Любо остава. Засега

Конкурсът за рекламна агенция на БТК приключи без победител

Суперлюбо ще продължи да радва рекламните си фе-
нове
Суперлюбо ще продължи да радва рекламните си фе- нове    ©  New Moment/БТК
Суперлюбо ще продължи да радва рекламните си фе-
нове
Суперлюбо ще продължи да радва рекламните си фе- нове    ©  New Moment/БТК

След шест месеца на тежки преговори най-интересният конкурс за избор на рекламна агенция през тази година - обявеният през пролетта от БТК, приключи. Без да бъде избран победител.

"Наистина съжаляваме, че не можахме да изберем победител от [класираните на финалния етап] агенции. Но ние имаме поставени цели и ги преследваме", коментира за "Капитал" Евгени Цонев, мениджър на отдел "Маркетингови комуникации" в БТК. Така за телекома ще продължи да работи New Moment New Ideas Company. Според Цонев процедурата за продължаване на договора с агенцията все още не е приключила и затова няма ясен срок, в който New Moment ще обслужват БТК. "Подходихме коректно към конкурса, агенциите също оцениха това. Бяхме обявили много ясни, лесно сравними критерии. Но имаше различия между нашите очаквания и тези на агенциите", каза още Цонев. Тези различия най-вероятно са се появили при разглеждането на финансовите предложения на агенциите, тъй като конкурсът зацикли в края на юли, когато креативните проекти вече бяха разгледани. "Ние търсим най-доброто предложение на най-добрата цена и не го получихме", добави Георги Куртев, директор на отдел "Връзки с обществеността и корпоративни комуникации" в компанията.
БТК трябваше да избира между предложенията на Ogilvy&Mather Sofia, Leo Burnett Sofia (обслужващи мобилния оператор Vivatel) и Graffiti/BBDO. Трите агенции не коментираха изхода от конкурса. Преди финалния кръг от преговори отпаднаха Huts/JWT и РА "Крес", а Euro RSCG Sofia, обслужващи "Орбител", се отказаха от участие. Последните бяха четвъртата агенция, отказала се от състезанието. Още при първоначалния етап на представяне пред клиента New Moment, Lowe Swing Communications и McCann Erickson Sofia обявиха, че няма да участват.

По време на конкурса бе сменен част от маркетинговия екип на БТК. Изненадващият донякъде финал на конкурса може би се дължи и на тази промяна, и на желанието на новия екип да се запознае по-добре със ситуацията в компанията. Евгени Цонев също е от новите лица в БТК. Той бе изпълнителен директор на Ideo Saatchi&Saatchi до 2004 г. Преди това е бил маркетинг мениджър в Unilever.

Най-доволен от изхода на конкурса може да бъде Любо/Суперлюбо - рекламното лице на БТК, който поне засега ще остане по екраните и страниците на печатните медии.

Още от Капитал

Радиопазарът в България

Радиопазарът в България

Минало, настояще, бъдеще

Минало, настояще, бъдеще