Списание Forbes ще проговори на български
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Списание Forbes ще проговори на български

Списание Forbes ще проговори на български

Изданието ще бъде част от портфолиото на Attica Media - България

Весислава АНТОНОВА
8752 прочитания

©


Forbes е американска издателска и медийна компания. Основният й бизнес е съсредоточен в издаването на бизнес и финансовото списание Forbes, основано през 1917 г. Най-старото бизнес издание в САЩ празнува своята 90-годишнина през 2007 г. Днес списанието е популярно основно с класациите, които прави, особено тази за най-богатите американци (Forbes 400), и списък с милиардери. Компанията и списанието се ръководят от Малкълм Стивънсън Форбс-младши, известен повече като Стийв Форбс, и от неговите братя. Преди да се появи на българския пазар, "Форбс" вече излиза в Япония, Корея, Русия, Китай, Израел, Полша, Турция и редица арабски страни. По данни на компанията към есента на 2008 г. списанието има аудитория от 5.407 млн.души, като 69.4% от тях са мъже, а 30.6% са жени; 77.2% от читателите на "Форбс" са служители, 41.4% мениджъри на средно ниво и 20.5% висши мениджъри е видно от сайта на компанията www.forbesmedia.com.

Хубаво е, когато прогнозите ти се сбъдват.

В предпоследния брой на "Капитал" за 2008 г. една от медийните ни прогнози беше, че пазарът на списания ще продължи да нараства с още заглавия. Още в първата работна седмица за 2009 г. се появи новината за ново списание, което идва с претенциите да стане лидер в нишата на специализираните месечни бизнес издания.

Американското списание Forbes, което всяка година прави едни от най-популярните класации за най-богатите хора, най-големите и най-малките компании, най-добрите места за живеене, както и най-лошите в света, от тази година ще излиза и на български.

Фактите

Първият брой на Forbes Bulgaria се очаква да е на пазара през октомври според прессъобщението на американските издатели на авторитетното издание, компанията Forbes Media LLC. Информацията бе разпространена чрез Business Wire. Партньор на Forbes в България е "Атика медиа" (вижте допълнителния текст за повече подробности). От българската компания потвърдиха, че са сключили лицензионен договор с американските издатели, но все още не са сформирали екип за изданието. Повече подробности от "Атика" обещаха да дадат "съвсем скоро". В прессъобщението на американската компания обаче се уточнява, че първият брой трябва да излезе в тираж от 30 хил. броя. "Съдържанието на българския Forbes ще се състои от 60% местни бизнес новини, коментари и рубрики и 40% статии от американското издание." Административният директор на "Атика медиа България" Атанасиос Приволис коментира: "Влизането на Forbes в България е голяма чест, но също и голяма отговорност за "Атика медиа". Ние сме сигурни, че Forbes Bulgaria ще бъде лидер и най-респектиращото бизнес списание в България." От Forbes Media LLC обясняват навлизането си в България като пореден ход за бърза експанзия в Източна Европа.

Реална конкуренция

"Харесвам развитието на пазара на списания, защото там имаме реална конкурентна среда, това е единствената ниша, в която съдържанието води при избора за покупка. Ние направихме собствено проучване на този пазар и се оказа, че хората наистина четат списания. В този смисъл появата на такова списание би предизвикала интерес", коментира управляващият директор на медиа агенция InitiativeMedia Club Катерина Буюклиева.

В България от началото на 2006 г. излиза световното бизнес списание BusinessWeek. Издава го "Кеш" ООД. В него се публикуват както избрани материали от оригиналното издание, така и авторски материали от български журналисти и експерти в областта на финансите и икономиката. През 2008 г. за кратко излизаше BM (Business Magazine) като част от съдържанието му бяха теми от Economist. Изданието беше закрито. Сега с излизането на Forbes сегментът на бизнес изданията отново ще е по-конкурентен.

Според редакционния директор на списание "Мениджър" Максим Майер: "Издание като Forbes не може да ни бъде пряк конкурент, защото "Мениджър" е уникална българска марка със специфична концепция. Що се отнася до навлизането на пазара ни на толкова много лицензни марки, бих казал, че за мен това е положителен знак. Колкото повече издания, толкова повече се развива секторът и се поражда истинска конкурентна среда."

По отношение на съдържанието обаче Forbes би трябвало да са конкурира именно с "Мениджър". В по-широк план въпреки различната периодичност изданието ще е конкурент и на всички финансови седмичници. По отношение на рекламодатели - ще конкурират дори по-широк кръг, включително непреки конкуренти. "За рекламодателите е трудно да се каже дали традиционно рекламиращите в САЩ компании във Forbes ще го правят и в българското издание, защото дори и стабилните в имиджово отношение марки имат различно поведение в различните географски ширини. Смятам, че появата на такива издания на българския пазар не е лишена от логика и ще намери своята публика", пък е позицията на Катерина Буюклиева.

