С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
16 15 юни 2007, 0:00, 12926 прочитания

С дъх на анасон

Две реклами на мастика разбуниха зрителските маси

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Сексът продава. Сексът продава бързо и лесно както на мъже, така и на жени. Но както винаги се случва с лесните за употреба оръжия - може да нанесе и поражения.

С идването на лятото тръгна и поредната порция от рекламната борба между двете популярни марки мастика в България - "Пещерска" и "Карнобатска". И двете компании - съответно "Винпром Пещера" и SIS Industries, решиха да продължат кампаниите си от миналата година. И двете заложиха на попфолк звезди за носители на техните послания и магнити за потребителския интерес. И както се оказа - като сценарий и двата клипа са създадени от един и същ човек - Генчо Генчев, бивш криейтив директор на "Белла България" и автор на запомнящи се рекламни продукти, като "О, Пепи!" за кренвиршите "Леки" е най-яркият пример. Понастоящем той е част от екипа на продуцентската компания SIA Advertising.


Генчев не смята, че има конфликт на интереси, тъй като "двете идеи са коренно различни, а и няма как да излезе някаква информация на пазара за една от двете компании". Казусът е интересен, защото изключително рядко се случва по едно и също време един екип да работи за две конкурентни марки. Според Генчев това не е проблем, тъй като "това е все едно на улицата да се сбият двама души, да отидат при един лекар и той да каже на единия, че няма да го лекува".

"Не сме знаели, че работи за друг клиент в същото време", обяснява Светослав Илиев, маркетинг директор на "Винпром Пещера". "В случая не е толкова голям проблем, тъй като той инцидентно е получил работа по техен проект. Но по принцип не е етично", смята той.

Но всъщност това, с което клипът на "Пещерска мастика" привлече по-голямо внимание, е неговата наситеност със сексуални закачки. След като забелязват привлекателна блондинка, носеща дини по плажа, двамата мъже в клипа тръгват след нея, като единият покрива слабините си с вестник. "Как са напращели..." казва двусмислено той, след като са настигнали блондинката на бара. "И са сочни", не му отстъпва Емилия, едната от двете попфолк звезди. Не, не става въпрос за гърдите й, а за двете дини. Следва кадър с логото на марката, а в следващия се появява и втората звезда - Галена (на снимката), сложила сутиен с динена декорация. "Друго си е сезонът на дините", отбелязва пак един от двамата мъже в клипа. Отговор на репликата няма, но клипът завършва с близък кадър на въпросния сутиен.



"Производителите [на марката] залагат много на сексапила от години наред", обяснява Генчо Генчев. "Те дойдоха, имайки някаква идея, искаха да има две фолк звезди и действието да се развива на плажа, а аз трябваше да направя историята интересна", продължава той. Според него в клипа няма нищо просташко, а всичко е "игра на думи". "Всеки може да критикува, стига да дава предложения, идеи. След като нямат идеи, по-добре да не критикуват", защитава идеята си Генчев.

Светослав Илиев също не смята, че клипът преминава границата на добрия вкус. "Сексапил, закачки и море - това са неща, на които залага нашата марка", обяснява той. Не е изминало достатъчно време от старта на кампанията и затова компанията все още няма данни от изследвания на потребителите дали кампанията се харесва и има позитивен ефект върху продажбите.

Резултатите от това изследване биха били любопитни. Те могат да потвърдят, че сексът е един от най-ефективните начини за привличане на внимание. Или пък да покажат, че границата на добрия вкус в случая е прекрачена.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (11 декември)

Кои са най-големите дигитални агенции в България; Нова рекламна агенция Sick juice ще се фокусира върху комуникация през храна; Ангел Искрев е новият творчески директор на агенция proof.; Tumblr забранява голите публикации в платформата; Pantone обяви Living Coral за цвят на 2019 г.

11 дек 2018, 994 прочитания

Вкусната реклама Вкусната реклама

Новата агенция Sick juice на Божана Кацарова и Николай Ванчев ще се фокусира върху комуникация през храна

9 дек 2018, 5883 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Накратко

Как в Люксембург ще четат Пеевски

Видински съдия изпрати спорната законова поправка, даваща нови права на синдиците на КТБ, за тълкуване в Съда на ЕС

Прах във въздуха, прах в очите

Нито отчитането на замърсяването на въздуха в София, нито мерките за по-чисто битово отопление са ефективни на този етап

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Курск"

Трогващ авторски трилър по действителен случай

Цепи мрака

Нови технологии, ресторант на тъмно, тактилни разходки и други инициативи, които разкриват света на незрящите

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 49

Капитал

Брой 49 // 08.12.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Над 1.3 млрд. лв. излишък отиват за "Хемус"; Решителна вечер за Тереза Мей като премиер

Емисия

DAILY @7PM // 12.12.2018 Прочетете