Оцелявай трудно

Издателите на пазара на списания прогнозират фалити на нискотиражните, слаби марки

Издателите прогнозират, че утвърдените издания с широка аудитория ще запазят позициите си на пазара.
Издателите прогнозират, че утвърдените издания с широка аудитория ще запазят позициите си на пазара.
Издателите прогнозират, че утвърдените издания с широка аудитория ще запазят позициите си на пазара.    ©  Цветелина Ангелова
Издателите прогнозират, че утвърдените издания с широка аудитория ще запазят позициите си на пазара.    ©  Цветелина Ангелова
Бюлетин Маркетинг и реклама Маркетинг и реклама

Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа

Точно преди да напишем този текст, научихме новината, че мъжкото списание Maxim спира британското си печатно издание и минава само онлайн след 14 години на пазара. Месец по-рано друга силна марка на пазара на мъжки списания във Великобритания - Arena, също обяви спирането на дейността си. Конкурентите им в сегмента също минават през тежък период на стремително падащи тиражи, аудитория и рекламни приходи. Медийният блог на вестник Guardian Organ Grinder с полушеговит-полусериозен тон се опита да даде обяснение за краха им: "Ако си от този тип мъже, които обичат да четат Playboy "заради картинките", ами, има си интернет за тази работа."

На българския пазар на списания, който е далеч по-скромен по размери и заглавия, през тази година трябваше да се появят две нови мъжки издания - Esquire (който по ирония на съдбата се ражда в САЩ в разгара на Голямата депресия през 1933 г.) и луксозният бранд GQ. Издателите им обаче, по всичко изглежда, са затаили дъх и изчакват с инвестициите си заради свиващия се рекламен пазар.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове