А сега с два пъти повече реклама

БТК увеличи почти двойно тв бюджета си и поведе пазара нагоре

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Откакто MTel промениха корпоративната си идентичност през 2001 г., на пазара не е било толкова интересно. Този път не заради първия мобилен оператор, а заради БТК.

Бившата държавна компания е инвестирала в телевизионна реклама през 2006 г. 13.482 млн. лева, с 89% повече, отколкото през 2005 г., и така успя да изпревари MTel и Globul в класацията за най-големите тв рекламодатели. Двата мобилни оператора също отчитат ръст на бюджетите си, но далеч по-скромен. За MTel той е 11.2% до 12.383 млн. лева, а за Globul - 31.4% до 11.564 млн. лева, като голяма част от тях са отделени за рекламиране на новото лого и корпоративна идентичност на компанията. При БТК огромната част от бюджета (както и при този за пресреклама) е инвестирана в налагаето на Vivatel на пазара - 9.934 млн. лева срещу 3.547 млн. лева за марката БТК. Съревнованието за пазарен дял между тях, както и между козметичните и фармацевтичните компании, финансовите институции и сектора на услугите изстрелват пазара нагоре. В сравнение с 2005 г. инвестициите в тв реклама нарас­тват с главозамайващите 33% до 349.605 млн. лева*.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
11 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Димитровец

    Вместо реклама бих предпочел БТК да си свалят месечната такса.

    Нередност?
  • слушалка

    защо монополиста БТК рекламира толкова ? За да може да увеличи таксите на клиетите си...

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    User

    Когато качеството пада,рекламата се увеличава.Изгнилата ябълка БТК трябва да се излъска за да се продаде.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    Market911

    89% ръст в бюджета на БТК - това не е ръст, защото на практика ВИВАТЕЛ стартира в края на 2005, т.е. сравнението между общите бюджети за 2005 и 2006 е некоректно. В същност ръст можем да търсим само в промяната на обема реклама на услугите на БТК, а не общо, включвайки и ВИВАТЕЛ. Така погледнато, БТК в няма ръст, а за ВИВАТЕЛ няма как да го сметнем правилно, поне докато не изтече още една година...

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    randome

    M-tel 3 000 000 abonata,
    globul 3 000 000 abonata,
    ami to v bulgaria , nema tolkoz ORA BE! OTI MI PRIKAZVATE.
    mai, wsi4kite lujete

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    rainbou

    Аз съм с 2 GSM-а - какъв ти е проблема?

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-|
    Ник

    И какво - спестяваш 20лв сметка. От София излизал ли си скоро?

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    advertisko

    Доколкото разбирам данните обхващат само тв реклама в 8 телевизии и се изчисляват на база официални тарифи на тв каналите. За какви бюджети става въпрос тогава, след като реалните бюджети сигурно доста се отклоняват от посочените данни. Освен това говорим само за тв реклама. Намерете данни за реалните бюджети, изразходвани за реклама и как се разпределят по различните медии, за да се получи малко по-реална картина. Нещо, което правят Advertising Age за американският рекламен пазар.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    Ani

    И аз съм с два gsm-a. Повечето хора са така, а в тези данни не е указано дали се включват и предплатените карти, които хората ползват и след това мятат някъде....така че недей да търсиш под вола теле.

    Нередност?
  • Анонимно

    БТК си изхвърли работниците на улицата и си увеличи влаганията на парите в големите но безпочвенни реклами благодарение на изискванията на ЕС

    Нередност?
Нов коментар