Особености на регионалните вестници

Изследване на агенция Eternamedia отчита троен скок на рекламата в регионалните медии

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Претъпканият български вестникарски пазар е разделен на две големи групи - централни и регионални вестници, всяка със свои особености в съдържанието, което предлага и бизнес-моделите, по които оцеляват.

И докато централните вестници се возят из българския медиен пазар седнали удобно върху сравнително големи рекламни инвестиции, то регионалните са натъпкани в нещо като малък и стар автобус. Нещо повече - една голяма част от тях през повечето време са сериозно заплашени да изпаднат от него на някой по-остър завой...


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Варненец
    • + 2

    Тъжна тема, поне що се отнася до съществуването на регионалните вестници. Спомням си как изглеждаше регионалния пазар на печатни медии във Варна преде десетина - петнадесет години. Вестниците тогава (регионалните имам предвид) не бяха по- малко, отколкото сега, но поне в тях имаше какво да прочетеш. Неща, плод нажурналистическо разследване, които трудно можеше да бъдат намерени в централните вестници, отразяващи преди всичко случващото се "на жълтите павета".
    Проблемът, който според мен не е отразен, е в навлизането на купища случайни хора в професията - хора, без достатъчна подготовка и нагласа за работа; журналисти, на които плащат на материал и за които е в пъти по- добре и много по- изгодно да отразяват пресконференции, отколокото сами да разработват някоя тема. А и за какви разработки може да става въпрос, когато медийната политика (и не само на регионалните издания), се определя от бизнес- и политическите интереси на издателите им.
    Безспорно е чудесно, че рекламните приходи на регионалните издания имат ръст - едва ли обаче този ръст ще рефлектира върху качеството на регионалния медиен пазар. Защото никак не ми се вярва, че един журналист, свикнал да пише "по материали от чуждия печат" или на база на достъпната информация от поредната пресконференция, ще промени начина си на работа в посока на правенето на собствени, качествени разработки (но не и поръчки от издателите или трети лица). Нали все пак, за да си докара "нормален среден месечен доход" (съжалявам за абстрактното на пръв поглед определение) му е необходим преди всичко обем, а не качество.
    Пък и при този огромен брой вестници за такъв малък пазар, откъде да дойдат качествени хора за всяко издание?

    Нередност?
Нов коментар