Напред и все нагоре

ТВ рекламата порасна с още 11% през първите шест месеца на 2006 г.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

На най-големия рекламен пазар в света - този в САЩ, най-големият световен рек­ламодател Procter&Gamble и General Motors от години са в жестока битка за първото място в класацията на компаниите, инвестиращи най-много в реклама.

За втора поредна година P&G успява да стъпи на върха с 4.608 млрд. долара, инвестирани през 2005 г., GM ги следват плътно с 4.353 млрд. долара. На българския пазар обаче гигантът в производството на потребителски стоки няма конкуренция. За първата половина на годината компанията е вложила в тв реклама 12.476 млн. лева. Въпреки че Nestle са увеличили бюджета си със стряскащите 81.8% до 7.809 млн. лева, те остават далеч назад. Отчасти преднината на P&G се дължи и на придобиването на Gillette и добавянето на техния бюджет от 1.213 млн. лева, но въпреки това разликата е огромна.

Според данните на Market Links през първите шест месеца на годината общият обем на пазара на тв реклама е достигнал 163.060 млн. лева, с 10.86% повече в сравнение със същия период на 2005 г. От тях 100.643 млн. лева, или почти 62%, се дължат на най-големите 50 рекламодателя. Мониторингът на Market Links не включва рекламите на sms игри, продажба на мелодии и картинки за мобилни телефони и концертна дейност. Данните са базирани на официалните тарифи на телевизиите и не отчитат комисионите, отстъпките за обем и бартерните сделки на рекламните агенции, медиа шоповете и рекламодателите, купуващи директно рекламно време. За получаването на по-реална представа за приходите на телевизиите от тези суми е прието да се вадят от 15% до 50%.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар