Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
След пет месеца тиха война медийният пазар беше разтърсен от нов скандал, свързан с работата на втория доставчик на пийпълметрични данни (данни за тв гледаемостта) освен TNS/TV Plan - GfK Audience Research Bulgaria (GARB).
Тази седмица управителният съвет на БНТ прекрати договора си с GfK, подписан през ноември 2006 г. Така надеждите, че втората система за измерване на тв гледаемостта ще се приеме от всички основни играчи на медийния и рекламния пазар, очевидно няма да се сбъднат... Принципно за пазара е важно да има една пипълметрична система, данните от която да се признават от всички. С тях рекламодателите преценяват къде да вложат бюджетите си, а телевизиите разбират кой колко ги гледа и определят цената на рекламното си време.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
6 коментара
някой ще обясни ли най-накрая защо е толкова голям проблем да има 2 агенции, ама без смехотворното сравнение с валутите и "защото ще е много трудно на агенциите да си смятат бюджетите"
двата аргумента не са никак смехотворни, а абсолютно верни и съществени.
от друга страна, това е едно доста скъпо удоволствие и нашият рекламен пазар няма финансов ресурс да финансира две системи
от трета страна, ако приемем, че ресурса го има - вместо на две системи по 1 000 000, по-добре на една 2 000 000 и съответно два пъти повече домакинства и съответо много по-добри данни.
изброените аргументи, включително смехотворните, не могат да бъдат подредени по значимост и следва да бъдат разглеждани заедно.
надявам се, че бях полезен
Примерът с валутите е напълно релевантен. Само че в точно обратната посока - не е случайно, че има много валути, а не една-единствена. Особено когато едната валута е съмнителна, хората са готови да поемат транзакционния разход, за да са сигурни за парите си. Спомнете си за 1996 година. Ако и рекламната валута е съмнителна, и при нея ще има желание за смяната й с нещо по-добро.
Колко давате за Отговори?
към #3 - а ако си спомним 1996, това значи ли, че България трябваше да се откаже от Лева, защото се е сринал
а цените в магазините в различни валути ли са - и ти си избираш в какво да платиш, а
айде стига глупости сте говорили
ха сега, Капитал да ни припомни ведрите изказвания на Кака Мира от месец октомври 2006та,които четяхме на този сайт включително? Най-великата система, най-точните кутии - супер устройства от невиждан тип, ще се изплати до 5 години - куп аматьорщини. Каква стана тя - не само , че не са най-точните устройства, ами дори и елементарни неща не могат да подадат на БНТ...
Що така бе, Мире?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.