БТК почти си избра рекламна агенция

Graffiti/BBDO, Leo Burnett Sofia и Ogilvy&Mather в състезание за 12 милиона

Да се опази тайна за дълго в рекламната индустрия често е трудно.

Въпреки че от мениджмънта на БТК не са съобщили на избраните във финалния кръг на конкурса за избор на обслужваща рекламна агенция три агенции кои са техните конкуренти, новината се разпръсна за броени часове в четвъртък.

Според източници на "Капитал" Graffiti/BBDO, Leo Burnett Sofia и Ogilvy&Mather са трите рекламни агенции, които са преминали успешно етапа на представяне на стратегиите по заданието на клиента. Презентациите се проведоха в началото на юни. Така от конкурса за обслужваща агенция, която освен създаването на рекламните елементи ще поеме и медиа обслужването на БТК, отпадат Huts JWT, Publicis/MARC и "Крес", а Euro RSCG Sofia се отказаха още в началото на втория етап от конкурса.

Вътрешните правила на компанията не позволяват да се коментира развитието на провежданите конкурси и затова от отдела за връзки с обществеността на БТК отказаха коментар, но нито отхвърлиха, нито потвърдиха имената на трите агенции.

Според запознати с хода на конкурса последното изискване на мениджмънта на БТК, преди да бъде направен окончателен избор, е трите агенции да бъдат оценявани според техните финансови предложения. Според данните на TNS/TV Plan и Market Links за периода октомври 2004 г. - декември 2005 г. компанията е вложила над 12 млн. лева в тв и печатна реклама. В тази сума влизат и средствата, инвестирани през ноември и декември 2005 г. в реклама на мобилния оператор Vivatel.

Управителят на Graffiti/BBDO София Пенева каза, че новината се приема "нормално" в агенцията, и не пожела да разкрие повече подробности заради подписаната с БТК клауза за конфиденциалност. Управителят на Ogilvy&Mather Екатерина Попова също не коментира, като само потвърди, че това е финалната част на конкурса.

В рекламните среди имената на трите агенции бяха сочени за фаворити още в началото на конкурса. Graffiti/BBDO демонстрират голяма активност от началото на годината. Leo Burnett Sofia обслужват мобилния оператор на БТК Vivatel, чийто мениджмънт според различни коментари е доволен от работата си с агенцията, което може да й даде известно преимущество. А Ogilvy&Mather със спечелването на конкурса за медиа планиране и купуване за всички марки от портфолиото на "Загорка" АД доказаха, че могат да договарят изгодни цени за покупка на рекламно време и площи.

Още от Капитал

Код "Премиера"

Код "Премиера"