Новият брой: Пътят към Шенген
Close

Свобода в процес на изчакване

В България по-облекчени правила за реклама в телевизията няма да има до декември 2009

Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Алтернативните рекламни форми:

Позициониране на продукти (product placement) - включване или споменаване на продукт, услуга или тяхната търговска марка. Позиционирането на продукти се разрешава само при филми, сериали, забавни и спортни предавания, но се забранява в детските предавания.

Разделен екран (split screen) - тв екранът се разделя на различни рамки или картини, в които например, докато вървят финалните надписи на филм, в отделен прозорец тече реклама

Инфомършъл (infomercial)- дълга форма на реклама извън традиционната рекламна пауза, която е ограничена във времето

Cut-in - вмъкване на реклама в сцени от филм или сериал, предимно в края

Единична реклама (single spot) - рекламна пауза, в която се излъчва само един клип, например в спортни предавания

Спонсорство (sponsorship) - правилата се запазват същите, но се откриват възможности за разширени форми на спонсорство. Може да се появява продукт, лого на спонсора по време на предаване като начин той да бъде идентифициран. Може да се спонсорира не само отделно предаване, но и кашът, който оповестява началото на рекламния блок или да се спонсорира логото на медията.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    Avatar :-|
    Truman

    Някой вижда ли Оруел в това? Или "Шоуто на Труман"? Кой ще е в ролята на Джим Кери? Ути ли?

    Уважаеми, аз смятам, че тази "така приятна за рекламодатели, агенции и потребители" директива ще доведе до един тотален ужас, в който промиването ще става легално и наистина навлизаме в абсурдното поле. Колко учени трябва да кажат, че рекламата /особено телевизионната/ създава изкуствени усещания, емоции, даже спомени. Колко пак-шотове към кутийката с маргарин ще има и скоро не мислите ли, че Ути ще трябва да заучи и едни съпътстващи реплики с умело актьорско изпълнение във възхвала на маргарина...и ще сложи и рекламна шапка, и престилка, но скоро ще се окаже, че е легално и гащите му да са рекламни. Това е някакъв ужас!!!
    Тази директива е в абсолютен противовес с облекчаването от принудителното гледане на реклами, мисля че в Англия, където рекламните блокове са отделени и са обединени в тематични блокове.

    Гледахте ли "Хиндемит" на Андрей Слабаков. Е, гледайте го. Абсурдът идва!

    Нередност?
  • 2
    Avatar :-(
    watchfreak
    • + 1

    Зорница Стоилова, простете, но Джеймс Бонд винаги е носил часовници "Омега". Недейте така!

    Нередност?
  • 3
    Avatar :-|
    Hahaha

    Моята свобода е в липсата на реклама.

    Нередност?
  • 4
    don_quixote avatar :-(
    Jim Stark

    що за ограничения?!
    в америка, рекламите са по 15-20 минути на час, и се пъскат на всеки 7-10 минути от предаването (всяко предаване/сериал/филм има по 5 (пет) прекъсвания на един астрономичен час - това е закон), и щом го правят в америка, страната която произвежда ТВ продукти от най-високо качество, а и количество в световен мащаб, защо тогава трябва в европа да преоткриват топлата вода и да измислят нови правила - просто следвайте хората който открили формулата.
    А и имам още един въпрос, дали е правилно ЕК да се намесва в политиката на управление на ЧАСТНА медия, която се развива в пазарана икономика - ако на зрителите не им харесва да гледат много реклами, просто ще сменят канала и ако тази тенденция се задържи, след 1 година, тази телевизия вече няма да има много реклами, а като няма реклами, то тя ще фалира и ще изчезне - т.е. пазара сам се регулира, а не с помоща на някакви си директиви....

    Нередност?
Нов коментар