу заплащане от 30 до 150 лева в зависимост от типа съоръжение. Главният архитект на столицата ще издава разрешение за монтаж и документацията ще се връща при кмета, който подписва договор с кандидата. В текста няма ограничение на срока, за който може да бъде подписан един договор. „Ние отдавна настояваме за подписване на дългосрочни договори. Те ще ни позволят да инвестираме повече средства в поддръжката и модернизирането на съоръженията“, коментира Ненков.
Освен максималния срок в проекта отпада и ограничението за размера на рекламните съоръжения в зона 1 - идеалния център на столицата. В приетата през юли 2005 г. наредба в тази зона бе забранено поставянето на съоръжения над 6 кв.м.
За разлепването на печатна реклама също ще се изисква издаване на разрешение от общината след подаване на заявление и мостра от рекламния материал. Към досегашните съоръжения, за които общината получаваше наем от ползвателите, са добавени и рекламните камиончета, рекламни рисунки и графити, въздушната реклама (с балон, самолет и т.н.), рекламните чадъри и тенти на заведенията и рекламата по витрините на магазините.

...но с пропуски

Милена Стефанова, общински съветник от групата на СДС, смята, че с този проект се бяга от обявяването на конкурси. „В сега действащата наредба след приемането на нови схеми беше предвидено да се обявят конкурси, което евентуално щеше да доведе и до повишаване на цените за наема на съоръженията.“ Цените остават почти същите, като само за малките съоръжения с площ до 10 кв.м в централните зони те са значително повишени - от 12 евро или близо 24 лева месечно на кв.м в сегашната наредба до 35-50 лева в проекта. За най-разпространените билбордове тип „Пиза“ (12 кв.м) наемателите ще плащат на общината от 144 лв. в крайните райони до 480 в центъра. Предвидено е обявяване на конкурси от кмета само за централни и представителни градски площи.
Един от проблемите на проекта е устното съгласие, с което кметът може да стартира процеса по издаване на необходимите документи. Не става ясно, ако бъде дадено такова съгласие, как то ще бъде приложено към останалата документация за ОЕСУТ. Освен това условието кметът да е дал съгласието си на всеки кандидат може да доведе до липса на гъвкавост на процеса, смята Георги Ненков. Както според него, така и според общински съветници най-големият проблем на проекта е липсата на ресурс в общината да се следи за спазването на наредбата. Не става ясно и дали заведенията ще трябва да плащат за рекламните чадъри и тенти, или сумата ще бъде плащана от рекламодателите, които най-често ги предоставят безплатно за ползване срещу продажба на техните стоки.
През лятото БАВР преброи 784 билборда в София. След приемането на сега действащата наредба през юли миналата година отпадна действащият от 2000 г. мораториум върху разполагането на рекламни съоръжения на територията на столицата. Според Георги Ненков сега те са със 70 - 100 броя повече.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 362 прочитания

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 2250 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Накратко

Още от Капитал
Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Може ли България да надбяга вируса

България използва времето, спечелено от социалната изолация, за минимални подобрения в здравната система и планира да въведе софтуер за следене на заразени и нарушители на карантини. Засиленото тестване все още не се случва

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10