🗞 Новият брой на Капитал е онлайн >>

Просто го направи*

Защо международните рекламодатели използват адаптирани кампании за българския пазар

Бюлетин: Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Основи на адаптирането

Ето как Евгени Христов описва процеса по адаптирането на международна кампания за българския пазар:

Адаптирането е свързано с пряко взаимодействие между отделните офиси на една агенция в различните страни. Кампаниите се създават в някои от водещите пазари за даден регион (най-често Полша, Румъния, Чехия). Страната, която създава кампанията, след получаване на всички одобрения от страна на клиента изпраща така наречените мастър материали до различните страни. Следва подготовка на текстовете (от сториборд), тяхното одобрение на локално ниво, подбор на гласове за аудио-/видеоматериалите, записване на българския текст с български актьори и финално подготвяне на клиповете.

Когато през 2005 г. австрийската DM&B пое рекламното обслужване на Райфайзенбанк България, без да има офис в София, едно специализирано издание въведе нов, гениален термин в рекламата - creadaption.


Архивът на "Капитал"

Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата

Всички абонаменти планове

* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.

9 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Delamarsh

    Трябва да се адаптира. "По-високо качество, на по ниски цени" :-)

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-|
    Stefan

    "Плагиатството пести време!" ;)

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Противни реклами

    Не знам дали са адаптирани или не, но това, което се лее в ефир е повече от скудоумно и скопено по замисъл. С една дума - пълна липса на фантазия, находчивост и ако щете чувство за хумор. Или българският зрител е смятан за малоумна таргет група или рекламните агенции са абсолютно некадърни... Познайте кое от двете:)
    А рекламите на Райфайзенбанк напоследък предизвикват единствено стомашно и чревно неразположение.

    Нередност?
  • 4
    Avatar :-|
    AA08

    Не мога да разбера какъв е смисалът на тази статия.... тя не ни казва нищо, което не знаем....

    Нередност?
  • 5
    Avatar :-P
    cut:

    винаги съм предполагал, че читателите на капитал знаят много!

    Нередност?
  • 6
    Avatar :-@
    Просто минавам

    За невероятно олигофренските тв изплълнения на райфайзенбанк просто няма какво да се каже освен може би да се почустваме поласкани че ни мислят за също толкова малоумни и зомбирани като средно-статистическия европеец! За награда обаче маркетинговия отдел на въпросната банка си подели по 5000 евро на края на годината! Вместо всички да бъдат дисциплинарно уволнени поради тотална некадърност те си делят голями бонуси! Но... всичко с времето си! След 2-3 години когато кредитите който щедро се раздават на калпак започнат да стават от лоши по-лоши ще настане една веселба,едни уволнения, едни съкращения... не ти е майко работа!
    Комплименти за последната реклама на Мтел! Най-сетне нещо свежо на пазара...щото май там си отидоха едни какички от маркетинга ... явно това е начина!

    Нередност?
  • 7
    Avatar :-P
    Takinou

    Не че рекламите, създадени (за да не кажа криейтнати, май напоследък е мн модерно) изцяло у нас, са по-малко досадни :)

    Нередност?
  • 8
    Avatar :-|
    sas

    Аз ли съм идиот, или нещо не можах да схвана думите на ПР и криейтив директора на тойота.

    Какво точно са променили на клипа на РАВ4? Добавили са резервна гума на рекламния клип, в следствие на което в КАТ не са ги питали имат ли такава? :). И какво общо като цяло могат да имат изискванията на КАТ със рекламният клип. А и не мисля, че ако няма резервна гума на капака отзад, рав4 няма такава под багажника, ако и там няма, значи има пяна, с която се пълни спуканата гума.

    Искам и аз да съм криейтив директор.

    Нередност?
  • 9
    Avatar :-|
    пич

    раздаването на кредити няма общо с рекламата, и не е в резултат на рекламата на една банка. в смисъл рекламата да продава продукта, но не одобрява кредит ;).

    Нередност?
Нов коментар