С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
9 31 авг 2007, 0:00, 5682 прочитания

Купувачите на "Монитор" ще управляват ИПК "Родина"

Ирена Кръстева поема разпространителската фирма "ОБВ Близнаци"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бившата шефка на тотото Ирена Кръстева и синът й Делян Пеевски, които наскоро купиха вестниците "Монитор", "Телеграф" и "Политика" от Петьо Блъсков, ще имат решаващата дума в ръководството на дружествата, които са собственост на вестникарския консорциум "Обединени български вестници".

Така близките до ДПС "инвеститори" са на път да получат контрола върху разпространителската фирма "ОБВ Близнаци" и издателско-полиграфическия комплекс "Родина", който управлява най-голямата печатница в България.


Първата промяна в управлението на общите дружества вече е факт. През седмицата Софийският градски съд вписа ново ръководство на ИПК "Родина". Вместо съвет на директорите дружеството вече ще се управлява от надзорен и управителен съвет. Решението за това е било взето на извънредно общо събрание, проведено на 30 юли. За изпълнителен директор на дружеството е бил избран 66-годишният Александър Георгиев, който е представител на Кръстева и Пеевски. Той ще управлява заедно с досегашния финансов директор на печатницата Любомир Янчев, който ще е председател на управителния съвет. Третият член в него е Силвия Иванова, която е представител на останалите съдружници в "Обединени български вестници".

По подобен начин очевидно ще се развият нещата и с другата обща фирма - "ОБВ Близнаци". Вече има взето решение за нов борд на директорите, а изпълнителен директор ще бъде самата Ирена Кръстева. Дружеството беше учредено тази година с идеята да създаде единна система за дистрибуция на вестниците в консорциума. "Обединени български вестници" получи 51% от него, а останалите 49% станаха собственост на разпространителската агенция "Близнаци". Това предизвика недоволството на останалите разпространителски фирми, които изтълкуваха появата на дружеството като опит за завземане на бизнеса им. Те отказаха да разпространяват изданията на обединените издатели, като бойкотът продължи цели 47 дни. Най-губещ бе вестник "Стандарт", който беше принуден да намали значително продажбите си в този период за сметка на "Телеграф", чийто тираж в същото време нарасна поради факта, че изданията на Петьо Блъсков внезапно се отказаха от идеята за обща дистрибуция. Това стана на втората седмица от бойкота. Според наблюдатели по този начин Блъсков е искал да спре трупането на загуби и да качи цената на изданията си непосредствено преди сделката с Ирена Кръстева и Делян Пеевски. Сега, след като продажбата вече е факт, новите собственици на "Монитор" са изразили желание да се върнат в сдружението, но само при положение че получат контрола върху неговото управление.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (10 ноември)

Как ще се промени вестник "Сега"; Кой иска да управлява БНР; Изхабените думи според комуникационните експерти; Антитръстовите регулатори на ЕС срещу Facebook и Google; Започна записването за "Рекламна академия 2020"; За Huawei - "Най силната история си ти!"

10 дек 2019, 1055 прочитания

Какво прави една реклама ефективна Какво прави една реклама ефективна

Николай Караджов, Светослава Диновска и Радомир Иванов от агенцията Saatchi&Saatchi Sofia, пред "Капитал"

6 дек 2019, 4191 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Making Money Is Not an Idea

За едно гуру, една песен и 15 офиса

Още от Капитал
На първо място инженер

Станислав Протасов, съосновател на софтуерната компания Acronis

Uber вече не е готин

Лондон удари силно Uber и вече има нови, по-евтини приложения за споделени пътувания

Да пазиш традицията "Под Балкана"

Животновъдната ферма на семейство Кулови край Карлово е затворила целия цикъл на производство

Румънското управленско дуо: От едната страна на барикадата

Новият премиер Лудовик Орбан и преизбраният президент Клаус Йоханис обещават про-ЕС ера и реформи в Румъния

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10