Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
8 24 апр 2009, 16:30, 5553 прочитания

Телевизионната афера продължава по план

Управляващите форсираха закони и конкурси за цифровизацията на ефира

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Мистериозните политици и бизнесмени, които дърпат конците на промените в телевизионната регулация, тази седмица имат основания да триумфират. С два хода тази седмица те ускориха още повече и без това форсираната докрай акция по промени в законите и конкурси. По предложение на депутата от ДПС Камен Костадинов, изиграл ключова роля в телевизионната афера до момента, срокът за внасяне на промени в законопроекта за публично радиоразпръскване след приемането му на първо четене от парламента беше сведен до рекордните 72 часа. Обикновено това се случва за 14 дни.

Междувременно Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) обяви началото на конкурса за аналогови честоти из цялата страна, като срокът за подаване на документи започна да тече на 22 април и приключва на 7 май. Заради почивните дни в началото на май обаче кандидатите ще имат практически шест работни дни, за да получат всички удостоверения от държавни ведомства и да подготвят собствените си документи.
До тази ситуация се стигна, понеже управляващите правят всичко възможно да приемат законите,, свързани с цифровизацията на ефира и да проведат всички конкурси преди изборите. Така БСП/ДПС/НДСВ ще получат възможност да пренаредят телевизионния пазар по начин, удобен за тях.
Форсирането на държания апарат върви по два канала – парламентът експресно приема законите, които определят правилата, а КРС експресно подготвя и провежда конкурси. Обявеният в средата на тази седмица – за аналоговите честоти из страната е важен, защото ако някой канал получи лицензи за честоти, които покриват над половината от населението на страната, този някой получава без конкурс достъп до цифровия ефир.
Неочаквано тази седмица се оказа, че в София, където се очаква конкуренцията да е най-голяма, свободните честоти са две и така до края на май в столичния ефир могат да се появят двама нови играчи.


Източник на "Капитал", запознат с историята на обявените за свободни софийски честоти, обясни, че единият канал най-вероятно е бившата честота на "Нова тв", която медията използвала, преди да вземе национален лиценз. Преди години "Нова тв" съди КРС за нея, тъй като законът не й позволяваше да има едновременно национално ефирно покритие и регионална честота. Изглежда, КРС все пак са спечелили делото.
Другата честота не е на бившата руска телевизия, както се смяташе по-рано. Тази честота винаги е била свободна и още през 2007 г. бе предоставена от КРС на СЕМ.
Предположенията засега са, че най-сигурните кандидати за аналогови разрешителни, чиито искания ще бъдат удовлетворени, са TV7, която е в орбитата на влияние на бившата шефка на спортния тотализатор Ирена Кръстева. Главният изпълнителен продуцент на медията вече потвърди пред "Капитал", че телевизията ще подаде документи за ефирни честоти. Пловдивската държавна кабелна телевзия "Евроком" на близкия до президента Първанов бизнесмен Георги Гергов също ще участва. Съсобственикът на Пловдивският панаир Гергов коментира кратко и лаконично: "Естествено, ще подадем документи за аналогови честоти."
В битката дава заявка да участва и друг доскоро близък до президента бизнесмен - собственикът на ВВТ Петър Манджуков.
Председателят на съвета на директорите на телевизия "Европа" Емил Стоянов потвърди, че каналът ще подаде документи за аналогови разрешителни. "Длъжни сме да участваме и вече почти сме подготвили документите си. въпреки че срокът, който е даден, сякаш е за кандидат, който предварително е знаел за условията. Времето не е достатъчно да се подготви пълният пакет от документи", каза Стоянов.

Столичният кабелен канал Re:TV, собственост на фондация "Граждански медии", чиито учредители и дарители са Иван Кръстев, съиздателят на "Капитал" Иво Прокопиев и бизнесменът Светослав Божилов, също ще участва в надпреварата за аналогови разрешителни. Изпълнителният директор на медията Асен Григоров потвърди: "Ще подадем документи за ефирни честоти. Каналът ни отговаря на поставените изисквания, а програмата, която правим, е с обществено значим профил. Срокът, за който трябва да се подготви пакетът от документи, е кратък, но с професионален, бърз и амбициозен екип не е невъзможно да се справим", каза той.
На пазара се коментира, че сред кандидатите за ефир е възможно да бъде и телевизия VTV, ръководена от бившата председателка на парламентарната медийна комисия Милена Милотинова, както и ръководената от Петко Тодоров "7 дни тв".
След получените аналогови разрешителни най-много два от каналите, достигнали до 50% покритие на територията на България, отново могат да се възползват от ЗЕС и да бъдат качени по право и без конкурс на един от цифровите мултиплекси още през първия етап на цифровизацията. План, който засега се развива така, както е замислен. Безпрепятствено и с подкрепата и на правителството и на парламента.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Брандове по време на криза Брандове по време на криза

Светът се счупи и няма никакъв шанс да се залепи в предишния си вид

9 апр 2020, 1501 прочитания

Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес 1 Isobar със съвети за дигитализиране на малкия и средния бизнес

Агенцията започва поредица от безплатни консултации за адаптиране на компаниите към онлайн средата

7 апр 2020, 2322 прочитания

24 часа 7 дни
Бюлетин

Бюлетин "Маркетинг и реклама"

Всяка седмица най-интересното от света на маркетинга във вашата поща

 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Медиа и реклама" Затваряне
ТВ аудиторията намалява

Но тези, които гледат телевизия се задържат по-дълго пред екрана

Още от Капитал
В енергетиката всичко върви надолу

Блокирането на икономиката заради COVID-19 доведе до най-драстичния спад в цените на електроенергията и природния газ

Бизнес на градус

Моментният недостиг на спирт вече изглежда преодолян, като по складовете има над 4 млн. литра. Цената на литър спирт обаче е 3 пъти по-висока отпреди пандемията

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

Всички в кухнята

Как да пазаруваме, какво да готвим и откъде да черпим кулинарно вдъхновение

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10