С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
17 3 авг 2007, 0:00, 7021 прочитания

Кой ще излъчва Евро 2008

"Диема" може и да сублицензира други телевизии

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Футбол под ударите на закона

СЕМ замисля национализация на тв правата за европейското по футбол

13 юни 2008
Големите спортни първенства в календара обикновено са повод за радост не само сред футболните фенове, а и за медиите и техните рекламодатели

Ако за зрителите футболът е удоволствие и адреналин, за рекламните агенции това означава добре таргетирана аудитория, а за телевизиите - добри и сигурни рекламни приходи. Едно от най-чаканите събитие и за трите групи заинтересувани е европейското първенство по футбол през 2008 г.


Месеци преди да започне първенството на Стария континент, в медийните среди продължават да се прокрадват съмнения коя телевизия ще го излъчва и при какви условия...

Според новия изпълнителен директор на "Диема" Анатоли Белчев "телевизията има валиден договор за Европейското първенство по футбол. Всички условия, които имаме по него, сме изпълнили. Правата са купени с цел мачовете да се излъчват по "Диема" и телевизията да запази позицията си на медиата, която инвестира в едни от най-атрактивните спортни права. Относно сублицензирането [преотстъпването на правата на друга тв] не мога да коментирам, защото е търговска тайна. Нашите тв канали покриват 98% от българската аудитория по кабел и сателит. Не сме представили условията за рекламиране пред агенциите, защото в това отношение имаме ограничения в договора кога да започнем разговори с тях", обясни Белчев.

Още в началото на миналата година, когато стана ясно, че европейското първенство по футбол ще се излъчва по "Диема+" и "Диема 2", тогавашният изпълнителен директор на "Диема вижън" (компанията, обединяваща каналите "Диема+", "Диема 2", "Диема фемили" и "Диема екстра") Емил Славчев побърза да обясни: "От тази година решението на УЕФА е телевизионните права да се разпределят на конкурсни начала. Преди това БНТ като член на EBU (Европейския съвет за радио- и телевизионно разпръскване) ги получаваше по право без конкурсна процедура." От телевизията се похвалиха още, че са първите, които разчупват монопола на държавната телевизия при закупуването на тв права за големи спортни събития. По правило телевизионните и рекламните права за Евро `08 се продават съвместно от УЕФА и медийния консорциум "Спорт файв". Другата българска телевизия, която се е конкурирала с "Диема" за лиценза, е била БНТ.



Досега УЕФА винаги са продавали правата за футболните първенства на медии с ефирно излъчване и 100% покритие на пазара. В случая с "Диема" наистина става дума за отклонение от това правило, отчитайки популярността на канала и гаранцията, че покрива 98% от аудиторията. От "Диема" все пак аргументираха инвестицията от 2 млн. евро за правото да излъчат европейските футболни финали с предстоящото лицензиране на нови тв канали и сериозния шанс на "Диема" да спечели лиценз. Нещо повече, ръководството на "Диема" обясни, че закупуването на правата за Евро 2008 увеличават шансовете на "Диема вижън" да кандидатства за ефирен лиценз и по този начин повече хора да могат да наблюдават двубоите от шампионата.

Междувременно обаче настъпиха няколко сериозни промени. Спря конкурсът за лицензирането на нови телевизии, което на практика прави неизпълнимо условието за ефирно излъчване на европейското футболно първенство. "Диема вижън" вече има нов собственик - Balkan Media Group Limited, дружество, в което дяловете са разпределени поравно между шведската Modern Times Group (MTG) и британската Apace Media. MTG вече даде знак, че има свои виждания за програмната схема на "Диема", и първо свали новините от "Диема 2", а на тяхно място програмира спортни състезания и филми. Ръководството на канала вече обеща през есента да обяви нова структура и нова програмна схема, в това число и условия, при които рекламодателите да се възползват от Евро 2008.

Много е вероятно от "Диема" да решат да преотстъпят права за някои от срещите и на БНТ. Засега обаче от държавната телевизия отричат да е имало подобни разговори. Без подобен договор "Диема" трудно би отчела положителен финансов резултат от излъчването на Евро `08, при положение че "Диема 2" не е ефирна. За сравнение, преди време БНТ, която има 98 процента покритие в страната, излезе на минимална печалба от излъчването от европейското първенство в Португалия при цени от 4800 до 10 050 лв. без ДДС на 30-секундните рекламни клипове.

Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1156 прочитания

АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски 1 АЕЖ - България, поиска от президента да наложи вето на медийния закон на Пеевски

Днес обаче документът бе публикуван в Държавен вестник и очевидно президентът го е подписал още миналата седмица

13 ное 2018, 1036 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Стажове, стипендии, конкурси (17 - 23 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Блъсков пак продаде вестниците си

Бившата шефка на тотото Ирена Кръстева стана собственик на "Монитор", "Телеграф" и "Политика"

Синя вълна с червено мъртво вълнение

Демократи и републиканци си поделиха контрола над Конгреса, което означава повече надзор и отчетност за управлението на Тръмп

Голямата работа на рекламните агенции

Кои са най-големите комуникационни групи в България, които управляват близо 280 млн. рекламни инвестиции и как дигитализацията променя бизнеса им

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Всички сме обидени

Мартин Роусън, карикатуристът на The Guardian за политкоректността, смелостта да осмива в епохата след Charlie Hebdo, за Брекзит и изложбата си в Габрово

20 въпросa: Стефан А. Щерев

Актьор, продуцент и вече режисьор с експерименталното представление "Опиянение и гняв"

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Плажове с вечни концесионери, пореден проблем около Ветко Арабаджиев, петролът поевтинява

Емисия

DAILY @7AM // 15.11.2018 Прочетете