Гланциран ръст

Седмичните и месечните списания теглят пазара на пресреклама

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Всекидневниците може и да са флагманите на печатните медии, но за втора поредна година списанията са тези, които осигуряват голяма част от ръста в сектора.

Според данните на TNS/TV Plan за първата половина на 2007 г. инвестициите в пресреклама достигат 73.688 млн. лева, като регистрираният ръст в сравнение със същия период на 2006 г. е 14%. След сравнително лежерната изминала година, през която ръстът в сектора се позабави, от началото на тази печатните медии отново набират скорост и по всичко личи, че до края на годината ще отчетат по-добри резултати. Докато през 2006 г. всекидневниците бяха тези, които имаха по-скоро разочароващи резултати, сега те генерират добър ръст от 9.7%. Изданията, които се препънаха този път, са седмичните вестници. Те отчитат спад в привлечените инвестиции от 9.9% - от 9.4 млн. лева през първите шест месеца на 2006 г. до 8.5 млн. лева от началото на тази година. До известна степен този спад се дължи на изваждането на приходите, генерирани от приложението на "Капитал" "Капитал Light" и прибавянето им в сегмента на седмичните списания. На това се дължи и отрицателният резултат на "Капитал", който след изваждането на приложението според мониторинга отчита спад от 12% в привлечените инвестиции (7.4% ръст, ако се добави сумата на Light). Но освен тази промяна в изчисленията доста от заглавията в сегмента отчитат спад на привлечените инвестиции. Computer World, "168 часа", "Компютри", "Доктор", "Кеш", "Политика", IT Forum и "Жена" регистрират по-ниски резултати в сравнение с началото на 2006 г. Непрестижното първо място по спад държи "Доктор" - 41.8%.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    postmodernoto

    Ех, моля ви... Думата ГИД е отдавна в речника ни. "Гайд" е комичен заместител.
    А фактът, че някой си прави акробатични упражнения, изваждайки "Капитал Лайт" от "Капитал" е направо трагичен.
    Я се вземете в ръце и организирайте сериозен мониторинг на медийната среда. Крайно време е!

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    гт

    Дали пък да не видите и това, че втората таблица не се отваря голяма?!

    http://www.capital.bg/showimg.php?filename=oo_367299.jpg

    Нередност?
Нов коментар