С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
13 6 апр 2007, 0:00, 3277 прочитания

Човече, къде си?

Мъжете между 18 и 34 години поставят рекламистите пред изпитание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Торенти, сайтове, блогове, игри, мачове по кабелната, научнопопулярни канали, списания, на кафенце с приятели, в колата, на работа, в планината, на морето...

Някъде в цялата тази лудница медиа планьорите в рекламните агенции трябва да открият втората най-привлекателна демографска група - тази на младите мъже между 18 и 34 години. От всичко това криейтив отделът трябва да извади есенцията, която вълнува и (простете за израза) импонира най-много на тези хора, и да я вплете в посланията си към тях.


Live fast

"Тези хора са доста бързоразвиващо се поколение", казва Радослав Бимбалов, криейтив директор на Lowe Swing Communications. "Хората, които бяха на 25 преди пет години, и тези, които са на 25 сега, нямат нищо общо", допълва той. А на него можем да му вярваме - наскоро стартира масирана кампания, създадена от Lowe Swing за марката "Каменица", насочена именно към тази целева група. Като част от кампанията бе променен дизайнът на бутилката и етикета на бирата. Бимбалов казва, че при създаването на цялостната визия на кампанията те са се съобразили с по-особения поглед, който имат младите мъже в сравнение с останалите. "Предназначената за тях тв реклама например трябва да има много модерна визия, защото тези хора гледат много чужди канали - филмови, музикални и т.н., и свикват с тяхната визия. Тя трябва да бъде разчупена, да има киновид. За тях историята и фабулата на една реклама не са толкова важни, а забавлението, което тя предлага. Например рекламата на Loop - допреди години се смяташе, че така се снима само за тийнейджъри", обяснява Бимбалов.

И ако от креативна гледна точка нещата изглеждат що-годе ясни, медиа планьорите изпитват притеснения. "Основното, с което се сблъскваме в тв планирането, когато става дума за младите мъже (18 - 25 години), е, че тях ги няма пред телевизора. Явно те са в други, "алтернативни" пространства - интернет, кафето на ъгъла, дискотеката, клуба... А част и физически не са в България", казва управителят на медиа агенцията Universal McCann Юлита Станишева. "Явно телевизията не предлага съдържание, което те възприемат като свое, или просто в " алтернативните" пространства се случват по-интересни неща", допълва тя.



Айде нещо кафенце...

Данните на Market Links като че ли потвърждават тези опасения - въпреки че почти 88% заявяват, че гледат телевизия, над 83% от мъжете до 34 години имат кабелна телевизия, тоест имат достъп до огромен избор от тв канали извън трите национални медии. Повече от 45% заявяват, че всеки ден посещават кафенета, почти 15% няколко пъти в седмицата прекарват времето си из заведенията, а не вкъщи пред телевизорите. А според данните от Националния статистически институт те са малко под 1 млн. души (тоест на практика могат да свалят и качват не само пазарни дялове, ами цели правителства:)), огромната част от тях живеят в градовете (75%).

"Един от проблемите с тази група е, че тя е много широка, хората в нея имат много различни демографски характеристики", казва Радослав Бимбалов. "Една част от тях са семейни, други още учат, трети развиват бизнес. Това, което ги обединява, е съвременният им дух, духът на новото време, на XXI век. Те растяха по времето на промените и не са толкова обременени, колкото останалите", обяснява той.

"Всъщност мъжете между 18 и 34 ги намираме по-лесно по така наречения контекстуален път", казва Лили Георгиева, управител на медиа агенцията MindShare, и обяснява: "Мнозинството от тях се интересуват от ясни и точно дефинирани теми и ние ги търсим по този принцип - спорт като цяло, футбол, авто-мото информация, технологии, приключения и т.н. Търсим каналите (вестници, списания, интернет, специфични тв предавания и канали), където те намират своята информация."

През 2004 г. технологичното списание Wired в свой текст за тази демографска група написа, че в САЩ мъжете стоят повече онлайн, отколкото пред телевизорите, и въобще там е много по-трудно за една рекламна агенция да засече в пространството тези хора. Българският пазар показва точно обратното - въпреки че телевизията като рекламен канал все повече се смята за топ, с който стреляш и се надяваш да уцелиш някого, тя е най-успешният рекламен канал. Това се потвърждава от Радослав Бимбалов: "Когато сме правили нашите проучвания, се оказва, че дори тийнейджърите гледат телевизия. Пък и тя напоследък стана по-интересна с тези риалити формати и т.н." Според него тв рекламата има и една друга, чисто субективна роля на създател на доверие и ако една марка отсъства от телевизията, тя започва да губи доверие.

А за коя група рекламодателите дават мило и драго ли? Ами за жените на мъжете между 18 и 34 години. Но за тях следващия път.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама 1 Могат ли БНТ и БНР да останат без реклама

Това е едно от ключовите предложения за промени в Законът за радиото и телевизията, които сектора обсъжда

21 фев 2020, 2361 прочитания

Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020" Кампания за тв платформа спечели "Рекламна академия 2020"

В тазгодишното издание се включиха рекорден брой студенти

18 фев 2020, 2536 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
БНТ уволни GfK

И върху втората пийпълметрична система надвиснаха съмнения

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Руско-турската прокси война* може да ескалира

Турският президент Ердоган е на път да атакува директно армията на Башар Асад. Това ще има непредвидими последствия

"Мишу", анимационният филм за отговорността ни към природата

Това е вторият филм на Вера Траянова и Милен Витанов, селектиран за участие на "Берлинале"

20 въпроса: Юрий Вълковски

Изпълнителен директор на фондацията Reach for Change България

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10