Една от любимите фрази на основателя на бизнес списанието Бърти Чарлз Форбс била: "Ако продаваш съвети, може да спечелиш доста повече, отколкото ако ги следваш." На подобен принцип големите чужди издателства през последните месеци усилено търсят да сключат лицензионни договори на чужди пазари за марките си, защото от получаването на твърда лицензионна такса печелят и могат да компенсират евентуалните си загуби от рекламни приходи заради икономическата криза на местния пазар. Рискът основно е за местния издател, който, освен че плаща висока лицензионна такса, трябва да формира качествен екип, да развие добре марката на местния пазар и да и подсигури добър живот, от което да спечели не просто лицензодателят, но и той самият и местният пазар като цяло.

"Атика медиа България" е едно от големите издателства за списания в България. Основано е през 2001 г. Основен акционер е гръцката компания "Атикес Екдосис", чийто портфейл включва 18 списания, издавани в южната ни съседка. Компанията е в стратегическото партньорство с италианския концерн "Мондадори" (собственост на Силвио Берлускони). Това й позволява да навлезе на медийните пазари в България, Унгария, Румъния, Сърбия и Черна гора. "Атика медиа България" издава шест лицензни списания в България - Playboy, Maxim, Grazia, Joy, Casaviva и OK!.
Forbes е американска издателска и медийна компания. Основният й бизнес е съсредоточен в издаването на бизнес и финансовото списание Forbes, основано през 1917 г. Най-старото бизнес издание в САЩ празнува своята 90-годишнина през 2007 г. Днес списанието е популярно основно с класациите, които прави, особено тази за най-богатите американци (Forbes 400), и списък с милиардери. Компанията и списанието се ръководят от Малкълм Стивънсън Форбс-младши, известен повече като Стийв Форбс, и от неговите братя. Преди да се появи на българския пазар, "Форбс" вече излиза в Япония, Корея, Русия, Китай, Израел, Полша, Турция и редица арабски страни. По данни на компанията към есента на 2008 г. списанието има аудитория от 5.407 млн.души, като 69.4% от тях са мъже, а 30.6% са жени; 77.2% от читателите на "Форбс" са служители, 41.4% мениджъри на средно ниво и 20.5% висши мениджъри е видно от сайта на компанията www.forbesmedia.com.

Хубаво е, когато прогнозите ти се сбъдват.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

11 коментара
  • 1
    Avatar :-|
    Читател

    И кой ще присъства в класациите на местното списание?

  • 2
    Avatar :-|
    от Брюксел

    Нема лошо!Нека поне Форбс ни обяснят откъде са парите на Черепа-ама оня вариант с пълненето на запалки пред хотел Рила ,вече сме го чели!

  • 3
    com_marques avatar :-P
    Comandante Marques

    Искам да видя класацията на Форбс България за най-богатите хора и източника на парите им. Вероятно в първата петица за източник ще е посочено - рекет, оръжия, газ и петрол, проституция :)
    и после следваща страница - изпрани чрез - туризъм, банки, недвижими имоти, политически сделки.

  • 4
    Avatar :-|
    Abdullin

    Ха-ха преди малко запазих домейна Форбс.бг,беше свободен.

  • 5
    Avatar :-|
    Иван

    Браво Абдулине. Ще станеш богат.

  • 6
    kelly avatar :-P
    Kelly

    Статиите в БГ Форбс сигурно ще са посветени на известни бизнесмени - мутри (като представителна извадка на най-богатите хора в БГ), и как те успяват от един легален и чист бизнес, да станат безсрамно богати. Няма лошо наистина! Можем и ние да научим някои друг трик зс успешен бизнес порай тях ;)

  • 7
    Avatar :-|
    албатрос

    нема нужда ние си ги знаем бедни милионери до 20 милиона , богати над 20 милиона и имената им знаем. но нека да видим произхода от къде е.

  • 8
    Avatar :-|
    съвет

    BM (Business Magazine) беше много симпатично списание. Предлагам същият екип да бъде нает сега от Форбс.

  • 9
    jelezen avatar :-|
    jelezen

    Не ме интересува Форбс на гланцирана хартия и с реклами на всяка втора страница, подобно на останалите списания за бизнес.
    Интересува ме електронния вариант.

  • 10
    Avatar :-|
    pepi - svinia svinia

    "Нема лошо!Нека поне Форбс ни обяснят откъде са парите на Черепа-ама оня вариант с пълненето на запалки пред хотел Рила ,вече сме го чели!"

    добро, добро..


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK