С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
19 23 май 2008, 15:17, 6378 прочитания

Получено от: Coca-Cola

Българските рекламодатели вече ще общуват с потребителите си през мобилни телефони

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
"Bluetooth рекламата е много по-лична от телевизионната реклама."

Борис Колев, генерален мениджър на JT International

Представете си спирка в София, на която 50 изнервени души чакат трамвая от половин час и в един момент на телефоните им се появява съобщение: "Искате ли да получите картинка от Coca-Cola?" - по този начин Борис Колев, генерален мениджър на JT International, обяснява същността на най-новата рекламна услуга в България, която използва bluetooth технология.

Най-общо казано, bluetooth рекламата е метод на доставяне на рекламно съдържание директно към мобилни телефони или други електронни устройства посредством безжични радиосигнали. Информацията може да бъде получавана от хората, които желаят да я получат, разполагат с устройство, поддържащо технологията, и се намират на дадено място или в близост до специален обект. А самата реклама може да приеме разнообразни форми - изображение, звук, видео, игра. На рекламен език това означава директен контакт с потребителите.


"Нашата идея е, че телефонът е нещо много лично за човека и ако той реши да си сложи изпратена му реклама като wallpaper или да събира картинки, филмчета, тогава и самата реклама става много лична", продължава Борис Колев. Според него най-голямото предимство на технологията е че "докосва потребителя много повече от една телевизионна реклама или билборд".

Красимир Петков, директор "Връзки с клиенти" в рекламна агенция "Крес", намира алтернативния рекламен канал интересен именно заради интерактивния подход към потребителите, който ги предизвиква да бъдат активни и да се включат в процеса на комуникация.

До Лондон и назад



Идеята за въвеждането на bluetooth маркетинга в България хрумва на Борис Колев случайно - при едно пътуване до Лондон, където се натъква на подобна кампания. Той и неговият екип в JT International, който се състои все от млади хора на по 20 години, се заемат с въвеждането на технологията. В началото стоят сериозните проучвания за разпространението на мобилни телефони в страната и как хората ги използват. Защото се оказва, че идеята за реклама чрез bluetooth се прилага все още в много малко страни в света. Борис Колев разказва за една от първите им изненади в процеса на изследване: "Направихме тестова акция в метрото колко души минават с включени bluetooth функции на телефона си и се оказа, че са около 60%, а ние очаквахме 20% например."

Борис Колев се надява, че когато и рекламодатели се ангажират с проекта, той бързо ще добие популярност. "Първо възнамеряваме да се свържем с представителствата на международните компании в България, които прилагат тази технология в други държави и залагат на иновативни кампании", обяснява той и добавя, че на глобално ниво от bluetooth рекламите се възползват компании като McDonald's и Coca-Cola, които залагат на личния контакт с потребителите си. Но бърза да уточни, че технологията може да бъде приложена за всякакъв тип бизнес - от ресторанти, през магазини, молове, до банки, фестивали и изложения.

И дава пример: "Ако минавате покрай ресторант, на 10 метра от него само чрез телефона си можете да проверите какво е менюто, колко свободни маси има или дори да си поръчате."

Гергана Иванова, управител на рекламна агенция The Smarts, е убедена, че рекламодателите, които биха проявили най-голям интерес към новия рекламен канал, ще са тези, чиято аудитория са младите хора. "Младежите са първите, които можеш да грабнеш чрез интерактивен подход, а и първи опитват новостите", обобщава тя.

Самите рекламни агенции приемат проекта с ентусиазъм. София Коен, директор "Стратегическо планиране" в рекламна агенция McCann Erickson Sofia, казва, че отдавна са очаквали развитието на тази рекламна услуга в България, защото "ще обогати спектъра от услуги, които предлагаме." Тя смята още, че bluetooth технологията дава по-голяма свобода за креативни идеи и създава разнообразни възможности за маркетинг.

