"Не, благодаря"

Още един участник се отказа от конкурса на БТК за избор на рекламна агенция

Избраните

Заради правилата на компанията за провеждане на конкурси БТК официално не съобщи избраните да продължат в конкурса агенции. По информация на "Капитал" до втория кръг са допуснати Ogilvy&Mather, Huts JWT, Graffiti/BBDO, Leo Burnett Sofia, Publicis/MARC, "Крес" и отказалите се впоследствие Euro RSCG Sofia. От заявилите преди месец участие само медиа агенцията Initiative Media Club не е продължила напред. Поканените New Moment New Ideas, Lowe Swing Communications и McCann Erickson Sofia отказаха да направят презентации пред мениджмънта на компанията.

На БТК не им върви при избора на рекламна агенция.

След като досега обслужвалата ги агенция New Moment New Ideas се отказа да участва в обявения преди месец конкурс, сега допуснатите до втория кръг Euro RSCG Sofia обявиха, че се оттеглят от надпреварата.

Причина за отказа им е съдържанието на споразумението за конфиденциалност, което компанията изисква да бъде под­писано от участващите в конкурса агенции. "В споразумението се поставят някои изисквания и ограничения, които агенцията намира за твърде генерални и надхвърлящи обичайните за случая стандарти и процедури", казва Мартин Дановски, изпълнителен директор на Euro RSCG Sofia. "Наложените ограничения биха могли да влязат в противоречие с интересите на настоящия ни клиент "Орбител", допълни той.

Дановски не цитира конкретни текстове от споразумението, тъй като "конкурсът все още не е приключил, не бихме желали на този етап да нарушаваме стандартните изисквания за конфиденциалност". Вероятно в споразумението е било записано, че явяващите се на конкурса агенции не могат да обслужват конкуренти на БТК, а в случая на Euro RSCG Sofia - да прекратят взаимоотношенията си с подобни компании. Това е по-скоро логично изискване, тъй като в процеса на работа по конкурса агенциите могат да получат достъп до данни, които, ако бъдат предоставени на конкуренцията, биха навредили на компанията. Това, което отстрани изглежда "надхвърлящо обичайните за случая стандарти", е, че споразумението се предлага на участващите в началната фаза конкурса, на етап презентиране на идеи. Тогава агенциите нито имат достъп до подобна информация, нито могат да преценят шансовете си за успех в конкурса и съответно да прекратят отношенията си с конкуренти на компанията. "Имайки предвид динамичната пазарна среда, смятаме, че компаниите трябва да проявяват повече разбиране и гъвкавост към подобен тип обвързващи споразумения. Това важи с особена сила за периода на протичане на конкурса, когато перспективите за съвместна работа са хипотетични", казва Дановски.

Привлекателните възможности за работа с голям клиент като БТК, чийто бюджет надхвърля в пъти този на "Орбител", могат да накарат една агенция да рискува да загуби настоящ клиент. Не и Euro RSCG Sofia. "Според политиката на Euro RSCG Sofia, изцяло съобразена с тази на Euro RSCG Worldwide, бюджетът не е единственият определящ фактор за доброто сътрудничество с нашите клиенти, коментира Дановски. За нас е от съществено значение да оценим перспективите за дългосрочно сътрудничество с бъдещи партньори и развиването на устойчив бизнес с тях."

И докато съдбата на рек­ламното лице на БТК Любо е все още неизвестна, Euro RSCG Sofia създадоха за "Орбител" още един Любо. Той е лицето на стартиралата кампания, представяща офертата на телекома за бизнес абонати. В тв клипа, който стартира през изминалата седмица, се използва директно сравнение между цените на двете компании (клипът може да бъде видян в блога на "Капитал" на адрес www.capital.bg/blog). Законът за защита на потребителите позволява сравнителната рек­лама на стоки и услуги, задоволяващи еднакви потребности, включително и техните цени. От отдела за връзки с обществеността на БТК не коментираха кампанията. 

Още от Капитал