С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 28 мар 2008, 16:09, 2333 прочитания

Д-р Глен Бруум, съавтор на "Ефективен PR": Не правете нещо, което не можете да поправите

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Д-р Глен Бруум е почетен професор в училището по комуникации към университета в Сан Диего. Получава бакалавърска и магистърска степен от университета на Илинойс. Започва кариерата си като редактор. Работил е и като радиоконсултант на Американската агенция за международно развитие (USAID) в Аман, Йордания. Д-р Бруум е съавтор на сочената за PR библия книга "Ефективен ПР" в изданията й от 1985 г. досега.
В деветото издание сте променили значителна част от главата, посветена на етиката и професионализма. Това следствие на нарастващата роля на етиката в PR професията ли е?

Занимавах се професионално с PR в продължение на 10 години, преди да защитя докторската си степен и да се захвана с академична работа. През тези години понякога виждах това, което наричам "поведение, подлежащо на съмнение" и наблюдавах последиците от непрофесионалните постъпки върху кариерата и живота на хората. Когато подготвях седмото издание, добавих нова глава за етиката и професионализма. В десетото издание, върху което работя в момента, обръщам последователността на думите в заглавието и то става "Професионализъм и етика", тъй като етиката в действителност е в основата на професионализма в служба на обществения интерес.

Мислите ли, че онлайн комуникациите ще променят PR практиката?


Интернет промени комуникациите в целия свят. Ето за пример ние с вас сме на огромно разстояние един от друг и провеждаме интервюто онлайн. Хората си разменят електронни писма със скорост, почти равна на междуличностната комуникация. Всеки от нас има достъп до многообразна информация мигновено. Публиките днес търсят информация, когато поискат, и вече не трябва да чакат източникът да реши дали и кога да направи една информация публична. Но много е важно да си дадем сметка, че въпреки интернет тайните продължават да съществуват. Това, което се случва в живота на губернатора на Ню Йорк, се научава от хората по целия свят за секунди. Това, което се случва в Тибет, се излъчва по телевизията благодарение на туристите, които предоставиха кадрите на CNN. Както пише на корицата на книгата "Голата корпорация: Как епохата на прозрачността ще революционализира бизнеса" - "Ако трябва да си гол, трябва да имаш хубава кожа".

Какво мислите за новите социални медии? Ще променят ли принципите на PR професията?

Социалните медии няма да променят нито принципите, нито теорията зад PR практиката. Ще стане, както се случваше с появата на всяка нова технология за комуникации. Новите социални медии ще променят начина, по който се реализират PR програмите. Те дават на практиците още една група инструменти, за да постигнат задачите и целите си.



В увода към деветото издание казвате, че професионалната подготовка излиза от рамките на една-единствена книга или курс. Вие отблизо познавате PR науката в САЩ. Кои са силните страни на образованието днес?

Основната промяна е огромното признание, което то завоюва, и тези, които го притежават, имат конкурентно предимство на пазара. Повечето хора, които навлизат в професията днес в САЩ, имат магистърска степен по PR. Университетското образование се превърна в изискване за кариера в индустрията.

В резултат на това университетите привличат все по-добре квалифицирани хора за академична кариера, които да обучават студентите. Много от младите преподаватели освен опит като преподаватели притежават и практически, и изследователски опит, което е основа за разширяването на теоретичната база, въз основа на която се практикува PR.

От друга страна, напливът на огромен брой желаещи да учат PR ни позволява в университетите да влизат най-добрите и мотивирани млади хора. И тъй като ресурсите за обучение са ограничени, изискванията към обучаващите се покачват, за да могат да отговорят на търсенето на пазара. И така ние преподаваме на все по-добри студенти, които имат по-голям шанс за успех и за развитие на професията.

Какви са тенденциите според вас, които ще определят бъдещето на PR?