Според Красимир Петков от "Крес" обаче процесът на убеждаването на клиентите да използват този рекламен канал ще бъде труден. "Рекламодателите трудно приемат нещо непознато, а големите бюджети си остават в традиционните медии", обяснява той. Петков вижда приложението на bluetooth маркетинга в комбинация с външна реклама и е на мнение, че клиентът би се заинтригувал именно ако му се предложи интегриран подход за дадена кампания.

Предизвикателствата

Борис Колев от JT International разказва още кои елементи от дейността им крият най-много рискове. "Опитваме се да измерим ефектите от рекламата и да определим колко време ще траят, трябва да внимаваме да не се пренасити пазарът с тези устройства", пояснява той.

В страните, в които технологията вече се прилага успешно, заплахата за бизнеса идва от страховете на хората от спам и вируси. Гергана Иванова от The Smarts също се опасява, че услугата може да бъде "нож с две остриета". "От една страна, тези реклами привличат хората с иновативността си, но могат и да отблъснат други, защото навлизат в личното пространство", коментира тя.

От екипа на JT International твърдят, че има начини да се предпазят от тези рискове. "Технологията винаги първо пита човека дали иска да получи рекламното съобщение, а самите устройства имат антивирусна защита", обяснява Борис Колев.

Проблемът с досадността на посланията също има адекватно разрешение според Колев: "Въпрос на избор на рекламодателя. Има настройки, които позволяват, когато телефон е получил дадено рекламно послание, той няма да го получи пак в следващите три седмици, докато не го сменят."
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

31 октомври 2019
София Ивент Център

Конференция HR & Leadership Forum 2019


Кои са ключовите тенденции, които ще трансформират работата на бъдещето?
Включете се във форума на Капитал, за да разберете повече за възможностите от използването на новите технологии на работното място и начините хората да останат ценни в технологичната ера. Ще проследим какви качества ще трябва да притежават на лидерите от бъдещето и кои ще са търсените умения при наемане на служители.

Сред лекторите на събитието ще бъдат:


  • Даниел Съскинд, Balliol College, University of Oxford
  • Джои Прайс, Jumpstart
  • Судир Сасийдаран, LEGO Workplace Design

Конференция HR & Leadership Forum 2019 Запазете билет

Прочетете и това

Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена) 3 Светослав Костов все пак е отстранен от БНР (допълнена)

През януари СЕМ трябва да избере нов генерален директор на радиото, дотогава временно изпълняващ длъжността ще бъде Антон Митов

17 окт 2019, 774 прочитания

Втори опит: Келнер взима bTV 4 Втори опит: Келнер взима bTV

Фондът на чешкия бизнесмен PPF е съвсем близо до сключването на сделка за целия бизнес на американската компания CME

17 окт 2019, 4300 прочитания

24 часа 7 дни

17 окт 2019, 4271 прочитания

17 окт 2019, 2708 прочитания

17 окт 2019, 1619 прочитания

17 окт 2019, 1537 прочитания

17 окт 2019, 1238 прочитания

Всички новини
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
Истински добър си, само ако влагаш страст

Още от Капитал
Доктор Ружа и пътят на милиардите

Само до есента на 2016 г. схемата OneCoin е събрала над 3.3 млрд. eвро, а печалбата е над 2 млрд. евро

Арабският пробив на IPS

Българската семейна компания "Интернешънъл пауър съплай" завърши ключов проект за Saudi Aramco

Борис Бонев: между гражданите и политиката

Единственият непартиен кандидат се бори за гласове с малък бюджет и без подкрепа от партийни структури

Предизборният "Route 66" на арх. Игнатов

Според кандидата на "Демократична България" електронното управление на София ще реши два ключови проблема - с бюрокрацията и с корупцията

Надежда за "Ирина"

Режисьорката Надежда Косева преплита темите за женската сила и клаустрофобията на малкия град в новия си филм

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10