С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
2 18 апр 2008, 17:10, 1992 прочитания

Бившият маркетинг директор на "Манчестър Юнайтед" Питър Дрейпър: Спортните фенове могат да бъдат най-добрите клиенти

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Профил
Питър Дрейпър е маркетинг директор на "Манчестър юнайтед" до 2006 г. Той отговаря за глобалния имидж и развитието на бранда на спортния клуб, както и за спонсорските договори на отбора. Дрейпър има общо 23 години опит в спортния маркетинг. Преди "Ман юнайтед" в продължение на 13 години е заемал същата позиция в Umbro - един от най-големите производители на спортна екипировка. В момента работи като консултант на различни компании - от телекомуникации до безалкохолни напитки.
MIF 2
Дрейпър е първият лектор на второто издание на Marketing Innovation Forum, който ви представяме. Събитието, което "Капитал" организира, ще се проведе на 29 май в Народния театър "Иван Вазов". Тази година презентаторите ще бъдат четирима - Дрейпър, съоснователката на веригата заведения Coffee Republic Сахар Хашеми, продуктовият маркетинг мениджър на Google за Европа Шон Корнуел и соченият за баща на партизанския маркетинг Джей Конрад Левинсън. За повече информация - miforum.eu.
"Манчестър юнайтед" пуска безплатно десктоп новинарско приложение за своите фенове." "Манчестър юнайтед" изкупува обратно дела си от Manchester United TV." "Манчестър юнайтед" стартира интерактивна DVD карта за подаръци."

Това е малка част от новините, произведени от може би най-маркетинговия футболен клуб в света. И то само през последните шест месеца. Дълго време отборът държеше и първото място по приходи сред английските клубове, но през 2007 г. бе изместен на втора позиция от "Арсенал".


Един от хората, играли ключова роля в превръщането на "Ман юнайтед" в маркетингова машина за пари, е Питър Дрейпър. Но според него основната заслуга все пак трябва да се отдаде на марката. "["Манчестър юнайтед"] има много интересен микс от умения. Също като самия отбор. Клубът има велика история и наследство, победна история на игралното поле, която е резултат от един определен начин на игра", обяснява Дрейпър. Историята и наследството са важни, но това, което ги превръща в търговска платформа, е съвременната им репутация. Друга голяма разлика между "Манчестър юнайтед" и останалите клубове според Дрейпър е, че те инвестират много повече в нефутболната част от бизнеса, отколкото останалите отбори.

АЗ ОБИЧАМ "Манчестър юнайтед"

Тези усилия в продължение на 15 години превърнаха клуба в добра марка. Но все пак има съществени разлики между нея и брандове като Ikea или Coca-Cola. Най-голямата според Дрейпър е страстта, която, ако бъде развита удачно, може да се превърне в доходоносна връзка между клуба и феновете. "Във взаимоотношенията на повечето марки с техните потребители има рационален (добър продукт на добра цена) или емоционален елемент (добър стил). Докато при футболните отбори преобладава емоцията - АЗ ОБИЧАМ този клуб", казва Дрейпър.



Въпреки очевидните разлики с другите марки и за спортните брандове телевизията ще остане доста важен комуникационен канал. Но, подчертава Дрейпър, мобилната телевизия ще става все по-важна както за феновете /клиентите, така и за собствениците на права върху излъчването на спортни събития. "Телевизията, интернет и мобилните комуникации ще се смесят, за да създадат една нова платформа", смята Дрейпър.

Най-добрите

Маркетинг специалистът казва, че спортните фенове имат потенциала да бъдат най-добрите клиенти на света, но ако правилните продукти и услуги им бъдат предложени по най-адекватния начин. Така, че те да не чувстват, че някой просто иска да им продаде нещо, защото имат някаква връзка с даден клуб или спортно събитие. "Грижата за клиентите е жизненоважна", казва Дрейпър и допълва, че повечето фенове с право могат да кажат, че към тях не се отнасят като към клиенти от десетилетия.

И тъй като не всичко е футбол, в края на интервюто питаме Дрейпър кои са най-важните неща, които ще движат спортния маркетинг през следващите години. Според него няма да има големи размествания в "големите спортове", а футболът ще продължи да доминира. Правата, които се плащат днес за излъчването на спортните събития, ще изглеждат незначителни след 10 години. Тези мероприятия, спортистите и отборите ще носят голяма медийна стойност на марките по света, които се обвързват с тях в различни спонсорства. Накрая той изброява: "Към феновете трябва да се отнасяте като към клиенти. Китай ще спечели голям, световен спортен форум до 10-12 години. Тайгър Уудс е феномен!"
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

3 октомври 2019
Хотел Империал Пловдив

Годишен бизнес форум Industry 4.0


Къде е мястото на България в Индустрия 4.0 и европейската карта на автомобилните производители?
Запазете своето място на форума Industry 4.0, организиран от Капитал, за да почерпите от първа ръка от опита и знанието на глобалните и местни лидери: Daimler, Volvo Group, McKinsey & Company, Schneider Electric, Aurubis и други.

Основни теми на събитието:


  • Перспективите за развитие на индустриалния и автомобилния сектори в страната и региона
  • Бизнес стратегиите за прилагане на нови технологии като AI и 5G на водещи европейски производители
  • Умните решения за по-добро използване на ресурсите и кръгова икономика
  • Конкретните ангажименти на държавата и общините за развитие на индустриалния сектор

Годишен бизнес форум Industry 4.0 Запазете билет

Прочетете и това

Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август) Седмичен бюлетин за маркетинг и реклама (20 август)

Българската реклама в чужбина; Google обновява снимките от български градове; CBS и Viacom се обединяват

20 авг 2019, 740 прочитания

Българската реклама в чужбина 1 Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

16 авг 2019, 2293 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

Кариерен клуб: Финанси »

Кой спечели конкурса за стипендии на ARC Academy

Петимата финалисти ще получат 50% от стипендията за магистърската програма "Реклама и бранд мениджмънт"

"Кариерен кошер" привлича обратно българите с опит и образование от чужбина

Събитието на 4 септември се очаква да събере над 1500 висококвалифицирани кандидати

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Sans changement*

Доклад на "Отворено общество" препоръчва пазарът да бъде регулиран от един орган

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Как Су-25 полетя към Беларус "през задния вход"

Ремонтът на щурмовите самолети продължава след сложен парламентарен лупинг

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" идва на мястото на затворилото врати Percolate

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда