Мобилни войни

Битката между MTel, GloBul и БТК ги изведе до топ 10 на рекламодателите в телевизия

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Да изпревариш Procter&Gamble в класация за обем на рекламните инвестиции е голямо постижение. Unilever успя да го направи, но не в България, а във Великобритания. За пръв път, откакто британското списание Marketing публикува своята класация за най-големите рекламодатели във Великобритания, Unilever стъпи на първото място, изпреварвайки P&G с почти 30 млн. паунда.

В България обаче гигантът в производството на потребителски стоки няма конкуренция в класацията на най-големите инвеститори в тв реклама. Мониторингът на Market Links за 2005 г. отчита 24.514 млн. лева бюджет, който P&G са насочили в тази медиа. Това е увеличение с около 20% в сравнение с 2004 г. На второ място е Nestle с 13.028 млн. лева, а Unilever заема осма позиция с бюджет от 7.954 млн. лева, с малко над 1 млн. лева по-малко от предходната година. Market Links следят осем телевизионни канала („Канал 1“, bTV, „Нова тв“, „Евроком“, MSat, „Европа“, „Диема+“ и „Диема 2“). Сумите са изчислени на база официалните тарифи на тв каналите, без да са извадени отстъпките за медиашопове, рекламните агенции и рекламодатели, пазаруващи директно рекламно време, както и бартерните договори. Прието е от тези суми да се вадят до 50%, за да се придобие реална представа за бюджетите на рек­ламодателите.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар