Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 30 мар 2007, 0:00, 2623 прочитания

Хаос на концесия

Бойко Борисов се опитва да въведе нещо като ред във външната реклама, но вместо това предизвиква съмнения

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Няма такъв бизнес като външната реклама в София.

Така звучи най-краткото описание на пазара на външна реклама в София, ако си позволим да перифразираме заглавието на един легендарен филм от 1954 г. В цялата му история от деветдесетте години насам няма човек, който да се е опитал да въведе ред и да не се е омотал в мрежите, заплетени от общинските съветници и играчите на пазара. Бойко Борисов е на път да се превърне в поредната му жертва.


След като в началото на март ВАС отмени действащата от 2005 г. наредба за външната реклама в столицата, вече почти месец на пазара цари тиха анархия. Преди около две седмици Борисов, който още в началото на мандата си обърна сериозно внимание на рекламната дейност, внесе чрез екипа си отново своя проект за наредба, който вече бе отхвърлен от общинския съвет през есента на 2006 г. Според секретаря на Столичната община Росен Желязков във внесения текст са нанесени само дребни промени. Но по-впечатляващото желание на кмета е да се даде старт на замислената преди години процедура за отдаване на рекламните локации, собственост на общината, на концесия - билбордове и спирки на градския транспорт. Той заяви пред медиите, че ще изчисти центъра от билбордове, а от останалите рекламни съоръжения ще иска 15 млн. лева на година. Което е спад, като се има предвид, че през 2005 г. искаше да въведе такса от 2000 евро на билборд. И двете начинания засега изглеждат обречени на неуспех.

Дори и да бъде приета от общинския съвет, предложената от Борисов наредба със сигурност отново ще бъде обжалвана от Българската асоциация за външна реклама (БАВР). Именно след тяхна жалба съдът отмени текста, приет през 2005 г. Според председателя на БАВР Георги Ненков проектът има много слаби страни и такива, които никак няма да се харесат на общинския съвет - например кметът еднолично да сключва договори с агенциите. "Никога положението на пазара не е било толкова лошо, колкото в момента, каза Ненков. Колкото и слаби да бяха предишните наредби, поне ги имаше. А в момента няма дори и желание да бъде приета нова именно заради намерението на кмета за отдаване на локациите на концесия." Дори и без наредба процедурата за отдаване на концесията може да бъде проведена по Закона за концесиите.

Това би променило коренно пейзажа, изтривайки от него всички освен победителя и агенциите, опериращи на частни терени. Веднага тръгнаха и слухове, че концесията е предрешена. "Общинският съвет е този, който решава как да изглежда обявлението за отдаване на концесия, не кметът", коментира Росен Желязков и допълни: "Според мен има две тенденции - или да се върви към една конкурентна процедура, или да се запази статуквото в момента, от което всички са доволни." Според него изтичащите в края на март договори на фирмите с общината ще бъдат продължени за нови три месеца до края на юни. Ненков смята още, че членовете на асоциацията нямат нищо против концесията, стига тя да бъде проведена така, че да дава равен шанс на всички.



Едно е сигурно - Борисов е хванал горещ картоф и май няма на кого да го прехвърли.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 1495 прочитания

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (7 април)

Coca-cola спря рекламната си комуникация; Брандовете и вирусът; Фестивалът Cannes Lions е отменен и др.

7 апр 2020, 1382 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Накратко

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Коронабюджет 1.0: Оптимистичната версия

Правителството поиска спешна ревизия на бюджет 2020, която да му даде по-голяма гъвкавост за маневри

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Инстатерапията на Беловски

Художникът Станислав Беловски смесва световната история и българските теми на деня в колажите си

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10