Едно от притесненията ми е продължаващата тенденция PR да се бърка с маркетинга. Понякога той е подчинен на маркетинговата функция, което го превръща в елементарни тактики в подкрепа на маркетинга. Организациите, в които това се случва, поемат риска да станат жертва на ограничената си визия, фокусирана основно върху клиентите, а всички останали групи публики биват пренебрегвани или получават недостатъчно внимание.

Другото ми опасение е свързано с въвеждането на практиката "плащане за публикуване" и провеждането на конкурси, при които печели агенцията, предложила най-нисък бюджет. Второто е опасно освен за практиката, и за начина, по който PR се възприема от мениджърите. Тези подходи го свеждат до нивото на стока, която си купуваш на кило, на бройка или в друга разфасовка. И така се изпуска и най-малката вероятност PR да заеме ролята си на съветник на мениджмънта.

От друга страна, съм силно обнадежден от професионализацията на PR, която се случва навсякъде по света. Доказателство за това е растящият брой професионални асоциации и академични програми в университетите.

Като преподавател кой е най-важният съвет, който давате на студентите си?

"Не правете нещо, което не можете да поправите." С други думи, етичното и професионално поведение е в основата на репутацията и ефективността. Ако постъпите неетично, дори и ако така е наредил шефът ви, вие ставате неетични. Вие сте го сторили и другите знаят, че сте вие. Не можете да го поправите, нито да го заличите.
Искам да получавам маркетинг бюлетина
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

29 ноември 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/conference

13 годишна конференция Сделки и инвеститори



Акценти в програмата:


  • Икономически обзор на региона и какво да очакваме занапред
  • Гледната точка на инвеститорите за перспективите пред региона и България
  • Най-важните сделки за годината и какво стои зад тях
  • Кои активи и сектори ще бъдат в радара на инвеститорите през 2019
  • Защо за МСП е важно да са публични компании и каква подкрепа има за това
  • Нови инициативи в сектора за инвестиции с рисков капитал

Повече подробности на capital.bg/conference

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 ноември)

КЗК глоби Ozone.bg с близо 100 хил. лв. заради заблуждаваща реклама; Годината, в която телевизия "Алма матер" стана известна; Предстоящи комуникационни обучения; HBO сваля цената на онлайн платформата си; Коледната приказка на John Lewis и др.

20 ное 2018, 714 прочитания

HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане 2 HBO сваля цената на онлайн платформата си и предлага нова опция за плащане

HBO GО вече ще струва 2.99 евро на месец за директните абонати на услугата

14 ное 2018, 1658 прочитания

24 часа 7 дни

Кариерен клуб: Финанси »

Стажове, стипендии, конкурси (19 – 25 ноември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

Във Франция всеки студент има възможност да покаже на какво е способен

Филипа Тенева, завършила докторантура във Франция, разказва за впечатленията и опита си от френската образователна система

Университетът в Тулон, Франция

Марина Малчева разказва за магистратурата по дигитална комуникация и преживяванията си във френския университет

Мениджърът на бъдещето управлява чувствата, емоциите и мотивацията на хората

Хесус Вега, консултант и бивш управляващ директор на Zara-Inditex, лектор в HR and Leadership Forum

Стажове, стипендии, конкурси (25 - 30 септември)

Селекция с актуални кариерни инициативи и събития през седмицата

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Две бири и маркетингът да свири

Бирените производители заложиха на формата, а не на съдържанието за да комуникират новите си послания

Съдът на ЕС: Платеният отпуск не може да се губи автоматично

Работникът не може да бъде лишен от отпуск само защото не го е поискал за годината, за която се полага

Догодина - нов главен прокурор и 10 млрд. лв.

Който управлява през 2019 г., ще участва в избора на заместник на Цацаров и разпределянето на скъпи поръчки

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Всичко е игра

Изложба изследва сложното взаимодействие между видеоигрите и реалността

Ния от 9 до 5

Петата самостоятелна изложба на създателката на Water Tower Art Fest Ния Пушкарова е арт експеримент с отворено студио

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Червена вълна на борсите, кризата в "Обединени патриоти" продължава

Емисия

DAILY @7PM // 20.11.2018 Прочетете