Пазар на системи
Външната реклама бе ударена изключително тежко от стагнацията в България


Получавайте най-важното и интересно от маркетинга: новини, рекламни кампании, обяви за работа
Частни интереси
Ако бизнес кашата не е достатъчна, то заради частни интереси най-големият пазар на външна реклама - софийския, отново се превърна в разграден двор. Въпреки одобрените от общинския съвет в началото на годината промени в наредбата за рекламната дейност на територията на столицата тя в момента не действа заради жалба на областния управител Тодор Модев, зад която според играчи на пазара се крият интересите на "няколко човека". Така от административна в икономическа и отново в административна криза, бъдещето на бизнеса с рекламни съоръжения не изглежда никак розово. Диалогът, който камарата и общинските органи, основно в лицето на дирекция "Архитектура и градоустройство", водят, е една малка стъпка напред. Но без действаща нормативна база дори и без свиването на рекламните инвестиции бизнесът е в достатъчно трудно положение.Едва ли може да се намери по-обруган пазар в страната от този на външна реклама
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
13 коментара
За едни чума, за други празник! Искрено се надявам на всеобхватна серия от верижни фалити в този бранш, защото направените безобразия нямат край. Към известната софийска атракция "будки и сергии" се добавиха билбордове във всякакъв размер и новите телефонни кабинки на БТК, с размер на катаджийска караулка, които са пак нищо друго, освен билбордове. От вътрешни за бранша хора разбрах, че колкото повече билбордовете пречат на пешеходния поток (демек натрапват се, блъскаш се в тях, въртиш се около тях) и колкото по-голяма натурия в пейзажа създават, толкова по-висока била седмичната цена за реклама. Великден е, дано наспори господ, фалитите да достигнат и до тези "първокласни локации", така че да се отървем от тях веднъж за винаги.
Располагането на билбордовете в центъра на София ( а и на кой-то и да е град) е абсолютна глупост. В повечето случаи исползването на билбордовете в центъра, където рядко има необходимите условия за тях, води до обратен ефект, генерирайки негативно отношение от страната на хората, а и до бруталното загрозняване на града. Дано всички да се раскарат, веднъж за винаги.
""Проучванията ни показаха, че има райони, в които няма необходимост да се поддържат пет билборда, при положение че през последните три години сме продали само два", обяснява логиката..."
-Е, за да разберете това щом Ви трябват 5 години, пак много сте изкарали на пазара."Играчи."
Супер! Дори ви е малко тази стагнация! Тъкмо да ви поуврат тъпите кратуни и да разкарате тези отвратителни билборди от градовете!
Нищо им няма на билбордовете, в цял свят ги има и са точно в центара на града. Все пак се осигуряват работни места и е един печеливш бизнес от които нашата изстрадала държава има нужда
А дали и там са на най-тесните места в градските части? Виж афишната колона на 5-те кьошета къде е сложена. Виж на пл. "Св. Неделя" пред Хепи какъв кютук са изпраскали на тесния тротоар, та сега половин "Люлин", отивайки за и слизайки от метрото, трябва да се провре през 80 сантима светло разстояние. Виж "билборд-будките" на БТК на ъгъла на "Гурко" и "Батенберг", между спирката под пешеходния мост и подлеза...Никнат като пъпки при шарка! И при целия този майтап, един от големите собственици на билбордове е в Националния борд по туризъм. Не знам какво прави в борда, но с фирмата си успешно утвърждава имиджа на България като на азиатска, корумпирана и технически неграмотна държава.
Какво ви пречат и аз не разбирам?!?
Грозни са - да, но София така или иначе е достатъчно грозна.
Пречат - да, но така или иначе много други вредители има - коли паркирани по тротоарите, боклуци, дупки и т.н.
Те са един най-обикновен легализиран СПАМ.
Преминавайте по край тях. Поздравете тези, които са си похарчили парите за рекламата и им пожелайте успех :)))
За премахването им не очаквайте адекватно решение от държавните органи - те никога не са имали такова... Икономиката и психологията на народа само може да ги премахне.
Пречи, че преграждат тротоарите на най-тесните места. Досущ както паркиралите коли по тротоарите и стотиците хиляди изоставени на трупчета таратайки, за които на никого не му стиска да разкара вече 20 години. На мен лично цветът и съдържанието не ми пречи.
криза удари рекламните билбордове но е добре да има такива човек научава от тях за много неща какво им пречи да ги има
Хайде бе, криза ги ударила и не можели да си посрещат текущите разходи - че какви разходи имат те? Сигурно на шефа мерцедеса лизинга? Другото е едно желязо, което отдавна е изплатено, а наема към общината е смешен, и както се писа наскоро, половината от тях са незаконни и дори наем не плащат.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.