Бързи, смели, ефективни

Ogilvy и Graffiti BBDO си тръгнаха с най-много награди от рекламния конкурс Effie

Бившият управител на агенция DM&B Sofia Таня Казакова и маркетинг директорът на M-tel Александър Гагов получават златната награда в категорията "Услуги"
Бившият управител на агенция DM&B Sofia Таня Казакова и маркетинг директорът на M-tel Александър Гагов получават златната награда в категорията "Услуги"    ©  Красимир Юскеселиев
Бившият управител на агенция DM&B Sofia Таня Казакова и маркетинг директорът на M-tel Александър Гагов получават златната награда в категорията "Услуги"
Бившият управител на агенция DM&B Sofia Таня Казакова и маркетинг директорът на M-tel Александър Гагов получават златната награда в категорията "Услуги"    ©  Красимир Юскеселиев

"Силните идеи са силни на всички фронтове", развълнувано обяснява Таня Казакова, бивш управител на рекламната агенция DM&B Sofia. Причината - току-що е получила златна награда на конкурса за рекламна ефективност Effie България 2009 за кампанията за лансиране на услугата за фиксиран телефон и домашен интернет MTel Home box, която е по-позната на всички със симпатичната леля, която "пробива дупчици" и "прокопава каналчета", за да ви прекара телефон.

По мнението на самите рекламисти конкурсът Effie е по-малко субективният рекламен фестивал, защото измерва резултатите, които постигат кампаниите. Учредени от Американската маркетингова асоциация през 1968 г., наградите за рекламна ефективност се проведоха в България за втори път, организирани от Асоциацията на рекламните агенции (АРА). В тях участваха както рекламни агенции, така и рекламодатели, а кампаниите се оценяваха от жури в два етапа по пет показателя. Най-голяма тежест при оценките имат постигнатите резултати на кампанията, следвани от медийната и творческата стратегия за реализирането й и целите, които са поставени в началото.

"Според мен наградите Effie са най-ценните в рекламната индустрия, защото рекламата е преди всичко за ефективността, за да постигнеш определени резултати", коментира Красимир Папазов, директор отдел "Връзки с клиенти" в рекламна агенция Ogilvy и член на журито на фестивала.

Големите победители на вечерта обаче бяха рекламните агенции Ogilvy и Graffiti BBDO Sofia, които си тръгнаха с най-много награди в отделните категории. Ogilvy спечелиха две златни награди в категориите "Корпоративни комуникации" и "Социална, медийна, политическа реклама". Любопитното е, че и двете им кампании, които получиха големите награди на вечерта, бяха на "зелена" тема – едната е за популяризирането на инициативата на Световния фонд за дивата природа WWF "Да почистим природните паркове", а другата - за кампанията на мобилния оператор GLOBUL "Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!"

С две сребърни и една бронзова статуетка от награждаването си тръгнаха и Graffiti BBDO/Sofia. Кампанията им за производителя на безалкохолни напитки Pepsi Co Inc. "Спечели 111 мечтани футболни награди на ден" получи среброто в най-оспорваната категория в конкурса "Стоки". Другото сребърно отличие агенцията спечели за насърчаването на употребата на екологични пазарски чанти за многократна употреба – кампания на веригата супермаркети "Пикадили" в категорията "Корпоративни комуникации". А рекламната кампания за старта на българския сериал "Забранена любов" донесе и третата награда на Graffiti.

"Прави впечатление фактът, че в най-конкурентната откъм брой подадени заявки категория - "Стоки" (23 подадени заявки), няма присъдена златна награда", коментира пред "Капитал" Грета Колева-Хикова, ръководител отдел "Комуникационни консултации" в Graffiti BBDO. Тя обяснява това, от една страна, с комплексната среда на сектора, но от друга, с оскъдната информация, която са предоставили участниците, и с липсата на аргументи, които доказват, че именно кампанията е довела до добрите пазарни резултати.

Победителите:

Категория "Стоки":

злато - не се присъди

сребро – Спечели 111 мечтани футболни награди на ден

Рекламодател: Куадрант Бевъриджис/ Pepsi Co. Inc.

Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia

бронз – Лансираща кампания на замразени баници "Белла"

Рекламодател: Белла България

Рекламна агенция: Ogilvy Sofia

Категория "Услуги"

злато – M-tel HOMEBOX

Рекламодател: Мобилтел

Рекламна агенция: DM&B Sofia

сребро – не се присъди

бронз – Въжеиграч

Рекламодател: УниКредит Булбанк

Маркетинг консултант: Камен Георгиев

Категория "Корпоративни комуникации":

злато – GLOBUL Green/ Направи стария си телефон полезен. Рециклирай!

Рекламодател: GLOBUL/ Космо България Мобайл

Рекламна агенция: Ogilvy Sofia

сребро - Пикадили без найлонови торбички

Рекламодател: Пикадили

Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia

бронз – не се присъди

Категория "Социална, медийна, политическа":

злато – Да почистим природните паркове

Рекламодател: WWF – световен фонд за дивата природа – Дунавско-Карпатска програма България

Рекламна Агенция: Ogilvy Public Relations Sofia

сребро – Малки Откриватели/ National Geographic KIDS България

Рекламодател: Санома Блясък България

Рекламна агенция: McCann Erickson Sofia

бронз – Забранена Любов

Рекламодател: Нова телевизия

Рекламна агенция: Graffiti BBDO/Sofia

Още от Капитал

Данни отложено гледане

Данни отложено гледане