С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 3 авг 2007, 0:00, 7159 прочитания

Кой ще излъчва Евро 2008

"Диема" може и да сублицензира други телевизии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Големите спортни първенства в календара обикновено са повод за радост не само сред футболните фенове, а и за медиите и техните рекламодатели

Ако за зрителите футболът е удоволствие и адреналин, за рекламните агенции това означава добре таргетирана аудитория, а за телевизиите - добри и сигурни рекламни приходи. Едно от най-чаканите събитие и за трите групи заинтересувани е европейското първенство по футбол през 2008 г.


Месеци преди да започне първенството на Стария континент, в медийните среди продължават да се прокрадват съмнения коя телевизия ще го излъчва и при какви условия...

Според новия изпълнителен директор на "Диема" Анатоли Белчев "телевизията има валиден договор за Европейското първенство по футбол. Всички условия, които имаме по него, сме изпълнили. Правата са купени с цел мачовете да се излъчват по "Диема" и телевизията да запази позицията си на медиата, която инвестира в едни от най-атрактивните спортни права. Относно сублицензирането [преотстъпването на правата на друга тв] не мога да коментирам, защото е търговска тайна. Нашите тв канали покриват 98% от българската аудитория по кабел и сателит. Не сме представили условията за рекламиране пред агенциите, защото в това отношение имаме ограничения в договора кога да започнем разговори с тях", обясни Белчев.

Още в началото на миналата година, когато стана ясно, че европейското първенство по футбол ще се излъчва по "Диема+" и "Диема 2", тогавашният изпълнителен директор на "Диема вижън" (компанията, обединяваща каналите "Диема+", "Диема 2", "Диема фемили" и "Диема екстра") Емил Славчев побърза да обясни: "От тази година решението на УЕФА е телевизионните права да се разпределят на конкурсни начала. Преди това БНТ като член на EBU (Европейския съвет за радио- и телевизионно разпръскване) ги получаваше по право без конкурсна процедура." От телевизията се похвалиха още, че са първите, които разчупват монопола на държавната телевизия при закупуването на тв права за големи спортни събития. По правило телевизионните и рекламните права за Евро `08 се продават съвместно от УЕФА и медийния консорциум "Спорт файв". Другата българска телевизия, която се е конкурирала с "Диема" за лиценза, е била БНТ.



Досега УЕФА винаги са продавали правата за футболните първенства на медии с ефирно излъчване и 100% покритие на пазара. В случая с "Диема" наистина става дума за отклонение от това правило, отчитайки популярността на канала и гаранцията, че покрива 98% от аудиторията. От "Диема" все пак аргументираха инвестицията от 2 млн. евро за правото да излъчат европейските футболни финали с предстоящото лицензиране на нови тв канали и сериозния шанс на "Диема" да спечели лиценз. Нещо повече, ръководството на "Диема" обясни, че закупуването на правата за Евро 2008 увеличават шансовете на "Диема вижън" да кандидатства за ефирен лиценз и по този начин повече хора да могат да наблюдават двубоите от шампионата.

Междувременно обаче настъпиха няколко сериозни промени. Спря конкурсът за лицензирането на нови телевизии, което на практика прави неизпълнимо условието за ефирно излъчване на европейското футболно първенство. "Диема вижън" вече има нов собственик - Balkan Media Group Limited, дружество, в което дяловете са разпределени поравно между шведската Modern Times Group (MTG) и британската Apace Media. MTG вече даде знак, че има свои виждания за програмната схема на "Диема", и първо свали новините от "Диема 2", а на тяхно място програмира спортни състезания и филми. Ръководството на канала вече обеща през есента да обяви нова структура и нова програмна схема, в това число и условия, при които рекламодателите да се възползват от Евро 2008.

Много е вероятно от "Диема" да решат да преотстъпят права за някои от срещите и на БНТ. Засега обаче от държавната телевизия отричат да е имало подобни разговори. Без подобен договор "Диема" трудно би отчела положителен финансов резултат от излъчването на Евро `08, при положение че "Диема 2" не е ефирна. За сравнение, преди време БНТ, която има 98 процента покритие в страната, излезе на минимална печалба от излъчването от европейското първенство в Португалия при цени от 4800 до 10 050 лв. без ДДС на 30-секундните рекламни клипове.

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Не на скучната реклама Не на скучната реклама

Техническият директор на рекламната агенция 72andSunny Тобин Нажот разказва как се създава и запазва доверие в дигиталната среда

19 апр 2019, 759 прочитания

Рекламните инвестиции в България продължават да растат Рекламните инвестиции в България продължават да растат

През 2021 г. вложенията ще достигнат 604 млн. лв., прогнозират от Zenith

18 апр 2019, 1150 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Студенти от 17 до 71 години

Хора на всякаква възраст сменят професията си в Центъра за ускорено обучение на американския Valencia College

Половината от работните места за IT специалисти във Вашингтон са незаети

Освен различни компютърни специалности Northern Virginia Community College има и стажантска програма с Amazon

Работници по поръчка

Професионалните колежи в САЩ осигуряват на бизнеса точно кадрите, които му трябват, максимално бързо

Намалява броят на българските студенти в САЩ

През миналата учебна година в американски университети са учили 826 души от страната

Стажове, стипендии, конкурси (25 февруари – 3 март)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Блъсков пак продаде вестниците си

Бившата шефка на тотото Ирена Кръстева стана собственик на "Монитор", "Телеграф" и "Политика"

Имплозия на "Позитано" 20

След бламирането на Корнелия Нинова за евролистата въпросът е накъде е поела БСП и кой я води

Как Facebook ни управлява

Алгоритмите в интернет отговарят за това какво виждат и дори говорят милиарди души в целия свят

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Пролет в Лангедок и Гаскония

Пътешествие в част от Южна Франция из земите на катарите, гъшия дроб и родните места на Д'Артанян и Тулуз-Лотрек

След Хавел и потоп

Чешкият журналист Даниел Кайзер за кнгите си "Дисидент" и "Президент" и състоянието на журналистиката в Централна и Източна Европа