За идеите, които работят

Въпреки кризата, заявките за участие в Еffie България се увеличават

Наградите за рекламна ефективност Effie оценяват великите рекламни идеи, които постигат реални резултати.
Наградите за рекламна ефективност Effie оценяват великите рекламни идеи, които постигат реални резултати.    ©  Shutterstock
Наградите за рекламна ефективност Effie оценяват великите рекламни идеи, които постигат реални резултати.
Наградите за рекламна ефективност Effie оценяват великите рекламни идеи, които постигат реални резултати.    ©  Shutterstock

Идеи, които работят. Така простичко може да се обясни смисълът на вторите награди за ефективност на рекламата, които ще се проведат в София на 20 май. Конкурсът Effie България ще оценява рекламните кампании според резултатите, които са постигнали, и се явява отговор на прастария конфликт в рекламата между креативността и ефективността.

В световен мащаб наградите Effie се провеждат от 1968 г., а от 2007 г. насам - и в България, когато Асоциацията на рекламните агенции (АРА) получи правата за провеждането на конкурса от Американската маркетингова асоциация. Първото издание на наградите за ефективност в София беше през декември 2007. Тогава в състезанието бяха отличени общо шест рекламни агенции, като с най-много статуетки си тръгнаха от New Moment, New Ideas - три бронзови и една сребърна. Ogilvy пък спечелиха две златни награди.

По информация на организаторите от АРА тази година заявките за участие са били 48, което е с девет повече от първото издание на фестивала. Документи са подали общо 22 компании, от които 20 са рекламни агенции, а 2 са рекламодатели. Най-много са заявките в категорията "Стоки" - там се състезават 23 кампании. Следват "Услуги" с 15 заявки, "Корпоративни комуникации" с шест и "Социална, медийна или политическа кампания" с четири. Всъщност в рамките на Асоциацията на рекламните агенции е била обсъдена възможността за провеждането на семинар, който да популяризира добри практики за участие във фестивала и да подобри нивото на участващите заявки. Защото в крайна сметка наличието и участието на подобни конкурси е добра възможност и за подобряване на стандарта на предлаганите рекламни услуги на пазара. А кои агенции са се възползвали от нея ще стане ясно на 20 май, когато е и официалната церемония по награждаване на победителите в конкурса.

Още от Капитал

Код "Премиера"

Код "Премиера"