С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 май 2006, 0:00, 3001 прочитания

Специалист по събитиен мениджмънт пред „Капитал“ Джо Голдблат: Различното мислене възхищава хората

Но посланието не трябва да бъде прекалено крайно, иначе би отблъснало публиката

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

профил

По собствените му думи Джо Голдблат започва да се занимава със специални събития още на шестгодишна възраст. Тогава открива, че докато другите деца изкарват пари, като продават лимонада пред къщите си, той може да изкарва три пъти повече пари, като организира празненства в задния двор на дома си - „печелиш от входа, който хората плащат, от таксите, които им взимаш, за да построят своите сергии и за да продават различни стоки, и като продаваш своите собствени стоки“. Организира големи събития като откриването на казиното на Доналд Тръмп „Тадж Махал“ в Атлантик сити, събитията на президента Рейгън в Белия дом, встъпването в длъжност на Джордж Буш-старши.

През 1990 г. продава компанията си за събитиен мениджмънт. През 1992 г. създава първата университетска програма по събитиен мениджмънт в университета „Джордж Вашингтон“. Голдблат е създател и първи президент на Международното дружество за специални събития (ISES).




Рождени дни, чествания, пресконференции, откриване на нов офис, концерт на открито, представяне на нов продукт - всичко това са специални събития. Както подсказва и названието им, в тях трябва да има нещо специално, нещо, което да остане като приятен спомен в съзнанието на гостите. И нищо, което да ги накара да се чувстват некомфортно.


За да се случи това, специалистът по събитиен мениджмънт Джо Голдблат казва, че е необходимо организаторът да поз­нава и разбира необходимостите, нуждите и желанията на хората, или това, което той нарича „йерархия на необходимостите на гостите“. Той обяснява разликата между трите така: „В България например необходимост може да бъде добро място за провеждане на събитието. Нужда би било място за паркиране, така че да не се налага да паркирате на тротоара. Желание би било да имате персонал, който да паркира колите или да раздава подаръци в края на събитието.“

В условията на жестока конкуренция за място в съзнанието на потребителите клиентите по света започват все по-често да се обръщат към специализирани компании за събитиен мениджмънт.

Голдблат казва, че има три основни неща, които клиентът трябва да знае за една компания, преди да й повери организацията на събитието си. „Първо и най-важно - опитът на агенцията със събития в същата сфера и със същите размери. Например някой може да организира много добри събития за 100 или по-малко души. Но ако става въпрос за над 10 000 души, би трябвало да се запитате дали те имат ресурсите, опита и знанията, за да се справят с подобно събитие. Трябва да поискате и препоръки и да научите какви са техните процедури за осигуряване на сигурността и справяне с кризисни ситуации.“



От своя страна компанията за събитиен мениджмънт би трябвало да зададе пет основни въпроса на клиента си, преди да започне организацията и планирането - защо се организира събитието, кой ще присъства, кога и къде ще се проведе и какво иска клиентът да постигне с това събитие.

„Би трябвало да се поинтересувате и за основните пречки пред организирането. Ако успеете да намерите разрешение и на този проблем, печелите поръчката. Защото сте отделили време да проучите необходимостите, нуждите и желанията на клиента и как можете да преодолеете препятствията пред събитието“, казва Голдблат.

Донякъде на шега той предупреждава, че двата най-рискови фактора при организирането на едно събитие са алкохолът и аматьорската организация. „Всъщност най-слабото ниво е времето, защото всички искат събитието да се случи утре. При ограниченото време хората не отделят време да направят проучванията“, смята специалистът.



Какво всъщност направихме


Както и при останалите аспек­ти на PR, и при събитийния мениджмънт една от трудностите е етапът на оценяване на ефекта от събитието. „Това е проблем, с който в САЩ се сблъскваме всеки ден“, казва Джо Голд­блат. Според него има пет основни показателя, по които може да бъде оценен резултатът от едно събитие.

„Първо търсим какъв е икономическият ефект. Например, ако аз правя бизнес с вас, вие имате пет доставчика, с които работите, и така, ако ви дам 1000 долара, те се умножават три до пет пъти, разпръснати в общността чрез тези доставчици. Второ, измерваме социалния ефект - допринесли ли сме с нещо добро към обществото, хората водят ли по-добър живот. След това се измерва политическият ефект - подобрихме ли по някакъв начин политическите взаимоотношения, по-добре ли се разбираме като семейство, като корпорация, служителите общуват ли по-добре помежду си, комуникираме ли с външните си публики по-ефективно? Следващият ефект, който измерваме, е екологичният. Подпомогнахме ли или навредихме на околната среда? Например, ако сме организирали пресконференция и сме отпечатали една купчина материали на хартия, следователно сме изсекли половин гора. Или сме казали на журналистите, че всичко, което им трябва, е в уебсайта на организацията. Последният въпрос е дали сме създали нова общност, дали сме обединили хората около обща кауза.“

На българския пазар агенциите, специализирани в събитийния мениджмънт, все още са малко и задълженията се поемат от рекламната или PR агенцията на съответния клиент. Това понякога предизвиква конфликти между двата типа агенции.

Според Голдблат спорът кой трябва да отговаря за събитията е излишен. Той смята, че двете агенции трябва да си съдействат, за да създадат ефективна комуникация с публиките на клиента. „Няма такова нещо като промотиране на събитие чрез използване само на една медиа. Днес трябва да използвате интегриран маркетингов подход. Това означава специални събития, реклама, гостоприемство, [осигуряване на] сензации.“ (Голдблат показва бар-билборда на „Хайнекен“, включен като илюстрация към българското издание на книгата му „Специални събития: Събитийният мениджмънт през XXI век“ - бел. ред.)



Докосни сърцето


„Трябва да правите всичко това, защото днес има толкова много конкуренция, толкова хаос. Четох някъде, че дневно човек е бомбардиран от 3000 рекламни послания. Начинът, по който можете да преодолеете това бомбардиране, е като откриете нещо завладяващо, нещо, което достига сърцето“, обяснява специалистът.

Според него един от кратките пътища към сърцето на публиката е нетрадиционният подход. Той дава за пример рекламна кампания за българския туризъм. „Традиционно България би рекламирала историята и културата си. При нетрадиционния начин бихте рекламирали революция, хора по улиците развяват знамена. Така че клиентът е изненадан, изумен, възхитен. Не само от креативността, но от различното мислене“, казва Голдблат и допълва, че първото нещо, което трябва да направи едно съобщение, е да прикове вниманието на зрителя. „Да го накара да спре, да се замисли и накрая да действа. Посланието, разбира се, не трябва да бъде толкова крайно, че да отблъсне хората.“
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1149 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1031 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Накратко

Следващото поколение блокчейн

Платформата с българско участие Aeternity разработва блокчейн инфраструктура, която да надгради bitcoin и ethereum

Кои са банките с най-ниски такси

БНБ вече прави сравнение между офертите на всички институции на пазара

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

Книга: Саймън Синек - "Лидерите винаги обядват последни"

Според Синек е важно един ръководител да избяга от статистиката

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете