Размисли и страсти
Разместванията на продуцентския пазар нажежиха телевизионния бизнес
Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
В началото бе Слави.
Преди няколко години той беше първият голям, независим телевизионен продуцент. След това за доста дълъг период компаниите, които произвеждаха външни продукции за телевизиите, бяха не повече от две и дълго време конкуренцията беше между Слави, Sia Advertising и Global Films. Постепенно обаче този пазар се разви и сериозните играчи в него станаха няколко.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
9 коментара
Ако не са чуждите меди да ги копират.Добри преписвачи.Сигурно така са получили и образованието си.
Моля за извинение.Да се чете "медии",вместо "меди".
"Преоблякъл се Илия - пак в тия"
Всеки един от так. нар. "големи" (а всъщност единствени с достъп до пазар) медийни играчи беше създаден изкуствено. Тази е най-точната дума, описваща генезиса на так.нар. ни "телевизионни продуценти", които бяха "насила" изкарани от БНТ и после удобно върнати с неясни и до днес договори за външни продукции, реализирани със средствата на самата телевизия.
Най-неприятното е, че за цялото си съществуване въпросните "продуценти" не развиха нито една собствена продукция до степен да бъде конвертируема поне на балканския медиен пазар. А да се фукаш с чужди брандове (при това доста попрестарели) е същото като да смяташ че си "най" само защото караш автомобил за 100 хил.
За мен тези хора са неосъзнати финансови удавници, които смятат, че "морето" винаги ще бъде спокойно, а леките вълнения се появяват само, за да потопят глупаците, които наивно вярват, че в този бизнес се пробива с идеи и упорство...
Нашите продуценти разбират само от монопол и сфери на влияние. От това, което се подочува за медийния пазар в Унгария, а от скоро и за Румъния, поне според мен времето на нашенските медийни чародеи е преброено.
С удоволствие им пожелавам "приятно потъване"!
Подкрепям те Случаен! Тези хора задъниха поне 2 творчески поколения, скоро ще плачат за проекти, а няма да има кой да им се върже, читавите или са навън или съдадоха собсвени малки компании. И на клиентелинстки кръжоци като НФЦ скоро ще се радвам да му дойде краят.
Отъ статията лъха на един странен наивизъм. Не ви ли прави впечатление как посочните "раздели" станаха някак си едновременно. Така ще се създаде привидната илюзия за наличие на повече продуцентски компании, но фактически хората ангажирани в продуцирането ще си останат същите.
ako nqkoi si misli,che rosen pak nqma da raboti za slavi znachi e naivnik!!!!!!!!!!tozi dalguch e kato oktopod-iska vsichko da e za nego>................
Аз, като един виден цензор, макар и от гроба, държа да следя работата на моите наследници в разни държави. №7 е с право цензурирана. Браво! Как така може някой да поставя под съмнение твърденията в коментираната статия?
- телевизионната продукция в България е чисто българска, в нея няма нищо копирано, продуцентите ни са титани на мисълта и живи легенди. Ей, Холивуд - я бързо шапки долу пред подвига на българския продуцент!
- липса на кадри няма, не е имало и никой да не смее и да си позволява да говори повече по въпроса.
- заплатите на творческите екипи са космически. Ама всъщност за какво са им заплати? Та те са все на диета.
- условията на труд бледнеят по удобства във всички възможни краища от Ванкувър до Владивосток, трудовата дисциплина и екипността е пред абсолютно разцъфтяване.
- за да направи "Отчаяни съпруги" на Холивуд му трябваха 60 години. Българският продуцентски отговор ще бъде "Незадоволени съпруги". Ама всъщност той няма нужда дори и да се снима, защото при вида на гениалните продуцентски програми съпругите си остават незадоволени така или иначе.
- цветя и рози пред бюста на Нико Тупарев
- централен столичен булевард да се прекръсти на Росен Петров
Слави и Росен се разделят за пред хората и медиите за да обхванат по голям пазар и информация, стар трик и си личи, същото е и с Нико и сиа. едните че работят с една медиа сругите сдруга и заедно че се смеят извън България и папарацие, например в Кан те обичат да ходят там )) ,в Барса, по шезлонги на някой остров с коктейлче в диня ).
А директорчетата на телевизии ще се борят на кой да дадат паричките си а те пак ще отидат където са отивали винаги!
поарлама за пред хора и медии.като им е толкова акъла на медиите и управляващите ги-заслужават от септември тройно ))
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.