Ах, този рекламен пазар

Защо нарастват инвестициите в реклама и как видяха пазара българските агенции през 2006 г.

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Защо се повишават рекламните бюджети

От една страна, повишаването на рекламните инвестиции се дължи на ежегодишната медийна инфлация. От друга страна, медийният пазар се развива, но това е и благодарение на развитието на българската икономика, навлизането на нови компании, конкуренцията помежду им, както и с вече съществуващите. Не мисля, че ще има рязка промяна в тази насока с влизането ни в ЕС, по-скоро това е процес, който започна в периода на подготовката за приемането ни, и плавно ще усещаме последиците от това. Покупателната способност на българите се подобрява с всеки изминал ден и повишаването на рекламните бюджети в областта на финансовите институции е резултат от този процес.

Весела Антонова, мениджър в ZenithOptimedia


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Vladimir5

    Би било много по-коректно, ако бяха публикувани не само данни от ТВ План за ТВ и Маркет линкс за Преса, а пълните данни на двете агенции за ТВ и Преса.
    И то не само, защото двете агенции имат различни определения за продуктовите категории.
    Няма нищо чудно в това, че ръстът на потреблението е по-нисък от ръста на рекламните инвестиции. Сред простичките причини за това са фрагментирането на пазара, медиината инфлация (особено голяма при пресата - погледнете рейтингите на 24 часа и Труд от преди година и сега и сравнете с цената на една страница) и все по-трудното постигане на медиините цели (разбирай нужни са повече медии, повече пари).
    Авторът да ползва повече консултанти и то такива, които разбират повече.

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    до г-н Кандов

    "Пътят ни е еволюционен, не революционен", казва Юлита Станишева. Много интересно съждение!? Интересно какво ли би казала Юлита за масираната последните месеци реклама на БТК и ефективността и като цяло. Не е ли това предвестие за процеси, интересно събитие, което ще се случи в перспективе с частния телеком? Г-жа Станишева, несъмнено би трябвало да има поглед по този въпрос? Ако желае да вземе отношение разбира се...? Не това е обаче посланието ми към г-н Кандов. Бих искал определено да го похваля, че има сериозно израстване в професионален план. За да не бъда голословен нека да отиде в http://www.karieri.bg/show/?storyid=321184. там не се шегуват и модератора е на принципа- има критичен постинг, има проблем. Изтрит постинг-НЯМА проблем. Мисля, че колегите му от karieri.bg биха могли да научат по вече и почерпят опит от неговия професионализъм!
    ЛИЧНО му Пожелавам още по големи успехи!

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал