Операция "Шок" и "Уикенд"

Масовите вестници бързо превземат територия от "сериозната" преса

Ако трябва да опишем една от най-любопитните медийни тенденции през последните няколко години в сензационната стилистика на булевардната преса, тя би звучала така: "Сериозната преса под черна магия?" или "Всекидневниците ще гинат?".

Встрани от шегата обаче т.нар. жълти издания, доскоро считани за маргинални, започнаха да излизат от компроматната схема и да печелят доверието на аудиторията като източници на алтернативна информация. На фона на световния спад в интереса към четенето на вестници и стагнацията на рекламния пазар изданията на масовата преса в България увеличават публиката си двойно само за последната година според социологическите проучвания. (виж графиката) Точно обратната тенденция се наблюдава при т.нар. сериозни вестници, които пък все повече губят популярност сред хората.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се