БНТ уволни GfK

И върху втората пийпълметрична система надвиснаха съмнения

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

След пет месеца тиха война медийният пазар беше разтърсен от нов скандал, свързан с работата на втория доставчик на пийпълметрични данни (данни за тв гледаемостта) освен TNS/TV Plan - GfK Audience Research Bulgaria (GARB).

Тази седмица управителният съвет на БНТ прекрати договора си с GfK, подписан през ноември 2006 г. Така надеждите, че втората система за измерване на тв гледаемостта ще се приеме от всички основни играчи на медийния и рекламния пазар, очевидно няма да се сбъднат... Принципно за пазара е важно да има една пипълметрична система, данните от която да се признават от всички. С тях рекламодателите преценяват къде да вложат бюджетите си, а телевизиите разбират кой колко ги гледа и определят цената на рекламното си време.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
6 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    k

    някой ще обясни ли най-накрая защо е толкова голям проблем да има 2 агенции, ама без смехотворното сравнение с валутите и "защото ще е много трудно на агенциите да си смятат бюджетите"

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    знаещ

    двата аргумента не са никак смехотворни, а абсолютно верни и съществени.
    от друга страна, това е едно доста скъпо удоволствие и нашият рекламен пазар няма финансов ресурс да финансира две системи
    от трета страна, ако приемем, че ресурса го има - вместо на две системи по 1 000 000, по-добре на една 2 000 000 и съответно два пъти повече домакинства и съответо много по-добри данни.
    изброените аргументи, включително смехотворните, не могат да бъдат подредени по значимост и следва да бъдат разглеждани заедно.
    надявам се, че бях полезен

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Георги

    Примерът с валутите е напълно релевантен. Само че в точно обратната посока - не е случайно, че има много валути, а не една-единствена. Особено когато едната валута е съмнителна, хората са готови да поемат транзакционния разход, за да са сигурни за парите си. Спомнете си за 1996 година. Ако и рекламната валута е съмнителна, и при нея ще има желание за смяната й с нещо по-добро.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-P
    Marketology

    Колко давате за Отговори?

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-|
    знаещ

    към #3 - а ако си спомним 1996, това значи ли, че България трябваше да се откаже от Лева, защото се е сринал
    а цените в магазините в различни валути ли са - и ти си избираш в какво да платиш, а
    айде стига глупости сте говорили

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-|
    читател

    ха сега, Капитал да ни припомни ведрите изказвания на Кака Мира от месец октомври 2006та,които четяхме на този сайт включително? Най-великата система, най-точните кутии - супер устройства от невиждан тип, ще се изплати до 5 години - куп аматьорщини. Каква стана тя - не само , че не са най-точните устройства, ами дори и елементарни неща не могат да подадат на БНТ...
    Що така бе, Мире?

    Нередност?
Нов коментар